تحصن کشاورزان هندی در نزدیکی پارلمان این کشور در اعتراض به قوانین جدید

کشاورزان هندی قرار است در مخالفت با قوانین جدید دولت، تجمعی اعتراضی را برگزار کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، کشاورزان هندی، با اعتراض به سه قانون جدید کشاورزی که به گفته آن‌ها معیشت کشاورزان را تهدید می‌کند، در اعتراض مجدد برای تحت فشار قرار دادن دولت برای لغو قوانین، در نزدیکی پارلمان دهلی نو تظاهراتی از نوع تحصن را برپا می‌کنند.

در طولانی‌ترین اعتراض، تولیدکنندگان علیه دولت نارندرا مودی، ده‌ها هزار کشاورز بیش از هفت ماه در بزرگراه‌های اصلی منتهی به دهلی نو اردو زدند.

با شروع جلسه پارلمان هند در این هفته، برخی از کشاورزان معترض سعی در راهپیمایی به سمت ساختمان اصلی دولت را داشتند؛ اما در فاصله چند کیلومتری پارلمان توسط پلیس متوقف شدند.

حال بنا بر این گزارش، قرار است امروز پنجشنبه، ۲۰۰ معترض در نزدیکی جانتار مانتار، یک رصدخانه بزرگ دوران مغول در مرکز دهلی نو، تجمعی برپا کنند..

بالبیر سینگ راجوال، رهبر پیشرو کشاورزان، گفت: در طول جلسه موسمی پارلمان، هر روز ۲۰۰ کشاورز به جانتار مانتار می‌روند تا این درخواست قدیمی ما را به پارلمان و به دولت یادآوری کنند.

جلسه موسمی پارلمان در اوایل ماه اوت پایان می‌یابد.

در بیانیه دولت آمده است: پس از مذاکرات طولانی، پلیس دهلی نو پذیرفته است که ۲۰۰ کشاورز در طول روز در جانتار مانتار جمع شوند؛ اما معترضان باید از دستورالعمل‌های صادر شده در خصوص ویروس کرونا که توسط سازمان مدیریت حوادث دهلی منتشر شده است، پیروی کنند.

در اواخر ژانویه، هزاران کشاورز خشمگین، پس از اینکه تراکتور‌های خود را به درون موانع امنیتی راندند، با پلیس درگیر شدند.
یک معترض کشته و بیش از ۸۰ افسر پلیس در سراسر شهر زخمی شدند.

کشاورزان می‌گویند در قوانین جدید، خرده‌فروشان بخش خصوصی ارجحیت دارند. پیش از این قوانین، این افراد اجازه تهیه محصولات کشاورزی خارج از بازار‌های عمده فروشی تحت نظارت دولت را نداشتند.

این در حالی است که دولت بیان کرده است با قوانین جدید که در سپتامبر سال ۲۰۲۰ وضع شد، دست کشاورزان بازتر است و دیگر لازم نیست محصولات خود را فقط در بازار‌های عمده فروشی تحت کنترل دولت بفروشند.

این بیانیه می‌افزاید: اگر بازرگانان بزرگ، خرده فروشان، رستوران‌ها و دیگر تهیه کنندگان غذا بتوانند مستقیماً از تولیدکنندگان خرید کنند، کشاورزان سود بیشتری کسب می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار