هند: دولت رئیسی فرصتی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه است

وزیر امور خارجه هند ضمن تشکر از دعوت رئیس‌جمهور منتخب ایران برای حضور هند در مراسم تحلیف خود، دوره دولت جدید ایران را دوره گسترش همکاری با هند دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند، در پیامی به «نارندرا مودی» نخست‌وزیر، از دیدار خود با «حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور منتخب ایران، سخن گفت و دوره جدید دولت در ایران را فرصتی برای گسترش همکاری دوجانبه هند-ایران قلمداد کرد.

بنابر اعلام ایندین اکسپرس، این دیدار چهارشنبه هفته گذشته میان رئیسی و جایشانکار انجام شد و در آن سید ابراهیم رئیسی از این مقام هند دعوت کرد تا این کشور در تاریخ ۵ اوت (۱۴ مرداد) در مراسم تحلیف او حاضر شود.

جایشانکار در پیامی به مودی دیدار خود با رئیس‌جمهور منتخب ایران را «گرم و صمیمانه» خواند و نوشت: «دعوت برای شرکت در مراسم تحلیف برای من به این منزله است که فرصتی برای برقراری روابط ویژه و دوجانبه و گسترش همکاری میان ما و ایران در دولت جدید این کشور فراهم است.»

همچنین این وبگاه خبری اعلام کرد که هند قرار است تصمیم بگیرد چه مقامی از هند در این مراسم شرکت کند و اخبار در این زمینه نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

همچنین جایشانکار در سفر خود به ایران با «محمد جواد ظریف» وزیرخارجه کشورمان، نیز دیدار کرد. این دو مقام در طول ملاقاتشان درباره مسائل منطقه و جهان به بحث نشستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۱:۳۹ ۱۹ تير ۱۴۰۰
خطاب به هندی ها باید گفت که شما با عهد شکنی هایی
که در زمینه اقتصادی بارها انجام دادید روی دشمنان
ما را سفید کردید.هند سیاستش این است که با ایران قرار داد می بندد وبعد زیر پا می گذارد وپیش غربی ها خود شیرینی
می کندوکاسه لیسی شان را می کند.
آخرین اخبار