خرید تضمینی گوشت مهمترین راهکار برای جلوگیری از متضرر شدن دامداران

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خرید تضمینی گوشت قرمز مهمترین و بهترین راهکار برای جلو‌گیری از متضرر شدن دامداران است.

اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  با اشاره به اهمیت تامین گوشت قرمز در سر سفره مردم، افزود: امسال کاهش شدید میزان بارندگی‌ها و خشکسالی حادث‌شده، سبب شده است مراتع به‌لحاظ پوشش گیاهی در وضعیت نامناسبی قرار داشته باشند و دامداران علی الخصوص دام‌های عشایری و دامداران استان در تهیه علوفه دامی با مشکل مواجه شوند.

کرامتی تصریح کرد: قیمت علوفه و نهاده‌های دامی نیز نسبت به سال گذشته بدلیل خشکسالی و افزایش تقاضا در سطح کشور و به تبع آن در استان افزایش چشمگیری داشته و برای جلوگیری از خروج علوفه از استان تدابیری از سوی مقامات استانی اندیشیده شده است.

وی با اشاره به کاهش میزان مصرف گوشت قرمز در سبد غذایی مردم، اضافه کرد: با روش‌های مختلفی ازجمله خرید‌های تضمینی، ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم گوشت قرمز توسط خود تشکل‌های دامداری، تزریق سرمایه در گردش خرید علوفه از منابع داخلی بانک‌ها وصدور مجوز‌های صادرات دام مازاد استان بصورت محدود می‌توان از ضرر و زیان دامداران جلوگیری کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تشکل‌های دامداری نقش مهم و سازنده‌ای در هماهنگی تولید و عرضه گوشت و فرآورده‌های دامی استان می‌توانند ایفا کنند، و در این راستا نیاز است تشکل‌ها و اتحادیه‌های دامداران و تعاون روستایی در مناطق روستایی و عشایری به صورت جدی برای حمایت از این قشر زحمتکش و تقویت تولید و همچنین بازار رسانی محصولات دامی پای کار بیایند و سازو کار‌های لازم در این زمینه تدوین شود.

کرامتی تاکید کرد: دامداران عشایری و روستایی باید مورد حمایت جدی از سوی دستگاه‌های متولی قرار گیرند تا محصولات تولیدی آن‌ها که به صورت دام زنده سبک و سنگین و سایر فرآورده‌های مرتبط می‌باشد، بر اثر خشکسالی و مسائل مرتبط دچار چالش نگردد.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.