دغدغه روز/

گلایه دانشجویان از اختلال در سامانه ایرانداک

اختلال در سامانه ایرانداک برای ثبت اطلاعات تحصیلی دانشجویان آن‌ها را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، ایرانداک یا پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات به منظور ثبت اسناد علمی معتبر ایران و در سال ۱۳۴۷ پایه گذاری شده است. دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا برای گرفتن مدرک تحصیلی خود بایستی تحقیقاتی را تحت عنوان پایان نامه در رشته و گرایش تخصصی خود انجام داده و در پایان تحصیلات در حضور اساتید راهنما و داوران هیئت علمی از تحقیقات خود دفاع کنند.

از جمله شرایط پذیرش این تحقیقات توسط داوران و دانشگاه، به روز بودن و منحصر به فرد بودن موضوع پایان نامه است. به این معنی که در صورتی که در گذشته محققان دیگری برای موضوع پایان نامه خود تحقیقات مشابهی را انتخاب کرده باشند، موضوع انتخاب شده برای دانشجو قابل قبول نخواهد بود.

از این رو دانشجویان بایستی قبل از شروع به انجام تحقیقات و در مرحله پروپوزال نویسی از تکراری نبودن موضوع انتخابی خود اطمینان حاصل کنند.

اما متاسفانه در این روز‌ها دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای ثبت اطلاعات پایان نامه خود در این سامانه با مشکلات فراوانی روبرو شده اند.

متن پیام شهروندخبرنگار
سلام، این سایت ایرانداک سامانه گنج چندین ماهه که با اختلال مواجه هست و کسی پاسخگو نیست. دانشجو‌ها برای نوشتن رساله و پایان نامه و انجام پروژه‌های تحقیقاتی به این سامانه خیلی نیاز دارند. لطفا یک خبر تهیه کنید.

 

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۲:۵۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
ایرانداک پایان نامه مرا پذیرفته اما واحد پژوهشی دانشگاه حاضر به تایید پذیرش پایان نامه نیست!!!!!!!!!!! چرا واحد پژوهشی دانشگاه پایان نامه را در ایرانداک ثبت نمیکند تا جلوی تقلب گرفته شود و حق دانشجو ضایع نشود؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار