باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

مهم‌ترین مطالبه مردم از دولت سیزدهم چیست؟/ مهم‌ترین اولویت کدام است؟

اقدامات فوری اقتصادی که باید در دستور کار دولت سیزدهم قرار بگیرد؛ متفاوت هستند.

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هنوز حدود یک ماه تا مراسم تحلیف رئیس جمهور سیزدهم و نشستن او بر صندلی پاستور باقی مانده است؛ صندلی که البته نشستن بر روی آن همانا و اقداماتی که باید انجام شود، همانا. برای همین به سراغ برخی از کارشناسان حزبی رفتیم تا از نظر آنها درباره اقدامات فوری اقتصادی که باید در دستور کار دولت سیزدهم قرار بگیرد جویا شویم و البته جواب آنها را هم با استناد به صحبت‌های رئیس جمهور منتخب در زمان مناظرات درج کنیم.

مدیران مناسب کلید دولت سیزدهم 

سیدکمال سجادی دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان در پاسخ به این سوال ما که پرسیدیم مهم‌ترین اولویت دولت سیزدهم چیست؟ گفته که مهم‌ترین اولویت اقتصادی دولت آقای رئیسی این است که مدیران مناسبی را برای هیات دولت و هم بخش‌های اقتصادی نظیر وزارت اقتصاد، بانک مرکزی ، وزارت صمت، وزارت کار، وزارت تعاون و سایر نهادهایی که جنبه اقتصادی دارند انتخاب کند.

مهم‌ترین مطالبه امروز مردم از دولت سیزدهم چیست؟/ مهم‌ترین اولویت دولت کدام است؟

او ادامه داد: در ابتدا باید یک هیات دولت قوی، کارآمد ، ضد فساد، متعهد و متخصص و عدالتگرا داشته باشیم؛ یعنی همان شعارهایی که آقای رئیسی در ایام انتخابات بیان کرد؛ بر اساس همان یک هیات دولت مناسب و کارآمد تشکیل شود نه چنین هیات دولتی که برخی از مدیرانش با رانت و رابطه روی کار آمد‌ه‌اند.

موضوعی که سید کمال سجادی به آن اشاره کرده همان مواردی است که سید ابراهیم رئیسی در مناظرات انتخابات درباره آن گفته بود «افرادی که آلوده باشند یا کسانی که زمینه رانت و فساد داشته باشند، جایی در دولت من ندارند.»

مهم‌ترین مطالبه امروز مردم از دولت سیزدهم چیست؟/ مهم‌ترین اولویت دولت کدام است؟

رفع موانع تولید دستور کار جدی دولت سیزدهم 

الهام امین زاده مشاور حقوقی دولت یازدهم هم فرد دیگری بود که در پاسخ به ما به شعار سال اشاره کرد و گفت که رفع موانع کسب و کار و تولید و صادرات باید در دستور کار سریع دولت قرار بگیرد؛ این موانع می‌تواند اعم از موانع حقوقی و قانونی باشد و راه‌حل مشکلاتی که فعالان اقتصادی رو در روی خود دارند.

موضوعی که البته بازهم حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مناظرات انتخاباتی به آن پاسخ داده و درباره آن گفته بود که «موانع تولید از مسائل مهمی است که امروز تولیدکنندگان با آن مواجه هستند؛ این موانع کاری کرده که تولیدکنندگانی که با اندیشه و انگیزه وارد این عرصه شده‌اند، دچار مشکل باشند. برای اینکه تولید رونق پیدا کند، باید برای تولید جذابیت ایجاد کنیم و هم‌چنین جذابیت امور اقتصادی غیرمولد را کاهش بدهیم؛ باید جاذبه حرکت نقدینگی به سمت ارز، طلا، زمین و سایر امور غیرمولد از بین برود و تولید جذابیت یابد.»

مهم‌ترین مطالبه امروز مردم از دولت سیزدهم چیست؟/ مهم‌ترین اولویت دولت کدام است؟

بودجه و حکایت‌های دنباله دار آن 

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه به بودجه کشور اشاره و بیان کرد که اصلاح بودجه ریزی کشور با اولویت رفع کسری بودجه سال ۱۴۰۰ موضوعی است که باید لحاظ شود تا فرآیند حقوق و دستمزد و هزینه‌های جاری دولت را تامین کند.

موضوعی که محمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون دولت نهم هم تاکید کرده که دولت جدید با معضلات متعدد اقصادی روبروست؛ یکی از این معضلات کسری بودجه بسیار بالایی است که وجود دارد. منابع در نظر گرفته شده برای درآمد‌های بودجه محقق نخواهد شد، فلذا دولت باید در رابطه با هزینه‌هایی که در نظر گرفته پاسخگو باشد. از طرفی بسیاری از کارخانه‌های کشور دچار مشکل هستند و منابع بانکی نیز کم تر نقدینگی مورد نیاز واحد‌های تولیدی را تامین می‌کند؛ لذا یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم بحث کسری بودجه است که اگر فکری به حال آن نشود تورم‌زا خواهد بود. از طرفی دیگر اصلاح فضای کسب و کار هم بسیار اهمیت دارد.

مهم‌ترین مطالبه امروز مردم از دولت سیزدهم چیست؟/ مهم‌ترین اولویت دولت کدام است؟

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم در این باره گفته که برخی از مشکلات اقتصادی ایران ریشه در مسائل زیر ساختی دارد؛ بر همین اساس مشکلات نظام بانکداری، یارانه‌ها، مالیات و بودجه‌ریزی جز مشکلاتی است که دولت بعدی باید بتواند طی مدت زمان کوتاه این مشکلات را برطرف کند.

موضوعی که باز هم سید ابراهیم رئیسی درباره آن گفته بود که «استقرار بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد» یک ضرورت است و می‌تواند سازوکارها و سازمان‌ها را به مسیر درست مصرف سوق دهد و در حسابرسی و حساب‎‌کشی و نظارت نیز نقش مؤثری خواهد داشت.»

رئیس سابق قوه قضائیه و رئیس امروز جمهور در کنار اصلاح نظام بودجه ریزی، اصلاح نظام مالیاتی در کشور را نیز از ضرورت‌های کشور دانسته و با تاکید بر لزوم جامع نگری در تدوین برنامه هفتم توسعه گفته بود که باید برنامه هفتم توسعه متفاوت از برنامه‌های قبل باشد و با نگاه عمیق و دقیق تدوین شود.

مهم‌ترین مطالبه امروز مردم از دولت سیزدهم چیست؟/ مهم‌ترین اولویت دولت کدام است؟

کالاهای اساسی برای مردم چگونه تامین خواهد شد؟

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی معتقد است که مهم‌ترین مطالبه امروز مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی باشد. مردم در حال حاضر مشکلات متعددی در زمینه تأمین کالاهای اساسی، اشتغال و مسکن دارند و لازم است اولویت‌های دولت جدید به نوعی تنظیم شود که امید بخش باشد.

به گفته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، برنامه حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی برای دولت جدید باید بر مبنای دغدغه‌های مردم باشد تا بتواند با اولویت بندی دقیق مشکلات مدیریتی کشور را حل کند. دولت باید تلاش کند نگرانی‌های مردم که ناشی از مشکلات اقتصادی است را برطرف کند؛ زیرا این نگرانی‌ها باعث می‌شود نشاط و امید از میان مردم فراموش شود.

مهم‌ترین مطالبه امروز مردم از دولت سیزدهم چیست؟/ مهم‌ترین اولویت دولت کدام است؟

موضوعی که آقای رئیس جمهور منتخب درباره آن گفته بود مدیریت بر زنجیره تامین و تولید کالا به ویژه کالا‌های اساسی یعنی سفره مردم از تولید تا تامین و مصرف باید صورت بگیرد و این زنجیره مدیریت الان وجود ندارد. گزینه منتخب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یعنی زنجیره نظارت دولت بر تامین و تولید تا مصرف وجود ندارد و هزار اتفاق این وسط روی می‌دهد و دلال‌ها در آن دخالت می‌کنند.

وی با طرح این سوال که چرا کالای مورد نیاز مردم باید در گمرک یا در انبار‌ها بماند این سوال را سوال مردم دانست و افزود: زنجیره تولید تا مصرف باید دقیقا مورد نظارت دولت باشد.

بنابراین به نظر می‌رسد که علی رغ موانع بسیاری که بر سر راه دولت منتخب وجود دارد؛ اما دست دولت از نظر برنامه برای این مشکلات خالی نیست و برای هریک از اولویت هایی که کارشناسان بیان کردند از قبل پاسخ خود را داشته است. حال آنکه در روزهای آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد موضوعی است که باید منتظر ماند و دید. 

فاطمه تورانلو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۹:۳۲ ۱۶ تير ۱۴۰۰
سلام مبارزه با سربازان صهیونیست داخلی ( اعم از تجمیع کنندگان مسکن ، مغازه و زمین های مسکونی ، قاچاقچیان ارز ، سکه و کالا و دلالان صادرات خام فروشی و واردات کالا هایی که امکان تولید مناسب تر آنها در داخل وجود دارد )نیاز به یک تحول ضد لیبرال سرمایه داری می باشد . مهندس گودرزی
Pakistan
علی
۱۷:۲۶ ۱۶ تير ۱۴۰۰
پیشنهاد من با تولید صفحات خورشیدی و واگزاری انها به مردم برای نصب بروی سقف خانه هایشان کمبود برق را جبران کنید و پول صفحات رو هم زره زره از قبض برق بگیرید لاعقل طریقه ساختش رو دست مردم دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۶ تير ۱۴۰۰
مهمترین مطالبه : دوست داشتن ایران و ایرانی نه سوری و لبنانی و عراقی و فلسطینی و یمنی و خلاصه هرجا غیر ایران

وقتی این مطالبه براورده بشه همه چی حل میشه . دیگه طرف هنوز نیومده نمیگه من برای بازسازی همه جا غیر از ایران برنامه دارم
Pakistan
علی
۱۷:۰۷ ۱۶ تير ۱۴۰۰
همین امثال شما که میگید نه غزه نه لبنان جنم فدای ایران اگر داعش به مرز میرسید میگفتید نه اهواز نه دزفول جانم فدای تهران چرا نمیفهمید اونجا خط مقدم جنگ با داعش وامثلهم بود نباید میزایشتیم برسند به مرز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۶ تير ۱۴۰۰
ارزانی و فقط ارزانی
Russian Federation
کیانم
۰۹:۱۴ ۱۶ تير ۱۴۰۰
وضع اقتصادی مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۶ تير ۱۴۰۰
اشتغال جوانان ومسکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۱۶ تير ۱۴۰۰
بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای ریاست جمهور محترم
با عرض سلام وخسته نباشی، امیدوارم که با یاری خدا از دسیسه ها در امان باشی و مشکلات کشور را حل کنی.
جناب آقای رئیسی امیدوارم مشکل اساسی امروز جوانان (بیکاری ازدواج ومسکن جوانان را حل کنید) ، چون با وجود تحصیلات دانشگاهی هرجا برای کار می روند از آنان سابقه کار می خواهند آخه جوانانی که مشغول تحصیل بودند از کجا سابق کار بیاورند، ترا خدا مشکل بی کاری جوانان را حل کنید
اگر به امید خدا مشکل بیکاری ومسکن وازدواج جوانان حل شود، نصف مشکلات کشور حل می شود حتی مشکلات فقر فرهنگی واجتماعی، چون بیکاری و عدم ازدواج جوانان بزرگترین معضل کشور است، ان شاءالله موفق و مؤید باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۳ ۱۶ تير ۱۴۰۰
11:50
سلام، با عرض ادب خدمتتان عرض می کنم، هرکس تو بهترین دانشگاه دولتی قبول شده پارتی بازی نکرده مثلافرزدمن اول لطف پروردگار بوده بعد زحمت کشیده و درس خوانده وتلاش کرده، و خدا را شکر در بهترین دانشگاه هم قبول شد وخدا شاهده ما جز خدا پارتی نداشتیم وندارم و این تنها یک سؤتفاهم و بر داشت اشتباه از طرف شماست
امیدوارم همه داو طلبان کنکور با توکل بخدا وتلاش وکوشش خودشان و بدون استر س به خواسته خود برسند و موفق شوند ان شاء الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۵ تير ۱۴۰۰
مهمترین موضوعی که به نظر اکثریت مردم باید بهش پرداخته شود بخش گرانیها هست و در این بخش خودرو یکی از عواملی هست که اگر کنترل شود یقیناً در بخش های دیگر هم اثرمثبت دارد اما متاسفانه نمیدانم چرا هیچ کس به این بخش نگاه نمیکند مجلس هم در خواب هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۵ تير ۱۴۰۰
اصلاح سربازی و کنکور
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۶ ۱۵ تير ۱۴۰۰
چرا با نظر خواهی های بی جا توقع مردم را بالا میبرید .آیا رئیس جمهور میتواند معجزه کند . چرا نقش مردم را در پیش برد امور کشور نادیده میگیرید . و آن را پررنگ نمی کنید .
Iran (Islamic Republic of)
حسن کاشانی فرد
۲۰:۰۳ ۱۵ تير ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید خواسته اکثریت مردم مشکل گرانی و حذف دلال وواسط است که دست از سر مردم برنمیدارند دلال مثل زالو به جان مردم افتادند
Iran (Islamic Republic of)
حسن کاشانی فرد
۲۰:۰۳ ۱۵ تير ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید خواسته اکثریت مردم مشکل گرانی و حذف دلال وواسط است که دست از سر مردم برنمیدارند دلال مثل زالو به جان مردم افتادند
Sweden
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۵ تير ۱۴۰۰
افزایش سن استخدام..چون ما 10 سال هست در بنبست کشوری هستیم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۷:۴۳ ۱۵ تير ۱۴۰۰
ما هیچ مطالبه ایی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۱۷ ۱۵ تير ۱۴۰۰
توصیه میشه بودجه بخش های غیرضروری راحذف کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۵ تير ۱۴۰۰
خواسته ملت پاکسازی حکومت از افراد فاسد و تنبل.
افرادی که کاری نمی کنند مگر اینکه رشوه بدیم، باید از کار دولتی منع شوند.
افرادی که بلد نیستند کار کنند، بیرون انداخته شود.
کشور فقط برای فارغ التحصیل دانش شریف و تهران نیست، کشور مستعمره چند دانشگاه نیست، باید اجازه بدید افراد که شایسته هستند فراتر از دانشگاه در دولت باشند.
اینکه کسی سالها مسئول بوده ملاک نباشد، چون گرفتن مسئولیت در کشور عمدتا با رانت و رشوه و فساد است.
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۲:۱۵ ۱۵ تير ۱۴۰۰
اولين درخواست من اين هست كه كمي مملكت بايد از نزديك هم بازديد كرد حرف من يعني چي ؟ يعني الان خيلي از مكان ها از هر نوع گرفته اداره و شركت و همچي پول ورودي با خروجي برابر نيست مثلا ٢ ميليون ميگيرن يه كاري كنن ٥٠٠ تومنش اجرايي ميشه و يا همه رشوه گيرن دفتر خونه ثبت اسناد رسمي ها همشون دزدن وقتي ميگم همه يعني همه بعد ما نميتونيم تمام مردم بندازيم زندان كه ولي ميتونيم جلوي اينا رو با قانون سخت بگريم و شديدا نظارت باشه متاسفانه ايراني ها يه ضعف ساختاري اجتماعي دارن مثلا اگه بخواي مطابق با قانون كار كني يا سرت ميره زير آب يا كسي بهت اهميت نميده اين يك ضعف ساختاري از طرف مردم كه بايد اصلاح بشه همه دندان پزشك ها الكي نوبت اضافه ميكنن اگه ادم با دقت ببينه درامد ها حرامه و همه براي امتياز گيري رشوه ميگيرن و بعضي ها حقوق بالايي دارن ولي باز به فكر همچين كارهايي هستن بعد براي مبارزه با اين من اول از مردم ايران ميخوام كه جلوي اين ضعف ملت واستن و دوم از اقاي رئيسي و تيمشون ميخوام كه مردم را در اين راه شديدا كمك كنند شايد بگيد كه چرا اين حرف ها را ميزنم كه كمتر به اقتصاد ربط داره ولي اصل همينه ورودي و خروجي برابر نميشه و خيلي بده و دوما اينها به مرور به تمام. اركان جامعه ورود پيدا ميكنه و بعضي از مديران مملكت فكر و خطوط جمهوري اسلامي. ندارن شايد ادم بدي نباشن ولي فكرشون ديگه جمهوري اسلامي ايران نيست من اين رو از اقاي رئيسي خواهشمندم كه رسيدگي كنن و دومين درخواست من درباره مبارزه شديد فرهنگي هست
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۱۲:۰۸ ۱۵ تير ۱۴۰۰
مهمترین خواسته ی ملت،
افزایش عادلانه حقوق و دستمزدها چه قشر کارگر و بیکار و زنان خانه دار و کارمندان و همسان سازی این حقوق ها با حقوق های نجومی شرکت نفت
Sweden
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۵ تير ۱۴۰۰
شما احتمالا یک معلم هستی، به جای حسادت به نفت ، پاشو برو توی بیابون تدریس کن تا بفهمی حقوق برابر چی هست. پاشو دیگه...منتظر چی هستی ؟
تابستون که بیکارید..شبا هم کنار خانواده اید..یک تایم دیگه هم که بیکارید..پس چی میخواید دیگه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۵۰ ۱۵ تير ۱۴۰۰
بچه های مردم با هزاران آرزو برای کنکور آماده میشوند روز امتحان کنکور آنهایی که هیچ درس نخواندند و پول دار هستند یایک رابطه در دستگاه دارند جوابها از طریق گوشی یا ... بدون مراقب یابه عناوین مختلف رسانده همین در بهترین دانشگاه در می خواند آن که واقعی در خوانده هیچ .چی .افسرده وسایر حتی تا مرخود کشی .سوالهای طراحی مکنند بی جواب یا ازمقاطع دکترا که هیچ کسجواب ندهد تاخودشان نورچشمی هایشان را با دادن پاسخ سوالها با بالاترین رتبه قبول کنند تف وننگ وافسوس ب سازمان سنجش
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۱:۳۷ ۱۵ تير ۱۴۰۰
وزیر نیرو را به مردم بسپارید تا ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۵ تير ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۵ تير ۱۴۰۰
یکی از مدیران دولتی میشناسنم در خدمات درمانی طرف فساد کرد تو جایی که بود اما فقط یکسال انفصال از خدمت شد و دوباره بعد یکسال برگشت سرکار خودش دوباره پست و مقام گرفت کل سیستم فاسد پرور هست ، این همه جوون نخبه پشت در ایستادن اینها هیچ وقت کارمند خطا کارشون اخراج نمیکنند فقط انفصال موقت میکنند ، فکر کنم ایران تو جهان نمونه باشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۳ ۱۵ تير ۱۴۰۰
ما یک تیم هستیم از برنامه نویسان فوق حرفه ای ، اگر نتوانیم با دنیا کار کنیم و دانش خودمون را صادر کنیم خیلی ساده طی 2 سال آینده از مملکت میریم !

