ادعای بلینکن: نگران اقدامات طالبان هستیم!

وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد هیچ راه‌حل نظامی برای درگیری‌های افغانستان وجود ندارد و این کشور تلاش می‌کند درگیری‌ها رو بر اساس دیپلماسی حل کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه NBC اعلام کرد این کشور توانایی مقابله با تهدیدات تروریستی در افغانستان را دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد هیچ راه‌حل نظامی برای درگیری‌های افغانستان وجود ندارد و این کشور تلاش می‌کند درگیری‌ها رو بر اساس دیپلماسی حل کند.

بلینکن در ادامه ادعاهای خود گفت: کنترل طالبان بر افغانستان با زور، آن را به یک کشور مطرود بدل کرده و از حمایت بین المللی محروم می‌کند.

او اضافه کرد: ما از آنچه طالبان انجام می‌دهند، بسیار نگران هستیم؛ چراکه واقعیت این است که آن‌ها با زور کشور افغانستان را در دست می‌گیرند.

وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص روابط این کشور با عراق نیز گفت: ما به همکاری خود با عراق و روابط مستحکم در مبارزه با تروریسم افتخار می‌کنیم. ما در جنگ با داعش با عراق شریک هستیم.

او در ادامه ادعا کرد: ما بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک در مشارکت با عراق پیش می‌رویم و مشارکت با عراق بسیار بیشتر از جنگ علیه داعش است.

آمریکا در حالی ادعا می‌کند که از تحرکات طالبان نگران است که چندی پیش «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو اسناد و مدارک زیادی در دست دارد که حاکی از همکاری نزدیک آمریکا و گروه تروریستی داعش است.

پیش از این ضمیر کابلوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور افغانستان گفته بود: روسیه اسنادی در دست دارد که نشان دهنده همکاری آمریکا و داعش در افغانستان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار