تاکیدبر تدوین و اجرایی شدن برنامه جامع زیست محیطی در معدن طلای اندریان ورزقان

استاندار آذربایجان شرقی بر تدوین و اجرایی شدن برنامه جامع زیست محیطی در معدن طلای اندریان ورزقان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در نشست شورای معادن استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برای بهره برداری این معدن طلا هشت ماه قبل فرصت تدابیر لازم برای جلوگیری از حیف و میل انفال و تدوین برنامه جامع زیست محیطی داده شده بود تاکنون محقق نشده است گفت: مسائل زیست محیطی و مسئولیت‌های اجتماعی و نحوه بهره برداری از معاون جز اولویت‌های مهم مدیریت ارشد استان در بهره برداری و اکتشاف معادن است.

او با انتقاد از فعالیت حفاران غیرمجاز در اطراف معدن طلای اندریان ورزقان، بر کنترل لازم در بهره برداری‌ها تاکید کرد و افزود:شرکت بهره بردار باید به وظیفه ذاتی خود در صیانت از این معدن اقدام و اهتمام جدی داشته باشد.

دهقانی نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تخلفات محرز در معدن طلای اندریان گفت: این معدن چندین بار به علت تخلفات زیست محیطی و تخریب منابع طبیعی تعطیل شده، ولی برای رفع مشکلات آن کار اساسیصورت نگرفته است.

فرهنگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر اینکه تخلفات گسترده‌ای در معدن طلای اندریان روی داده است صیانت بیش از پیش معادن مختلف استان بویژه معدن طلای اندریان را ضروری خواند.

کشاورز معاون معدنی وزیر صمت نیز  با اشاره به اینکه معدن طلای اندریان ورزقان شرایط مناسبی ندارد و برداشت‌های غیر مجاز تشدید شده است گفت: این شرکت حداکثر تا سه ماه باید بحث زیست محیطی و حفاظتی خود را ساماندهی کند تا این شرایط اصلاح شود و اگرنه به شورای عالی معادن کشور برای تصمیم گیری بعدی ارجاع خواهد شد.

فعالیت‌های اکتشافی در محدوده معدن طلای «اندریان» از سال ۱۳۷۲ توسط شرکت منطقه‌ای معادن آذربایجان شروع شده است و هم اکنون نیز شرکت معدنی «زرین داغ آستارکان» با همکاری و سرمایه گذاری «شرکت پروژه زمین شناسی معدنی» از کشور گرجستان با هدف استخراج سالیانه ۱۴۰۰ هزار تن کانسنگ طلا و تولید طلا به روش هیپ لیچ در این معدن فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تدوین طرح ، طلا ، معدن طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.