همانطوری که خیلیها مجبور شدن بروند. فکری به حال سرمایه های کشور کنید که داره راحت از دست میره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۵ تير ۱۴۰۰
اگر موانعی که هست رو خودمون نتونستیم حل کنیم راه حلش رفتن از کشور نیست بلکه باید تلاشمون رو بیشتر کنیم و با امید به خدا کارمون رو پیش ببریم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۵۹ ۱۶ تير ۱۴۰۰
آدم اگر کار بلد باشد تو هر جای دنیا و تو هر شرایط اقتصادی برایش کار وجود دارد. چون صاحبان کار همیشه به دنبال افراد کارآمد میگردند تا کارشان را به نحو صحیح به سرانجام برسانند(مخصوصا بخش خصوصی) .
آدم باید کارآمد و وطن دوست باشد وگرنه اگر دنبال بهونه میگردی برای خروج از کشور و سلبیریتی شدن میدان علم ، یک بحث دیگری است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۷ تير ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۵ تير ۱۴۰۰
بنظرم با توجه به روابط نامناسب ما با دنیا و منزوی شدنمان دولت رییسی هم کاری ازپیش نمیبره.چون باتوجه به شخصیت ومرامش قطعا با امریکا واروپا رابطه بدتر خواهد شد و ازادیهای شهروندان محدود خواهد شد.دراین صورت خدا به داد مردم بیچاره برسه چون اخر خط نزدیکه.خداکنه من اشتباه کنم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۲۲:۱۱ ۱۶ تير ۱۴۰۰
من کاملا با شما موافقم.
باشگاه خبرنگاران عزیز لطف کنید یه سیستم طراحی کنید که به پاسخ دهندگان هم بشه جواب داد. مثل الان من که جواب یه نفرو دادم اگه یکی دیگه دوست داشت جواب منو بده بتونه این کارو انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد محمدی
۱۰:۳۸ ۱۵ تير ۱۴۰۰
سلام ، من شخصا دردوران ایشان نه تنها در قوه قضایه و بلکه در تمامی واحدهای دولتی و وابسته به نظام ، ظلم ، فساد اداری و عدم توجه سه قوه ومدیران را به وضوح دیدم و متاسفم که اگر دست من بود آن موارد را فورا جلوگیری میکردم ولی چه فایده که همیشه آنان که قدرت دارند نمی‌بینند و آنان که می بینند یا قدرت ندارند یا به دنبال گرفتن ویزای خارج هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۱۷ ۱۶ تير ۱۴۰۰
آقای بیدارتر از همه ، در حد عرضه و توان خودت اگر کار میکردی وضع خیلی بهتر از الان بود.
هر کس اگر در حد مسئولیت انسانی خودش درست عمل بکنه ، با وجود برخی مدیران نالایق کارها از اینی که هست بدتر نمیشه و رو به پیشرفت میره. در این صورت چون جماعت زیادی برای اصلاح با مسئولیت پذیری کار میکنند، رشد سریعی انتفاق می افتد. ولی مشکل ما این است که درصد افراد اهل نق زدن و کار نکردن و اصلاحا "از بیرون گود لنگش کن" خیلی زیاد داریم
Germany
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۵ تير ۱۴۰۰
باسلام بیشترین مشکل جامع که امروز مردم دچاره آن شداند از بانکها است اولین قدم کلیه شرکتهای توقیف شده از طرف بانکهاولویت دولت سیزدهم باشد کا هم رونق اقتصادوهم مشغول شدن هزاران نفر در این شرکتها دوم از نیروهای احمدینژاد در وزارت استفاد نکنید چون هرچه ظربه دولت روحانی خورد از کارمندان دولت احمدینژادی بودند همه باهم در کنار دولت قوی در صفره اقتصاد مردم یارانه هرنفر ماه اول یک میلیونی جهت خرید مردم سه ماه آسایش داشده باشند ودولت بتواند راهکارهای قول داد را انجام دهد
Netherlands
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۵ تير ۱۴۰۰
من چندین بار ازمون استخدامی شرکت کردم سوالات انقدر سخت و سنگین بود فقط دانشمندان میتونن استخدام بشن چون فقط یکنفر رو میخواستن حالا شما از کسایی که الان کارمند دولت هست یک ازمون ساده بگیرید اکثرشون بدون آزمون و رابطه و پارتی جذب شدن دست چپ و راستشون نمیدونن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۱۲ ۱۵ تير ۱۴۰۰
ببین فدات شم // شما اگه انیشتین هم باشی تا با یه خری وابسته نباشی نمیتونی دستت را بند کنی // مگر از راه شایسته سالاری // ولا غیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۵ تير ۱۴۰۰
از ایشون توقعی نیست. چون معلومات ایشون بدرد همون دادگاه می خورد و اینجا یک دکترای علوم سیاسی میخواهد. که وجهه بین المللی داشته و شناخته باشد. فقط تلاش کنند که افزایش قیمت ها در کالاها و طلا و خودرو و دلار و ... کم کم و یواش یواش باشه تا بتونیم تحمل کنیم. البته اگه زحمتشون نباشه .وگر نه ما دیگه عادت کردیم و خیلی سخت نیست برامون ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۶ تير ۱۴۰۰
معلوات شما در چه حد است که بدون بررسی عملکرد علمی کارهای ایشان ، فقط نق میزنید و توهین میکنید.

1از تا 7 را انتخاب کن؟
جواب 8
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۲ ۱۵ تير ۱۴۰۰
این گزارش شما درست نیست مطالبات مردم
ارزانی هستش
در مسکن و محصولات اساسی
آزاد کردن واردات ماشین و برداشتن تعرفه گمرک که ببینیم کی ماشین ایرانی می خره
چرا بدترین ها رو واسه مردم می خوایم تا خودمون حیات داشته باشیم این اصل نظام ما هستش
جز از این هستش
واقعا خسته شدیم

امیدوارم در ۴ سال ایشان کار به خوبی صورت بگیره وگرنه همون هایی هم که به ایشان رای دادن قهر کنند

خود مردم کار این ها رو یکسره می کنند

اصلا قابل قبول نیستش کشوری با این همه ثروت از نظر منابع نفتی و معدنی و منابع طبیعی اینجوری در حال نابودی است.

امیداوریم راه قبلیا رو ادامه ندن و باند های بزرگ و مافیا ی ثروت رو بزنن زمین و مجبورشون کنند قیمت تمام شده کالاها رو به اندازه قیمت واقعی نزدیک کنند.

وگرنه کار در خیابان ها تموم میشه. و به تاریخ خواهند پیوست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۵ تير ۱۴۰۰
حقوق ها را متناسب با نرخ تورم افزایش دهد قیمت خودرو را کاهش دهد یارانه هارا افزایش دهد رتبه بندی را سریع اجرا کند به نخبگان میدان دهد تیم کارشناسی قوی را به خدمت بگیرد قیمت کالاها کاهش یابد خانه را برای نیازمندان رایگان بدهدآموزش وپرورش و آموزش عالی کشوررا متحول کند راز پیشرفت تحول جدی همین دونهاداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۵ تير ۱۴۰۰
ما فقط تقاضای ادامه تحصیل داریم .
امتحان ها هم بصورت آنلاین از صدا سیما پخش بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۵ تير ۱۴۰۰
به نام خدا
رییس جمهور آینده میبایست موارد زیر را مد نظر قرار دهد،
1- بحث کالاهای اساسی و تامین آن علی حده است.و بعضا غافل کننده. لطفا به نیازهای اساسی توجه فرمایید(خوراک، پوشاک،مسکن).
2-بزرگترین فنا کننده حقوق حقوق بگیر در این سالها گرانی کرایه خانه و هزینه های مسکن است.به نحوی که بخش عمده ای از دریافتی کارگران به جیب صاحبخانه ها میرود.
3-آمارهایی که در این سالها به دولت و از طریق سازمانهای آماری ارایه گردیده با واقعیت جامعه هیچ تناسبی ندارد و بعضا خلاف واقعیت و دستکاری شده است.بنابراین حضور در سطوح مختلف جامعه و ارتباط مستقیم با مردم پیشنهاد میشود.
4-
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۵ تير ۱۴۰۰
فکری به حال مستاجران بکنید واقعا ارامش ندارند همیشه استرس جابه جایی وبالا رفتن نرخ اجاره خانه دارند این باید در اولویت این دولت باشد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۲۰ ۱۵ تير ۱۴۰۰
سلام
اقای رئسی سعی کن مردم از فلاکت وبدبختی که ناشی از گرانی است نجات دهی و هیج وقت زیر بار گرانی بنزین نرویدکه اوضاع از این که است بدتر میشودتور را بخدا کمی بفکر مردم باشیدو نگذارید دیگران برای مردم تصمیم بگیران در ضمن وضعیت سولات بی مورد ریاضی که در کنکور آمده بود خیلی ازانها در کتاب درسی اصلا نبوده و چیدان ان بسیارنامرتب که باعث ناراحتی وسیع جامعه معلمان ومدرسان آموزش کشورشد ودر مرحله بعد نا امیدی نسل جوان از کنکور امسال لطفا دستور دهید تا بررسی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۵ تير ۱۴۰۰
قطع برق، نتیجه به فنا دادن انرژی هسته ای توسط برجام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۵ تير ۱۴۰۰
عشق است آقای رئیسی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۵ تير ۱۴۰۰
دلیل؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۵ تير ۱۴۰۰
چقدر جیره میگیری .یاد بگیر ارزش هرگی رو متناسب با جیره ای که میگیری ازش مقایسه کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۵ تير ۱۴۰۰
همانطور که پیش بینی میگردید دولت مردان وحامیان داخل و خارج آن, با اقدامات مشکوک این روزها(از قطعی بی حساب و کتاب برق , آب, تلفن, اینترنت, واگذاری اموال و معادن و..., از بین بردن اسناد خیانت و گرانی های کمر شکن مثل گرانی 70درصد
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۹:۱۱ ۱۵ تير ۱۴۰۰
نیازهای اولیه زندگی بشر مانند آب و برق رو تامین کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۵ تير ۱۴۰۰
ریاست جمهوری باید به بهترین نخبگان بهترین دانشگاه‌های کشور که درد ملت و مملکت را بفهمند و مردمی و ساده زیست باشد برسد
Iran (Islamic Republic of)
س
۰۸:۵۵ ۱۵ تير ۱۴۰۰
آقای رئیسی شمارا بخدا جلواین گرانی واین حقوقهای نجومی واین بی عدالتی که درکشور توسط دولت قبل ایجاددرست کنید بیچاره شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۵ تير ۱۴۰۰
ما در اصفهان آب و برق نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۵ تير ۱۴۰۰
ما در هیچ جا آب و برق نداریم، ایران فقط اصفهان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۵ تير ۱۴۰۰
تمام ارکان دولت فاسد هستند علی الخصوص تمام مدیران فاسد هستند در ادارات بجای کار کردن دنبال مطامع شخصی خود هستند باند بازی و رانت خواری می کنند و کارمندهای شایسته را توجه نمی کنند در حالی که این کارمندان شایسته باید ارتقاء پیدا کنند و مدیر بشوند ولی بلعکس هست آنها را نادیده میگیرند و سیستم را زایل و مختل کده اند این مدیران فاسد باید هرچه سریعتر عزل بشوند و اخراج از سیستم دولتی آقای رییسی اگر راست می گویید عمل کنید.............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۵ تير ۱۴۰۰
چشم نیاز شستن از هر چی خارجی و خارج نمونه برجام و بستن راه با قانون جریمه بروی منفعت طلبان ریز و درشت که میخواهند ره صد ساله را یک شبه طی کنن و حمایت از خانواده با هموار کردن مسیر بروی تولیدبا قطع و کم کردن صادرات نفت و مجوزها و قوانین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۵ تير ۱۴۰۰
برق رو قطع نکنه بریم یه دوش بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۵ تير ۱۴۰۰
برق رو قطع نکنه بریم یه دوش بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۶ تير ۱۴۰۰
تو تاریکی چه طوری و چیکار کردی که الان التماس آب برای دوش گرفتن داری؟قبل از شروع کارت به آیندش هم فکر کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۵ تير ۱۴۰۰
جان دادن دوباره به کمر شکسته ملت
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۰۸:۳۵ ۱۵ تير ۱۴۰۰
سلام قطعی برق و آب و معیشت مردم
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی
۰۸:۳۰ ۱۵ تير ۱۴۰۰
۸ سال خرابی احمدی نژاد و ۸ سال نابودی مملکت دست روحانی توقع ندارم ایشان کاری بتواند بکند فقط انتظار رفتار عادلانه انقلابی جهادی از دولت ایشان در قبال مردم داشتم که انشاالله با رفتار و کردار مردمی بتوانیم مردم و مملکت در ریل انقلاب برگردانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۵ تير ۱۴۰۰
دوران اوج قدرت ایران از کوروش کبیر گرفته تا حسن‌ کلید دولت های احمدی نژاد بود که با خدمات گسترده و غیرقابل انکار دنیا را متحیر کرد و با پیش افتادن در جنگ الکترونیک و ضد الکترونیک و فرود آوردن سالم پهپادهای آمریکا آمریکا را مجبور به التماس از ایران برای بازپس‌گیری پهپادهای فوق پیشرفته اش کرد
در نانو، هوافضا، ساخت جنگند و، ساخت نسل‌ های جدید موشک، صنعت هسته ای، سلول‌های بنیادی، حیوانات تراریخته، عمران آبادانی، راه سازی، ریل گذاری، مسکن، رشد علمی دنیا را متحیر ساخت

فقط می خواد انسان آزاد اندیش و غیر مغرض باشد تا بتواند با انتصاب قضاوت کند
Netherlands
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۵ تير ۱۴۰۰
همون روش قبلی دولت قبلی خراب کرد من اباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۶ تير ۱۴۰۰
مردم در ریل انقلاب هستند و همان ها دست دزدان فریبکار را به تازگی کوتاه کردند ، اگر شما منفعلان نق زن و مایوس از کار و تلاش بگذارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۶ تير ۱۴۰۰
صحبت از دولت های قبلی نیست که تیکه میندازی همون روش قبلی ها، صحبت از تفکر جهادی و کارآمد نیروهای جهادی و انقلابیاست که در زمینه های مختلف با روحیه برگرفته از انقلاب اسلامی باعث شد تا کشور را به این پیشرفت های بی سابقه تاریخی برساند. راه پیشرفت کشور نه کلید است و نه کوروش بت پرست، راه نجات و پیشرفت باور به خدا و داشتن تفکر انقلابی و جهادی و کارآمدیست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۲۵ ۱۵ تير ۱۴۰۰
راه های ارزانی اقلام مصرفی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۲۴ ۱۵ تير ۱۴۰۰
اولین درخواست هر ایرانی قطعا کنترل این آشفته بازار کالاهای اساسی که جناب روحانی درست کردن هست دومین درخواست کنترل کرونا تا اگه زنده موندیم بریم سراغ بقیه مشکلات
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۲۲ ۱۵ تير ۱۴۰۰
مهم ترین مطالبه اینه که برق هارو قطع نکنن
آب رو قطع نکنن
اصلا کاری به کار کسی نداشته باشن
به فکر هیچی نباشن
همون به فکر خودشون باشن و با مردم کاری نداشته باشن مهمترین و اصلی ترین مطالبس ...
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۱۶ ۱۵ تير ۱۴۰۰
بی برقی بی داد می‌کند برق مزرعه های ارزهای دیجیتال دولتی و خصوصی را قطع کنید تا مردم عذاب نکشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۵ تير ۱۴۰۰
من امسال رای ندادم چون واقعا هیچامیدی به اصلاح این مملکت ندارم
مهندسم همسرم دکترا داره وکارمند باحقوق نامتناسب با تخصصش
هردو کارمیکنیم زندگیمون فقط صرف کارگذشت
اخرسر درامدمون خرج خونه واقساط وام و بدهی و ... میره
اخرسرهم صفر به صفر
نه پس اندازی
نه امیدی
بهاسم تولیدملی برادران قاچاقچی جنس خارجی رو به ۲۰برابربه مردم میندازن وجنس نامرعوب ایرانی هم قیمتهاش سربه فلک کشیده که ازخرید اون هم مردم عاجزن
هزینه هامون به دلار ودرآمدمون به ریال
دارایی هم که باماشریکه تودرآمد
چی بگم واقعا هیچ امیدی به اینده نیست
فقط ازخدامیخام خودش این سرزمین روحفط کنه وگرنه به فنارفتهایم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۵ تير ۱۴۰۰
اشتباه کردی رای ندادی.
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۰۸:۱۱ ۱۵ تير ۱۴۰۰
واکسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۵ تير ۱۴۰۰
سلام لطفاً پنل های خورشیدی رو گسترده کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۱۵ تير ۱۴۰۰
راستی شما چرا دولت جدید نیامده از چند ماه قبل دم از مطالبه میزنید؟؟؟ آیا مطالبات دولتهای قبل را وصول کرده اید؟؟؟؟؟واقعا هدف شما از نشر این مطالب چیه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۵ تير ۱۴۰۰
ما در دولت قبل هم مطالبه می کردیم ولی مگر کسی به حرف ما گوش داد؟؟؟؟؟
یا آقای رئیسی به عنوان قاضی القضات به داد ملت رسید در صورتیکه وظیفه ذات قوه قضاییه و رئیس آن یعنی حجت الاسلام رئیسی بود که به شکایات مردم رسیدگی کند و حق مردم را اعاده کند

جناب آقای متملق خودشیرین
تا شما خود شیرین ها تشریف دارید اجازه طرح مشکلات را به ملت نمی دید چه. سد به حل مشکل
البته از افرادی که سواد کافی و دانش لازم و توانمند مورد نیاز را ندارند نمی شود انتظار اصلاح داشت
و فقط نخبگان هستند که می توانند کشور را محتول کنند که متاسفانه بیسوادان قدرت طلب اجازه میدان داری را به نخبگان نمی دهند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۱۱ ۱۶ تير ۱۴۰۰
باز دوباره وطن فروشان آمریکل پرست شدند نننننننننننخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخببببببببببببببببههههههههههههههههههه. بگذار دولت وطن فروش غربگرا بره و بعد ادعای نخبگی (به واقع نخبه در زمینه فروش وطن و ملت) بکنید.
تویی که ( به اسم ملت ) از رئیسی که این همه کار برای ملت در کارنامه اش دارد( جلوگیری از سود نامتعارف بانکی و تعطیلی کارخانجات وتولیدی ها و ... ) شاکی هستی. یا جیره خور و ويژه خور دولت قبل بودی و یا باز هم نجومی بگیر برای تخریب دولت کارآمدی که هنوز نیامده است. خدا ملت و کشور و منابعش را از شر شما زالوصفتان رهایی بخشد
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۷:۳۰ ۱۵ تير ۱۴۰۰
با احترام
اگر طی 4 سال اول وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کسور بهبود پیدا کرد میشه به دولت امیدورا بود در غیر این صورت 4 سال دوم ریزش بیشتری خواهیم داشت.

اصلی ترین مطالبه مردم بورس است.

همانطور که آقای روحانی دست در جیب مردم کرد و دار و ندار ملت رو بالا کشید آقای رئیسی باید لطف کنه و زندگی مردم رو برگردونه شاید روزنه امیدی ایجاد بشه در غیر اینصورت شکاف بسیااااااااااااااااااااااااااااااااار بالاتری در 4 سال دوم رخ میده
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۲۹ ۱۵ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
مهمترین مطالبات مردم مستضعفین بینوایان زیر زیر زیر خط فقر و اولویت اول دولت سیزدهم محترم مسئولان و مدیران لایقهای شایستگان نخبگان نظر بلندان خردمندان عادلین سخاوتمندان خوبان نیک اندیشان گره گشایان شجاعدلان مردان مرد میادین مختلف حق علیه باطل سیزدهم قرار بگیرد این است که فقر و تهی دستی بینوایی درماندگی بیچارگی نا امیدانه کننده و افسرده کننده و کمرشکنانه خسته و بینوا کننده خار و ذلیل کننده و گرانی و بی ثباتی قیمتها و فشارهای مختلف آزار دهنده را که از هر لحاظ به ملت وارد و تحمیل می شده را برطرف کنند مانند قطعی برق در تابستان به شدت گرم و سوزان مانند کم آبی و بی آبی و غیره ... . و من الله توفیق .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه خلاقانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۵ تير ۱۴۰۰
تنها نخبگان می توانند با تکیه بر نبوغ خود از توان بالقوه نخبگان وطن استفاده کنند
که متاسفانه در کشور ما نخبه کشی مد شده نه نخبه گرایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۵ تير ۱۴۰۰
آب برای کرمان مهمترین مطالبه ما مردم کرمان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۵ تير ۱۴۰۰
دانشمندان دانشگاهای مطرح ما و کارشناسان سازمان انرژی اتمی به دولت آینده کمک کنند تا مورد هسته ایران از لحاظ فنی برای همیشه بطوری حل شود که احتیاجی به برجان نباشد. برجان یک پیمان ماندگار و خوبی نیست و هر لحظه مشکلاتی در آن پیش خواهد آمد ولی اگر مورد هسته ایران از لحاظ فنی حل شود دیگر بهانه ای از طرف کشورهای دیگر نخواهد بود مثلا سوخت جایگزین اورانیوم مثل توریوم در نیروگاه هسته ای بکار برده شود. دولت همچنین باید در مورد انتخاب معاون اول و وزیران خود سختگیری فراوانی بکند و شایسته سالاری را مد نظر داشته باشد و هدف خود را کنترول تورم و ایجاد اشتغال قرار دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۱۵ تير ۱۴۰۰
ان شاالله خدا حفظشون کنه آقای رییسی بزرگوار در هر مقامی بودید ثابت کردید که پدرانه دلسوزید امیدوارم در این خدمت جدیدتان پدری دلسوز برای مردم رنج کشیده ایران باشید مهار تورم ثبات قیمتها وارز رفع بیکاری مسکن معیشت مردم وبردن بالای سطح زندگی همه اقشار جامعه شکستن سطح طبقاتی کشاورزی صنعتی و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۵ تير ۱۴۰۰
والا در پست قضا که حدود 40 سال سابقه داشت هم موفق نبود و به مافیای بنجل ساز که جیب ملت را می زدند و غارت می کردند و جان آنها را به خطر
با وجود روزانه هزاران اعتراض مردمی در همین سایت خبرنگار همه را نادیده می گرفت و اصلا ملت برایش مهم نبودند
حالا که اصلا دیگه سواد و دانش سکانداری اجرایی را نداره اصلا ایجاد تحول از ایشان انتظار داشتن یعنی خود را ریشخند کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۵ تير ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۱۵ تير ۱۴۰۰
آقای رییسی یک پناهنده تو کشور اروپایی ماهیانه دولت ۱۰۰۰ دلار به اون میده یعنی حداقل حداقل درآمد که به پول کشور ما میشود ماهیانه ۲۵میلیون تومان تازه اگه کارگر جزء شرکت یا موسسه باشی درآمد یک حقوق بگیر بیشتر از اینا است و دولت امروز باید معافیت مالیاتی رو ۲۵میلیون باید بگذاره الان حقوقی که ما میگیریم به ریال است اما هزینه های ما به دلار که این همخوانی ندارد در حال حاضر یک خانواده چهار نفره کارگری باماهیانه ۱۵۰ دلار زندگی میکنه بعد انتظار دارید فساد در سطح خرد و کلان تو جامعه اتفاق نیفته اول چاره ای واسه این کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۲:۱۸ ۱۵ تير ۱۴۰۰
داداش جدا از اين مشكلات وقتي اونجا ١٠٠٠ دلار ميگري خرج هاي همون كشور هم به ريال تبديل كني بالاست الان مثلا خرج اجاره خونه در اون كشور به ريال تبديل كن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۶:۳۸ ۱۵ تير ۱۴۰۰
1- افزایش سریع دستمزد حقوق بگیران
۲- مهار تورم افسار گریخته
۳- کاهش قیمت دلار
۴- تلاش و رایزنی دیپلماتیک جهت برداشتن تحریم ها و آغاز تجارت جهانی
Iran (Islamic Republic of)
رستمی
۱۳:۰۸ ۱۵ تير ۱۴۰۰
تکیه به نیروی جوان و استعداد های آنان جهت تولید و پیشرفت جامعه .
رسیدگی به امور افرادی که در شرف بازنشستگی هستند .
و اهمیت دادن ب خانواده های پر جمعیت (بالای ۴نفر )
و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۵ تير ۱۴۰۰
جمعیت کشور رو به پیری نباشه میشه یه کاری کرد
آخرین اخبار