۱۱۰ نفر از سادات زنجانی تجلیل می شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: آئین تجلیل و تکریم از ۱۱۰ سید در امامزاده سید ابراهیم زنجان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفتگو باخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، از اجرای طرح ولایت علوی و اکمال دین نبوی در استان زنجان خبر داد و گفت: این طرح به مناسبت فرارسیدن عید غدیرخم اجرا می شود.

او به برگزاری راهپیمایی خودرویی در روز عید غدیرخم اشاره کرد و افزود: آئین تجلیل و تکریم از ۱۱۰ سید در امامزاده سید ابراهیم زنجان برگزار خواهد شد.

کرمی بابیان اینکه در استان زنجان ۱۳۱ بقعه متبرکه داریم اما همه این ها فعال نیستند، گفت: در مجموع ۱۰ امامزاده شاخص در استان زنجان داریم که در همه مناسبت های مذهبی برنامه دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: مبلغین از اول دهه ولایت در فضای مجازی و امامزادگان  حضور دارند و در گروه های مختلف در فضای مجازی و حقیقی با گروه های هدف ارتباط دارند.

او از توزیع سبدهای غذایی به عنوان تبرکات علوی در تمام مراسمات همچون تبرکات مهدوی در نیمه شعبان خبر داد و گفت: امسال مساعدت به خانواده های زندانیان سادات برنامه ریزی شده است.

کرمی به حضور حجت الاسلام انصاریان و حجت الاسلام پناهیان در زنجان اشاره کرد و گفت: انصاریان به مدت ۵ شب در حسینیه اعظم زنجان سخنرانی خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان بابیان اینکه ۱۴ رأس گوسفند در روز عید غدیرخم به همت اوقاف و امور خیریه استان زنجان ذبح خواهد شد، گفت: با توجه اهمیت اطعام فقرا در روز عید غدیر این امر انجام خواهد شد.

او از استقرار ۳۵ ایستگاه صلواتی در شهر زنجان خبر داد و افزود:  ۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی نیز بین نیازمندان زنجانی توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام کرمی به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم امسال اشاره کرد و گفت: ۵۰ مبلغ از استان های زنجان و قم برای پوشش این طرح فعالیت خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف استان زنجان از تأسیس ۵ مرکز افق در زنجان خبر داد و گفت: این مراکز کار‌های فرهنگی، اجتماعی مانند کمک به فقراء و قرآنی را درکنار بقاع متبرکه انجام می‌دهند.

او به اجرای طرح نشاط معنوی در ۱۰ بقعه شاخص استان زنجان اشاره کرد و گفت: طرح شمیم خدمت نیز در مناطق مختلف استان زنجان در حال اجرا است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.