مسئولان دولت جدید مطالبات رهبری را هدف خود قرار دهند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مسئولان دولت جدید مطالبات رهبری را هدف خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه با اشاره به این که بیش از ۴۲ سال است که فریضه عبادی و سیاسی نماز جمعه در بیش از ۹۰۰ شهر و شهرستان جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود گفت: قرآن کریم از لفظ بشتابید برای حضور در نماز جمعه استفاده کرده و مسلمانان را از خرید و فروش در زمان این فریضه عبادی و سیاسی منع کرده است که نشان از اهمیت و جایگاه نماز جمعه در دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماز جمعه را میراث مهم و ماندگار امام خمینی ره در جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: مدیران و مسئولان نظام اسلامی باید بر حضور مستمر و مداوم در این فریضه عبادی و سیاسی اهمیت داده و از این فرصت برای حل مسائل و مشکلات مردم استقاده کنند.

وی با اشاره به پیام مهم رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت الله الحرام مقابله با استکبار جهانی و همبستگی جوامع اسلامی درذاین موضوع را مهمترین بخش این پیام دانست و خاطرنشان کرد: عزت و سربلندی مسلمانان در گرو مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی است و باید همه بر این نکته مهم تاکید داشته باشیم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت توجه دولت جدید به مطالبات رهبری در امورات اجرایی کشور تاکید کرد: دولت فعلی تا آخرین لحظه خدمتگزاری در خدمت مردم باشد و دولت منتخب نیز باید به صورت جهادی وارد صحنه شده و افراد شایسته را برای جامه عمل پوشاندن به رهنمود‌های رهبر فرزانه انقلاب انتخاب کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به واقعه عظیم غدیر خم، گفت: امام علی ع در این روز بزرگ به عنوان وصی و جانشین پیامبر اسلام معرفی شده اند و غدیر خم به عنوان عید الله الاکبر در دین مبین اسلام معرفی شده است.

وی با بیان این که واقعه غدیر خم نشان دهنده اکمال دین اسلام است افزود: امیر المومنین علی (ع) همواره در برهه‌های مختلف توسط پیامبر اکرم ص مورد تکریم قرار گرفته است و در روز غدیر نیز از جانب خداوند متعال برای جانشینی پیامبر اکرم ص معرفی می‌شود.

حجت الاسلام عبدل رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به تاکیدات قرآنی برای برگزتری آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه گفت: ائمه جمعه در تمام صحنه‌ها و برهه‌های حساس بعد از انقلاب اسلامی همواره نقش تعیین کننده خود را در دفاع از انقلاب اسلامی ایفا کرده اند و امروز نیز این پایگاه مهم سیاسی و دینی در تمام شهرستان های استان برگزار می شود.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.