پنتاگون: ۹۵ درصد از نیرو‌های آمریکا از افغانستان خارج شدند

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد ۹۵ درصد از نظامیان آمریکایی خاک افغانستان را ترک کرده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، پنتاگون اعلام کرد ۹۵ درصد از نظامیان آمریکایی خاک افغانستان را ترک کردند و این کشور فرماندهی سربازان باقی‌مانده را از راه دور انجام خواهد داد.

نشریه پولتیکو به نقل از یک مقام امنیتی در پنتاگون نوشت: عملیات در افغانستان از ستاد فرماندهی مرکزی در «تامپا» واقع در فلوریدا مدیریت خواهد شد.

پولتیکو در ادامه افزود: فرماندهی عملیات مرکزی مسئول اعطای اجازه حمله به طالبان در حمایت از نیرو‌های افغان خواهد بود.

این نشریه اضافه کرد: تا پایان ماه اوت، حملات نظامی آمریکا بطور کلی متوقف خواهد شد و ما بر روی مبارزه با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش تمرکز خواهیم کرد.

پیش از این آستین میلر، فرمانده آمریکا در جنگ افغانستان در مراسمی در کابل به عنوان آخرین ژنرال عالی رتبه آمریکا که در جنگ ۲۰ ساله افغانستان حضور داشت به صورت نمادین پایان فرماندهی این جنگ را قبل از تاریخ اعلام شده برای خروج نیرو‌های ناتو و آمریکا از خاک این کشور اعلام کرد.

کنت مک کنزی، فرمانده نیرو‌های مرکزی تروریست آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام هم به منظور حفظ امنیت دیپلمات‌های آمریکایی که قرار است در افغانستان مستقر باشند روز گذشته به کابل سفر کرد. مک کنزی قبل از سفر به افغانستان در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا باید به منافع خود در افغانستان نظارت داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار