نگرانی پنتاگون از حملات اخیر به مواضع آمریکایی‌ها در عراق و سوریه

وزارت دفاع آمریکا به شدت از حملات اخیر به نیرو‌ها و مواضع نظامیان تروریست این کشور در عراق و سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نگرانی خود را از حمله به مواضع نیروهای تروریست آمریکایی در عراق و سوریه اعلام کرد. 

بر این اساس، او مدعی شد حملات موشکی و پهپادی اخیر به مواضع آمریکا در خاک عراق و سوریه با حمایت ایران انجام شده است.

جان کربی با ادعای خطرناک بودن ایران در منطقه افزود: ایرانی‌ها سلاح‌های کشنده در اختیار دارند و برای همین این کشور تهدیدی جدی برای امنیت خاورمیانه است.

گفتنی است پس از حملات هفته‌های گذشته نیرو‌های آمریکایی به مواضع نیرو‌های مقاومت در مرز عراق و سوریه و به شهادت رساندن چهار نفر از اعضای آنها، سخنگوی جنبش‌های مردمی مقاومت از جمله کتائب سید الشهدا در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تجاوزات نیرو‌های آمریکایی اعلام کرد آمریکایی‌ها دیگر در عراق و سوریه آرامش نخواهند داشت.

سفارت آمریکا و نیرو‌های تروریست آمریکایی در عراق و سوریه فقط در روز چهارشنبه در سه حمله موشکی و پهپادی جداگانه مورد هدف قرار گرفتند. تنها در یک مورد، حداقل ۱۴ موشک به پایگاه هوایی نیرو‌های آمریکایی در عراق اصابت کرد و به گفته منابع خبری تعدادی از نیرو‌های آمریکایی در این حملات زخمی شدند.


بیشتر بخوانید:

حمله راکتی به پایگاه عین‌الاسد آمریکا در عراق + فیلم و تصاویر

حمله راکتی و پهپادی به سفارت آمریکا در بغداد/ کاروان لجستیکی تروریست‌های آمریکایی هدف قرار گرفت


این در حالی است که یک منبع امنیتی روز گذشته به خبرگزاری «المعلومه» عراق اعلام کرد، یک گروه امنیتی بلندپایه عراق برای ارزیابی خسارت‌های ناشی از حمله راکتی  به عین الاسد رفتند، اما نظامیان آمریکایی از ورود این گروه به پایگاه ممانعت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار