سنت های دست و پاگیر معضل اصلی کاهش ازدواج جوانان است

امام جمعه شهرستان خوسف گفت: فرهنگ سازی ازدواج ساده وسالم بهترین راه حل برای حذف آداب و رسوم غلط درخصوص ازدواج‌های پرخرج جوانان امروز جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام شاهبیکی امام جمعه شهرستان خوسف گفت: بالا رفتن سن ازدواج، کاهش تمایل جوانان به ازدواج و رواج یافتن بعضی آداب و رسوم غلط در ازدواج جوانان از مهمترین مشکلات حوزه ازدواج است که باید به صورت ویژه از سوی دستگاه‌های فرهنگی علی الخصوص خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد.

اوافزود: گزینش همسر در فرهنگ ایرانی موجب آرامش و امنیت خاطر می‌شود و محیط خانه وسیله آرامش روحی زن و مرد قرار داده شده است. از سوی دیگر عشق و مهر ایرانیان که شهره خواص و عام در جهان است می‌تواند در پرتو پیوند‌های درست و خردمندانه تبلور یابد و به اوج کمالات برسد و الگویی برای نسل‌های بعد نیز شود.

حجت الاسلام شاهبیکی در بخشی دیگر از سخنرانی خود به مناسبات این ماه اشاره کرد و گفت :وجود دو عید مهمّ اسلامی از جمله عید قربان و عید غدیر و روز عرفه و خاطره دعای عجیب و بسیار گرانبهای امام حسین (علیه السلام) در عرفات، این ماه را دارای شکوه و عظمت خاصّی کرده است و مسلمانان بهتر است از برکات دنیوی و اخروی این ماه غافل نشوند و در تذهیب نفس خود بکوشند.

امام جمعه خوسف تصریح کرد: ذی الحجه آخرین ماه سال هجری قمری ماه دعا و عبادت خدا ماه حج و از ماه‌های حرام است. در این ماه عبادت و یاد خدا تاثیرات عمیقی در زندگی دارد و برکت و عظمت آن به اندازه‌ای است که ماه ذی الحجه یکی از ماه‌های شریفی است که عبادت در آن و ذکر و یاد خدا اثرات عمیقی به همراه دارد. این ماه در نهایت برکت و عظمت است و هیج ایامی نزد حق تعالی محبوبتر از دهه اول آن نیست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.