چین: آمریکا برای اثبات صداقت در تحقیقات منشا کرونا از تحقیق درباره خود آغاز کند

سخنگوی وزارت خارجه چین چند مورد از اقداماتی را که آمریکا باید برای اثبات صداقت در ریشه‌یابی منشاء کرونا انجام دهد، نام برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشستی خبری اقداماتی را به عنوان نمونه نام برد که آمریکا باید برای اثبات صداقت در تحقیقات خود برای یافتن منشا کرونا انجام دهد.

لیجیان در بخشی از سخنان خود گفت: «آمریکا اگر می‌خواهد صداقت خود در تحقیقات منشا کرونا را ثابت کند، ابتدا از خود آغاز کرده و اطلاعات اولیه کشور خود درباره کرونا را منتشر کند.»

او در ادامه افزود: «همچنین آمریکا باید از سازمان جهانی بهداشت بخواهد گروهی را برای تحقیق از فرماندهی ارتش آمریکا (Fort Detrick) و دانشگاه کارولینای شمالی دعوت کند و اطلاعات مربوط به سربازان بیماری که از آمریکا در رزمایش‌های نظامی ووهان چین شرکت کردند را منتشر کند.»

لیجیان سپس اقداماتی که آمریکا در حال حاضر به آن متوسل شده است را نام برد و گفت: «برای آنکه آمریکا مسئولیت را گردن کشور دیگری بیندازد و به اهداف سیاسی خود درباره باقی کشور‌ها برسد، شیوع کرونا را سیاسی کرده است، به باقی کشور‌ها انگ آغازکننده همه‌گیری را می‌زند، ردیابی منشا کرونا را برای خود ابزاری در این راه کرده است و دروغگویی می‌کند. واشنگتن همچنین شروع به بی‌اعتبار کردن و از بین بردن وجهه باقی کشور‌ها می‌کند در حالیکه خود به علم و عدالت اعتقادی ندارد.»

این مقام وزارت خارجه چین در ادامه افزود: «رفتار زشت آمریکا صفحه‌ای در سالنامه مبارزه جهانی با ویروس کووید-۱۹ در سازمان جهانی بهداشت را به خود اختصاص خواهد داد. شما با انگ زدن به دیگری نمی‌توانید کار‌های خود را پاک کنید.»

او سپس با بیان آنکه اگر آمریکا می‌خواهد شفاف باشد باید ۴ اقدام را انجام دهد، افزود: «اطلاعات اولیه شیوع کرونا را در کشور خود انتشار دهد، زیرا موارد اولیه‌ای از یک نوع بیماری ریوی در شمال ویرجینیا و سپس در ویسکانسین ثبت شده‌اند. سپس شمار این بیماری ویروسی در مریلند که فرماندهی ارتش آمریکا (Fort Detrick) در آن واقع است، دو برابر شد.»

لیجیان برای مورد دوم اعلام کرد: «آمریکا باید گروهی از سازمان جهانی بهداشت را به این کشور فرابخواند تا فرماندهی ارتش آمریکا در مریلند و بیش از ۲۰۰ آزمایشگاه خارجی این کشور را بررسی کنند. جامعه بین‌المللی مدتهاست که درباره اقدامات نگران کننده و غیرقانونی در فرماندهی  ارتش آمریکا در مریلند ابراز نگرانی کرده است.»

سخنگوی وزارت خارجه چین برای صحبت درباره سومین اقدامی که آمریکا ملزم به انجام آن است، گفت: «گروهی از سازمان جهانی بهداشت باید درباره آزمایشگاه دانشگاه کارولینای شمالی تحقیق کنند، زیرا بزرگترین آزمایشگاه تحقیق کننده درباره ویروس کرونا در این دانشگاه واقع شده است. با تحقیق درباره این آزمایشگاه مشخص می‌شود چین این ویروس را به بیرون درز داده است یا آمریکا!»

در انتها لیجیان افزود: «آمریکا باید اطلاعاتی درباره سربازانی که در سال ۲۰۱۹ به رزمایش‌های نظامی در ووهان چین آمده بودند، منتشر کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
لعنت به چین کمونیست . منشا ویروس و بیماری . خداوند لعنتشون کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
چرا این چینی ها تعامل با دنیا را بلد نیستند؟ چرا اعتماد سازی نمی کنند؟!! فکر می کنم وضع ما رو دیدن ...گورخیدن!
آخرین اخبار