روابط شکننده رژیم صهیونیستی و امارات؛

تل آویو توافق نفتی با ابوظبی را بازنگری می‌کند

به گفته منابع عبری تل آویو تصمیم گرفته است در توافقنامه انتقال نفت از کشور‌های حاشیه خلیج فارس به اروپا از طریق سرزمین‌های اشغالی بازنگری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه عبری هاآرتص در مطلبی نوشت: نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید، وزیر خارجه این رژیم به همراه تنی چند از مقامات وزارتخانه‌های دارایی، انرژی، دادگستری و محیط زیست قرار است در جلسه‌ای موضوع توافق نفتی با امارات را بررسی کنند.

«کارین الحرار» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اعتراف کرد توافق نامه امضا شده توسط شرکت «کاتسا» (شرکت خط لوله نفتی اروپا-آسیا) با امارات هیچ منفعتی برای تل آویو ندارد.

پس از عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با امارات، ابوظبی طی توافقی با شرکت کاتسا امکان صادرات نفت از خلیج فارس به اروپا از طریق سرزمین‌های اشغالی را به دست آورد.

در همین حال، «تمار زندبرگ» وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی نیز ضمن اعلام مخالفت با این توافق گفته است انتقال نفت امارات از طریق بنادر «ایلات» و «اشدود» به اروپا به محیط زیست این مناطق آسیب می‌زند.

پیشتر یک مقام عالی رتبه اماراتی در مصاحبه با روزنامه «اسرائیل هیوم» لغو این توافق از سوی تل آویو را آغاز بحران روابط بین دو طرف عنوان کرده بود.

چهار کشور امارات، بحرین، سودان و مراکش در سال ۲۰۲۰ و با میانجیگری آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور، در خیانتی آشکار به آرمان ملت فلسطین روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند و توافقنامه‌هایی را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به امضا رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار