نقش انتخابات و کنکور در شیوع کرونا ادعایی بی اساس است

معاون استاندار بوشهر گفت: کسانی که می‌گویند انتخابات و کنکور باعث شیوع کرونا شده ادعایی بی اساس را مطرح می‌کنند زیرا هر دو با رعایت تمام دستورهای بهداشتی برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد تقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در نشست ستاد مدیریت کرونا در استان بیان کرد: کسانی که شایعه می‌کنند انتخابات و کنکور موجب شیوع کرونا در جامعه شده‌ است باید بدانند این دو رویداد در استان مانند بقیه مناطق کشور با رعایت همه دستورهای بهداشتی برگزار شد و مبتلا نشدن هیچ یک از عوامل اجرایی برگزاری انتخابات گواهی بر این مدعا است.

او ادامه داد: اجازه برگزاری هیچ مراسم و تجمع رسمی انتخاباتی در زمان تبلیغات انتخاباتی در استان بوشهر داده شد، هرچند ممکن است برخی از ستاد‌های تبلیغاتی شورا‌های اسلامی شهر و روستا به صورت غیر قانونی تجمعی برگزار کردند که امروز باید این افراد پاسخگوی اقدام خود باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: امروز کشور به ویژه استان‌های جنوب شرقی و جنوب شامل سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر درگیر موج پنجم کرونا هستند و در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

ایرانی تاکید کرد: در این شرایط بدون همکاری و پشتیبانی مردم امکان کنترل شرایط حاد شیوع ویروس کرونا وجود ندارد.

او درباره واکسیناسیون کرونا در استان بوشهر نیز گفت: با وجود ضرورت واکسیناسیون در این شرایط، اما مردم برخی از شهرستان‌های استان بوشهر از جمله عسلویه و کنگان استقبال چندانی از این اقدام نمی‌کنند که می‌طلبد با توجیه مردم، واکسیناسیون در این مناطق نیز انجام گیرد.


بیشتر بخوانید


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر افزود: با توجه به شرایط خاص استان بوشهر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وعده تامین ۶۰ هزار دوز واکسن را به این استان داده بود که تاکنون ۳۰ هزار دوز آن وارد شده است و با تزریق این تعداد، ۳۰ هزار دوز دیگر نیز در اختیار استان قرار می‌گیرد.

ایرانی بیان کرد: انتظار داریم با اجرای این برنامه ۱۱ درصد مردم استان واکسینه شوند و تا پایان امسال آمار واکسیناسیون به ۹۰ درصد افزایش یابد.

او با تاکید بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌های اجرایی برای فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: متوجه هستیم محدودیت‌های کرونایی مردم را به زحمت انداخته، اما برای تامین سلامت مردم مجبور به اعمال محدودیت‌های ناشی از کرونا هستیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.