وزیر خارجه عمان با ظریف دیدار کرد

«بدر بن حمود البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان امروز (سه‌شنبه) در تهران با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «بدر بن حمود البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان که در رأس هیئتی برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرانی و همتای ایرانی خود و همچنین شرکت در مراسم تحلیف آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به تهران سفر کرده، ظهر امروز (سه‌شنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات ظریف ضمن تمجید از روابط متمایز جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان و تلاش های طرفین در ارتقاء سطح همکاریهای دوجانبه بر استمرار این روند در دولت جناب آقای رئیسی تاکید و سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران و دولت آینده در گسترش روابط با همسایگان را تبیین کرد.

بدرالبوسعیدی نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های ٨ ساله وزیر امورخارجه کشورمان در گسترش روابط دو جانبه با عمان اظهار کرد: سیاست سلطنت عمان گسترش همکاری ها با ایران می باشد و این رویکرد در برنامه های سلطان هیثم سلطان عمان در استمرار دیدگاه سلطان فقید عمان می باشد و به همکاری با دولت جدید ایران ادامه خواهد داد.

وی گفت: سلطنت عمان تمام تلاش خود را برای نزدیک نمودن دیدگاههای کشورهای منطقه برای تقویت عنصر گفت‌وگو بکار خواهد گرفت.

شایان ذکر است این نخستین سفر البوسعیدی بعد از تصدی به این سمت است؛ وی به عنوان فرستاده ویژه سلطان عمان در مراسم تحلیف شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
کی ظریف میره واقعاازش خسته شدیم
آخرین اخبار