طرح جهش تولید دیم زار‌ها درسطح ۲۹۵ هزارهکتار از اراضی دیم آذربایجان غربی اجرا می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طرح جهش تولید دیم زار‌ها درسطح ۲۹۵ هزار هکتار از اراضی دیم استان در سال زراعی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اکبر کرامتی در جلسه هماهنگی اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌ها برای سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰، اظهار کرد: در پی تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و وزارت جهاد کشاورزی برای جهش تولید در دیم زار‌های کشور، به دلیل اهمیت افزایش تولید گندم در راستای تداوم خودکفایی در زمینه گندم، طرح جهش تولید دیمزار‌ها در استان نیز اجرا می‌شود.

کرامتی با بیان اینکه این طرح از ۴۰۰ هزار هکتار اراضی دیم قابل کشت در استان، در سطح ۲۹۵ هزار هکتار اجرایی می‌شود، افزود: افزایش تولید در واحد سطح، افزایش بهره وری در تولید محصولات دیم و توسعه کشت گیاهان جایگزین به ویژه نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها است.

وی استفاده حداکثری از آب باران برای تولید محصولات کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: افزایش تولید محصولات زراعی و افزایش درآمد کشاورزان از اهداف اجرای این طرح است که انتظار ما افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی عملکرد تولید محصولات زیر کشت در اراضی دیم است.

کرامتی خاطر نشان کرد: امسال در مجموع ۳۹۱هزار هکتار از اراضی زراعی استان، ۹۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۳۰۰ هزار هکتار نیز به صورت دیم زیر کشت گندم رفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس برآورد‌های انجام شده انتظار داریم امسال شاهد تولید ۵۲۸ هزار تن گندم در استان باشیم، اضافه کرد: کاهش بارندگی‌ها و بروزخشکسالی در سال جاری، باعث کاهش پیش بینی تولید اولیه که بیش از ۶۴۰ هزار تن براوردشده بود، خواهد شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آذربایجان‌غربی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در بخش‌های مختلف به خصوص در شهرستان‌های محروم وارد عمل شده است.

عزتی افزود: خدمات رسانی در بخش‌های مختلف از جمله ساخت مسکن برای محرومان، اشتغالزایی در مناطق مختلف و امور خیریه از عمده وظایف مهم این ستاد در آذربایجان‌غربی است که در خصوص اجرای این طرح نیز که با تامین امنیت غذایی مردم مرتبط است، آماده همکاری با سازمان جهاد کشاورزی استان است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.