تروریست‌های سنتکام: بیش از ۹۰ درصد خروج از افغانستان تکمیل شده است

فرماندهی نیروهای تروریست آمریکایی از خروج بیش از ۹۰ درصدی نیروهایش از افغانستان خبر داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) از تکمیل خروج بیش از ۹۰ درصد از نیرو‌های تروریست آمریکایی از خاک افغانستان خبر داد.

این سازمان تروریستی در بیانیه امروز (سه‌شنبه) خود اعلام کرد از زمانیکه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، تصمیم خود مبنی بر خروج نیرو‌های آمریکایی از خاک افغانستان را اعلام کرده است، ۷ عدد از تاسیسات این کشور را به وزارت دفاع افغانستان تحویل داده ایم.

همچنین در بخشی از بیانیه این سازمان آمده است: «روند خروج نظامیان ما همچنان ادامه دارد و برآورد می کنیم بیش از ۹۰ درصد از روند خروج تکمیل شده باشد.»

نیرو‌های خارجی قرار است تا قبل از ۱۱ سپتامبر سال جاری همزمان با سالگرد حادثه یازده سپتامبر خاک افغانستان را ترک کنند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر اعلام کرد با وجود خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، واشنگتن قصد ترک کامل این کشور را ندارد. این سخنان با واکنش سریع گروه‌های مختلف در کابل از جمله طالبان مواجه شده است.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد روند خروج نظامیان آمریکا از خاک افغانستان ظرف چند روز آتی به پایان می‌رسد. این مقام آمریکایی تاکید کرد تعداد نیرو‌های آمریکایی باقی مانده در افغانستان به منظور حفاظت از سفارت این کشور بیش از ۶۵۰ نفر نخواهد بود. وی هفته جاری را از جنبه عقب نشینی و تکمیل روند خروج نظامیان آمریکا از افغانستان مهم ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.