سنتکام: خروج از افغانستان تا ۲۵ درصد کامل شده است

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا از خروج ۲۵ درصدی نیرو‌های این کشور از افغانستان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام» امروز، سه شنبه اعلام کرد روند خروج کامل تمامی اعضای ارتش آمریکا از افغانستان تا پیش از ضرب الاجل خود در ماه سپتامبر، به میزان ۲۵ درصد کامل شده است.

طبق اعلام ارتش آمریکا، حدود ۱۶ تا ۲۵ درصد از خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان به انجام رسیده است؛ همچنانکه ۱۶۰ محموله از هواپیمای نظامی C-۱۷ به خارج از افغانستان بارگیری شده و ۱۰ هزار قطعه برای منهدم شدن علامت گذاری شده است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، آمریکا از دادن آمار دقیق در خصوص روند خروج نیرو‌های آمریکایی به دلیل نگرانی‌های امنیتی خودداری می‌کند.

همچنین شمار تأسیسات تحویل داده شده به از هفته گذشته تا کنون بدون تغییر باقی مانده و شمار آن همچنان ۵ عدد است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ۱۱ سپتامبر را به عنوان ضرب الاجلی برای تمام نیرو‌های آمریکایی برای خروج از افغانستان مشخص کرده و با این حساب، آمریکا به پایان ۲۰ ساله برای جنگی که بر اساس برآورد پایگاه «Costs of War Project» متعلق به دانشگاه براون برای واشنگتن ۲.۲ تریلیون دلار هزینه دربر داشته و به مرگ ۲۴۰۰ نظامی منجر شده، نزدیک می‌شود.

سنتکام گفته است تلاش دارد تا میزان پیشرفت در رسیدن به هدف رئیس جمهور آمریکا در زمینه خروج نیرو‌های امریکایی از افغانستان را به شکل هفتگی به روز رسانی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار