در صورت ارائه مجوز، آرای انتخابات شوراهای سیرجان بازشماری می شوند

پیش بین گفت: با توجه به اعتراض تعدادی از نامزدهای شوراهای سیرجان در صورت ارائه مجوز، چند صندوق به صورت تصادفی بازشماری می شود.

محمد پیش بین، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: براساس ماده ۵۵ قانون انتخابات شوراها، هیئت اجرایی از تاریخ اعلام نتایج انتخابات به مدت ۲روز آماده دریافت شکایت واصله بوده، یعنی نامزد‌ها فرصت داشتند تا تاریخ ۳۱ خرداد ماه شکایت خود را تقدیم هیئت اجرایی کنند و آن هیئت ظرف مدت ۵ روز به شکایات واصله رسیدگی و نتیجه را به هیئت نظارت شهرستان ارسال کند. 

او افزود: هیئت نظارت، نیز پس از وصول نظر هیئت اجرایی در فرصت قانونی، موارد را بررسی و مراتب را به فرماندار در تاریخ ۱۲ تیرماه برای انتشار آگهی صحت انتخابات اعلام می کند و پس از انتشار آگهی در تاریخ ۱۳ تیر ماه، در صورت شکایت داوطلبان از صحت برگزاری انتخابات،  آن ها می‌توانند در تاریخ ۱۴ و ۱۵ تیر ماه با مراجعه به هیئت نظارت استان کرمان، شکایت خود را تقدیم کنند.

پیش بین در خصوص اعتراض تعدادی از کاندیدا نسبت به بازشماری آرا عنوان کرد: مراتب با مسئولان امر در میان گذاشته شده و در صورت تأیید و ارائه مجوز از سوی هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان با حضور مراجع قضائی، هیئت اجرایی، هیئت نظارت و نماینده کاندید‌اهای معترض، یک یا چند صندوق به صورت پیشنهادی یا تصادفی بازشماری خواهد شد.

او تصریح کرد: براساس گزارش هیئت اجرایی و نظر دادستان، پرونده بررسی آرای یکی از منتخبین شورای اسلامی شهر سیرجان برای تصمیم گیری به هیئت نظارت استان ارسال شده است و با استناد به ماده ۶۱ قانون انتخابات شورا‌ها، بایستی برای اتخاذ تصمیم نهایی مراتب به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی کشور ارسال شود.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار