ناتو: به تعهدات خود با افغانستان پایبندیم

دبیرکل ناتو مدعی شد این سازمان به تعهدات خود در قبال افغانستان در چارچوب پیشبرد روند صلح پایبند است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از طلوع نیوز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری با کایا کالاس، نخست وزیر استونی، از ادامه‌ همکاری و مشارکت ناتو با افغانستان خبر داد.

او در این باره گفت: «ناتو همچنان بر تعهد خود با افغانستان پایبند است. ما به کمک مردم افغانستان و پیشبرد روند صلح، از جمله از طریق آموزش مداوم و تامین بودجه نیرو‌های امنیتی افغانستان ادامه خواهیم داد.»

در حالی که ارتش آمریکا دستور جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، را برای عقب نشینی همه نیرو‌های آمریکایی از افغانستان تا ماه سپتامبر اجرا می‌کند، پنتاگون ادعا دارد که تعهدات آمریکا به منطقه متزلزل نخواهد شد و ادامه خواهد داشت.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «فقط به این دلیل که ما نیرو‌های خود را خارج می‌کنیم و به ماموریت نظامی خود در افغانستان پایان می‌دهیم به این معنی نیست که ما از منطقه دور و بی خبر هستیم.»

روز دوشنبه لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد ارتش پاکستان، دیدار و درباره منافع و اهداف مشترک در منطقه گفت‌وگو کردند.  

نیرو‌های آمریکایی از ماه مه شروع به عقب‌نشینی از افغانستان کردند. برخی پایگاه‌های نظامی به نیرو‌های افغانستانی تحویل داده شده است. نیرو‌های آمریکایی با خروج خود از این کشور تجهیزات نظامی خود در این کشور را نیز اسقاط  و غیر قابل تعمیر می‌کنند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار