تاکید فعالان مغرب عربی بر ضرورت مقابله با عادی سازی روابط با تل آویو

فعالان در ۵ کشور شمال و شمال شرق آفریقا بر ضرورت مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، گشودن سفارت امارات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین باعث ایجاد موجی از انتقاد‌ها و نارضایتی میان قشر‌های گسترده‌ای از مردم در کشور‌های مغرب عربی شده است.

نهاد‌های مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اتحاد مردم و ایجاد یک راهبرد کامل برای مقابله با خطر عادی سازی روابط در منطقه را خواستار شده اند؛ خطری که نه تنها کشور‌های هم مرز با اراضی اشغالی فلسطین بلکه امنیت ملی کشور‌های عربی و اسلامی را نیز تهدید می‌کند.

محمد الغفری، هماهنگ کننده شبکه دموکراتیک اعلام همبستگی با ملت‌ها در مغرب در مصاحبه با العهد گفت: بر خلاف عادی سازی روابط میان رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی، ملت‌های عربی مخالف عادی سازی این روابط هستند.
الغفری افزود: راه اندازی سفارت امارات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تاسف بار است، متاسفانه در حال حاضر رژیم‌های عربی برای عادی سازی آشکار و پنهان با رژیم صهیونیستی شتاب می‌کنند، اما تاکید می‌کنیم که این شتاب فقط مختص نظام‌های عربی و نه ملت‌های عرب است.

او اعلام کرد: رژیم صهیونیستی فقط موفق به رام کردن رژیم‌های عربی شده، اما این رژیم قادر به جذب ملت‌های عرب و عادی سازی روابط با آن‌ها نشده است، این مردم مخالف اشغالگران و عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها هستند و در اعلام همبستگی با مردم فلسطین در میادین و خیابان‌ها حضور دارند، هر بار که اتفاقی می‌افتد، ملت‌های عربی را می‌بینیم که شعار‌هایی علیه رژیم صهیونیستی و در اعلام همبستگی با ملت فلسطین سر می‌دهند.

از سوی دیگر؛ احمد ابراهیمی، هماهنگ کننده جبهه مردمی مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در الجزایر در مصاحبه با العهد گفت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، جنایت در حق فلسطین و ملت فلسطین و خطری علیه امنیت ملی عرب‌ها و مسلمانان است. رژیم صهیونیستی مانع توسعه، شکوفایی و نوآوری در کشور‌های عربی می‌شود.

ابراهیمی تاکید کرد: مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و مبارزه با این رژیم وظیفه ملت‌های عربی و اسلامی است، زیرا این رژیم خطری علیه این کشور‌ها و علیه فلسطین به شمار می‌رود.

کشور‌های امارات، بحرین، سودان و مغرب (مراکش) سال گذشته و با میانجیگری آمریکا روابط خود را رژیم صهیونیستی علنی و عادی کردند.

مغرب عربی به مجموعه پنج کشور مغرب، الجزایر، تونس، لیبی، موریتانی که واقع در شمال و شمال غربی آفریقا هستند، اطلاق می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار