لاوروف: آمریکا با بیرون کشیدن نیرو‌های خود از افغانستان، شکست خود را پذیرفت

وزیر امور خارجه روسیه معتقد است خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در واقع پذیرفتن شکست مأموریت خود در این کشور است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفت خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در واقع پذیرفتن شکست مأموریت خود در این کشور است.

لاوروف خطاب به دانشجویان دانشگاه فدرال خاور دور گفت: واشنگتن فقط نیرو‌های خود را از افغانستان خارج نمی‌کند، با این کار، پذیرفته است که در انجام ماموریت خود ناکام مانده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا روسیه قرار است در میان عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از این کشور، نیرو‌هایی را به افغانستان اعزام کند، گفت: آیا ما نیرو‌های خود را به افغانستان خواهیم فرستاد؟ من معتقدم که پاسخ واضح است.

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: خطر حملات تروریستی در افغانستان با توجه به عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از این کشور در حال افزایش است. مشکل اصلی تهدید فزاینده حملات تروریستی است. طالبان با شدت بیشتری عمل می‌کنند.

لاوروف در خصوص اتهام زنی‌های آمریکا در خصوص حمله سایبری روسیه به شرکت‌های آمریکایی گفت: واشنگتن هیچ واکنش واضحی به ابتکار مسکو برای مقابله جدی با جرایم اینترنتی به روسیه نشان نداده است. ما دائماً به حمله سایبری متهم می‌شویم، منافع تقریباً همه کشور‌های غربی را تضعیف می‌کنیم، اما تا کنون چندین پیشنهاد ما برای شروع جدی کار مشترک نادیده گرفته شده است.

او در خصوص انتخابات در روسیه و احتمال دخالت‌های غرب گفت: ممکن است کشور‌های غربی سعی کنند اوضاع روسیه را قبل از انتخابات سراسری آینده با دامن زدن به اعتراضات گسترده تضعیف کنند.

وی گفت: می توان قبل از انتخابات پارلمانی آینده، تلاش‌های جدید غرب برای تضعیف، بی ثبات کردن وضعیت، تحریک برخی اعتراض‌ها را پیش بینی کرد.

از نظر وی، غرب ممکن است کارزاری را برای عدم به رسمیت شناختن نتایج انتخابات راه اندازی کند.

وزیر خارجه روسیه افزود: من می‌خواهم با مسئولیت پذیری بگویم که این سناریو‌ها که توسط غرب ترسیم شده است، محقق نخواهد شد.

انتخابات عمومی در روسیه در ۱۹ سپتامبر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار