پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) در روز عید قربان فعال است

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی گفت: با توجه به کاهش ذخایر خونی پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) هم زمان با عید سعید قربان و همچنین یکم مرداد فعال خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید حمیدرضا اسلامی سرپرست انتقال خون خراسان رضوی گفت: پایگاه امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی مشهد از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ عید قربان و اول مرداد آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون است.

او افزود: همیشه نیاز به خون وجود دارد و چون زمان نگهداری فرآورده‌های خونی محدود است به همین دلیل برای تامین تمامی گروه‌های خونی از داوطلبان مستمر و سایر شهروندان درخواست می‌شود اهدای خون را منوط به ایام مناسبتی و شرایط خاص نکنند و این امر پسندیده را در تمام ایام سال به عنوان یکی از فعالیت‌های روزانه و اجتماعی خود بدانند.

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی با بیان این که پنج هزار و ۲۴۲ نفر در این استان به صورت مستمر خون خود را اهدا می‌کنند، ادامه داد: بانوان اهداکننده خون نیز در خراسان رضوی ۶ درصد کل اهداکنندگان خون را تشکیل می‌دهند.

اسلامی بیان کرد: از پلاسمای خون هم برای ساخت بسیاری از دارو‌ها استفاده می‌شود و همه این‌ها در حالی است که جامعه علمی جهان با وجود تلاش‌های گسترده و پیگیر هنوز نتوانسته هیچ نوع ماده یا ترکیبی را بیابد که قابلیت جایگزینی خون انسان را دارا باشد.

او به پایگاه‌های فعال این سازمان در مشهد اشاره و تصریح کرد: پایگاه امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه امید واقع در خیابان شیرازی ۳ طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید، پایگاه شهید کریمی واقع در بلوار شریعتی ۲۸ منطقه قاسم‌آباد و همچنین پایگاه شهید سلیمانی واقع در بلوار استقلال بین استقلال ۲ و ۴ این کلان شهر فعال هستند.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار