روسیه ادعای گاردین درباره حمایت مسکو از ترامپ را بی‌اساس و جعلی خواند

سخنگوی کرملین گفت ادعای مقاله گاردین درباره توافق روسیه برای حمایت از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ کاملا بی‌اساس و جعلی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روسیه ادعای روزنامه گاردین درباره حمایت مسکو  از ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری را کاملا بی‌اساس دانست و آن را مورد انتقاد قرار داد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز (جمعه) در جمع اهالی مطبوعات گفت:  ادعای مقاله گاردین درباره توافق روسیه مبنی بر اینکه از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ حمایت کند کاملا بی‌اساس و نادرست است.

پسکوف اضافه کرد: من چندین بار در این باره صحبت کردم و به نظر من چیز دیگری برای اظهار نظر وجود ندارد. این یک دروغ بزرگ و یک نوشته جعلی مانند هزاران  اخبار جعلی دیگر است.

این روزنامه انگلیسی پیش از این با استناد اسناد روسی فاش شده، مدعی شده بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دستور یک عملیات پنهان برای حمایت از ترامپ، نامزد جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را به تصویب رسانده است.

اسناد انحصاری که گاردین ادعا می‌کند گزارش خود را بر اساس آن بنا کرده، ترامپ را فردی دارای ذهنی ناپایدار و بی تعادل می‌داند که از عقده حقارت رنج می‌برد که مسکو  می‌خواسته از او برای تضعیف آمریکا در سراسر جهان حمایت کند.

در این گزارش ادعا شده است که مسکو همچنین ممکن است تمامی اطلاعات مصالحه آمیز درباره ترامپ، به ویژه اطلاعات مربوط به سفر‌های غیررسمی او به روسیه را جمع آوری کرده باشد. این روزنامه تأکید کرده که سرویس‌های اطلاعاتی غربی از این اسناد  کرملین مطلع بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار