نامزدی که در بین گزینه‌های ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نبود اما؛

همه چیز درباره یک برگه رای پر حرف و حدیث

گرچه نامش در میان نامزدهای انتخاباتی ۱۴۰۰ نبود، اما میزان رای قابل توجهی را از آن خود کرد.

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه نامش در میان نامزدهای انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ نبود اما میزان رای قابل توجهی را از آن خود کرد؛ تا جایی که موضوع به طنز هم کشیده شد و بسیاری این پدیده را رقیبی برای سایر نامزدها عنوان کردند.

اما واقعا مفهوم آرای باطله چیست و چرا عده‌ای تا پای صندوق رای می‌آیند تا یک برگه سفید را در صندوق بیاندازند؟

تعریف آرای باطله از دیدگاه قانون 

براساس ماده ۲۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، آرای سفید و یا غیر قابل خواندن به نام «آرای باطله» شناخته می‌شوند که طبیعتا این آرا به سبد رای هیچ یک از نامزدها اضافه نخواهند شد. 

همه چیز درباره یک برگه سفید پر حرف و حدیث

در ماده ۲۶ قانون انتخابات اما، موارد دیگری نیز ذکر شده که باعث می شوند تا برخی از آرای ریخته شده به صندوق ها، اساسا قابل شمارش نباشند و تعداد آنها در شمار آرای "باطل" هم لحاظ نشود که آرای "صندوق فاقد لاک و مهر انتخاباتی"، "زائد بر تعداد تعرفه"  از آن جمله اند.

البته سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان توضیح دیگری هم به این موارد اضافه کرده است مبنی بر اینکه احتمالا در انتخابات ۱۴۰۰ رای به صورت اشتباهی به یک صندوق دیگر انداخته شده و از همین رو آرای باطله زیاد شده است.

همه چیز درباره یک برگه سفید پر حرف و حدیث

با این حال اما برخی شبکه‌های غربی از این آرا به عنوان آرای اجباری هم نام برده اند.

مفهومی که بازهم وزیر اسبق کشورمان به آن پاسخ داده و گفته است که  اگر این افراد نمی‌خواستند در انتخابات شرکت کنند اصلا برگه رای را دریافت نمی‌کردند و همه افرادی که برگه رای را دریافت کردند پاسخ منفی به افرادی بود که می‌گفتند نباید در انتخابات شرکت کرد. 

موضوعی که حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز هم به آن تاکید و درباره آن گفته است که افراد بسیاری در این دوره از انتخابات شرکت کرده و به وظیفه خود عمل کردند، اما حاضر نشدند به افراد خاص رای دهند. این یعنی نظام را قبول داشتند، ولی نامزد مورد علاقه خود را پیدا نکردند.

همه چیز درباره یک برگه سفید پر حرف و حدیث

 پای مفهوم آرای باطله به توئیتر هم کشیده شد و جعفر یوسفی در توئیتی نوشت: چه بخواهیم چه نخواهیم هر رای که داخل صندوق انداخته شده قطعا تایید نظام جمهوری اسلامی است، حتی اگر معترض و منتقد باشد. اگر لباس آبی بپوشی و کنار تماشاگران استقلال بنشینی حتی اگر شعار ندهی باز هم حامی تیم استقلال محسوب می‌شوی چه بخواهی و چه نخواهی.

وقتی طرفداران احمدی نژا هم راضی به تحریم انتخابات نشدند

حمیدرضا ترقی فعال سیاسی اصولگرا و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به یک موضوع جالب توجه اشاره کرده و گفته است که بر روی حدود ۲ میلیون و خرده‌ای از رای‌های باطله نام احمدی نژاد بوده و این یعنی حتی طرفداران احمدی نژاد هم به کمپین تحریم انتخابات نپیوستند. البته ممکن است برخی از آن‌هایی که رای نداده اند طرفداران او باشند، زیرا نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد که بخشی از طرفداران او حاضر به شرکت نشدند.

همه چیز درباره یک برگه سفید پر حرف و حدیث

این صحبت حمیدرضا ترقی یعنی با اینکه محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور پیشین کشورمان در ۲۲ اردیبهشت، که برای نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور رفته بود تهدید کرد در صورت رد صلاحیت، انتخابات را تحریم خواهد کرد و از هیچ نامزدی حتی دوستان نزدیکش حمایت نخواهد کرد بازهم قادر نبوده طرفداران خود را از صندوق رای نا امید کند.

تا اینجای کار نظر شخصیت‌های سیاسی را از نظر گذراندیم و حال شاید بد نباشد که به نظر جامعه شناسان هم در این باره توجه کنیم. 

به گفته تقی آزاد ارمکی جامعه‌شناس ایرانی و استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران "اگر این رای دهندگان به نظام انتخاباتی اعتراض داشتند، رای نمی‌دادند پس آن‌ها کسانی هستند که آمده‌اند و رای داده‌اند و مشارکتی هستند، ولی کاندیدای مطلوبشان وجود نداشت. "

همه چیز درباره یک برگه پر حرف و حدیث

پرویز امینی جامعه شناس هم در توئیتی نوشت: آرای باطله را نمی‌توان یکپارچه تحلیل کرد و انگیزه‌های پشت آن از نارضایتی از حکمرانی تا اعتراض به انتخابات تا نداشتن نامزد مورد قبول در میان نامزدها،  مختلف است. اما همگی در ترجیح مشارکت بر تحریم است و به طور مضاعف نسبت به سایر آرا، به نفع مشارکت و علیه تحربم انتخاباتند.

و در پایان شاید مهر تایید همه صحبت‌ها بیانات مقام معظم رهبری در هفتم تیرماه باشد که فرمودند «این آراء، ابداً به معنای جدایی آنها از نظام نیست، بلکه بر عکس است، زیرا کسی که پای صندوق رأی آمده و فرد مقبول خود را در لیست نامزدها ندیده ولی اسم شخص مورد نظرش را نوشته یا رأی سفید داده، در واقع علاقه‌مندی خود را به صندوق رأی و نظام نشان داده است.»

در پایان باید گفت که اگرچه نمی‌توان به طور صد در صدی همه انگیزه‌های پشت پرده آرای باطله را با یک چوب راند اما شاید فردی که در گرما ، با وجود کرونا و تبلیغات شبکه‌های بیگانه حاضر به حضور پای صندوق‌های رای شده است دلیلی بیشتر از اجبار داشته است، دلیلی به نام وظیفه، حق شهروندی، عشق و علاقه و یا چیزی دیگر.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ذره ای از وطن
۰۰:۵۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
سلام
«من با افتخار رأی دادم.»
والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۳ تير ۱۴۰۰
طرفدارای احمدی‌نژاد مستضعفین هستند و اطلاع از تحریم احمدی‌نژاد نداشتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۳ تير ۱۴۰۰
این چه وضعشه؟!
2هفته از انتخابات گذشته هنوز نمی دونیم چند نفر از خارج ایران شرکت کردن! جزییات ارا مشخص نیست! مشارکت و ارا باطله شورا و مجلس و خبرگان اعلام نشده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۳ تير ۱۴۰۰
فقط کافی بود به قول جناب همتی که من بهش رای دادم دو تا از شهروندان درجه یک سیاست که سند سکانداری مملکت را به متعلق به خودشان می دانند در این انتخابات حضور پیدا میکردند. مثلا فکرشو بکنید خاتمی و احمدی نژاد به جای مهرعلی زاده و قاضی زاده میومند، مشارکت ۱۵۰ ورصدی میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۳ تير ۱۴۰۰
تو با همون انتخابت معلومه چقدر از سیاست سر در میاری...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۳ تير ۱۴۰۰
تیترتون با محتوا همخوانی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۲ تير ۱۴۰۰
حقوق های نجومی چه ربطی به تصویب شدن یا نشدن F ATF دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۳ تير ۱۴۰۰
حقوق نجومی مشکل از نبود قانونه که باید مجلس اصلاحش کنه طبق همین قانون یه پزشک میتونه درآمد میلیونی داشته باشه و کسی نتونه بازخواستش کنه
Iran (Islamic Republic of)
شهروند گمنام
۲۱:۲۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
گمونم 51.2 > 48.8 باشه !
جور دیگه ای وانمود نکنید !
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۵ ۱۲ تير ۱۴۰۰
من با افتخار، رای دادم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۲ تير ۱۴۰۰
بنده خودم از اعضای صندوق بودم ورئیس صندوق به انتخاب اعضای صندوق انتخابات سالمی داشتیم فقط همزمانی دوانتخابات، شوراها وریاست جمهوری خیلی تداخل ایجاد میکنه وشمارش وثبت برگه های رای وامار کلی به علت ثبت اشتباهی برگه های توسط انتخاب کنندگان راپائین می آورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۲ تير ۱۴۰۰
یه زمانی خودم به احمدی نژاد رأی دادم...ولی الان از خودش و طرفدارای افراطیش بدم میاد... شبیه خوارج شدند در زمان امام علی علیه السلام... بصیرت که نباشه همین میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۲ تير ۱۴۰۰
مراقب باشید آخرتتون رو به دنیای دیگران نفروشین !!!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۴۵ ۱۲ تير ۱۴۰۰
محض اطلاع افرادی که مخالف سوبسیددردولت احمدی نژادودولت روحانی ودولت رییسی میباشندماننددونرخی بودن ارزورانت واسه دلال هابایدبدانندکه قبل ازدولت احمدی نژادسوبسیدبه شکل کوپن توزیع میشدودلال هاکوپن هارامیخریدندوکلی کالای اساسی مثلاشکررااحتکارمیکردن.خودتونونکشین به حضرت عباس قسم احتکارتوهردولتی بوجودمیادویک بازاررانتی همیشه هست.حالابهتون وام قرض الحسنه باسودچهاردرصدمیدهندآن هم تهش صرف احتکارکالاوارزمیشه.باوجودتورمی که میگین پنجاه درصدهست وبرنجی که دویست درصدگران شده.گران فروش راهم مثل همیشه محاکمه نمیکنن چون بازرس کم دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۲ تير ۱۴۰۰
این برگه رای شورای شهر هست نه ریاست جمهوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۲ ۱۴ تير ۱۴۰۰
همه کسانی هم که رای دادند به نشانه ی تایید نیست. دو نفر از اطرافیان من هم فقط فقط فقط به این علت که توی این بیکاری چشم به استخدام دولتی دارند رای باطله دادند که برای مصاحبه استخدام مهر داخل شناسنامشون خورده باشه. وگرنه صدسال رای نمی‌دادند. متاسفانه از هر طرف که می گیرید داره در میره. خودتون هم این رو حس کردید. راه نجات اینه که هروقت جلوی ضرر رو بگیریم سوده. قدم اول نجات پذیرفتن اشتباهات و گوش کردن به حرف بقیه بندگان دلسوز خداست.
خدا عاقبت بخیرمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۲ تير ۱۴۰۰
من نمیدونم چرا همه خودشون و فک و فامیلاشون رو کل ایران حساب میکنند... چون اونا رأی ندادند یا برای دنیاشون رأی دادند فکر میکنند همه همین طوری اند...
از خانواده ما فقط من و پدر و مادرم رأی دادیم... بقیه رأی ندادند ... دلیلشون هم متفاوت بود... یکی فرصت نکرد، یکی کلا فکر میکرد نامزد مورد نظرش نیست.. ولی هیچ کدوم مخالف نظام نبودند...
ما هم که رأی دادیم به عشق خدا و امام زمان و رهبرمون رأی دادیم... اگر درکتون در حد فهم این مطلب نیست لااقل ما رو با خودتون جمع نبندید... من از این که مثل سیب زمینی بی تفاوت و بی رگ باشم متنفرم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۲ تير ۱۴۰۰
من هم رای ندادم ولی دلیل رای ندادنم مخالفت با نظام نبود و بر عکس از مخالفای این نظام بیشتر میترسم چون اپوزیسیون این نظام در خوش بینانه ترین حالت یه مشت نادانند که حماقتشون برای کشور خطرناکه ولی در واقع بیشتر مخالفان نظام عقده‌ای، فاسد، دروغگو، خائن و وطنفروشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
احسنت بر شما
درود بر شما ایرانی باغیرت
Iran (Islamic Republic of)
محمدصالح
۱۷:۱۴ ۱۲ تير ۱۴۰۰
من با افتخار رای دادم و کاری به این حاشیه ها ندارم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۲ تير ۱۴۰۰
یکی از کسانی که رای اشتباه شد خودم بودم
اونم به خاطر اینکه آقایون برگزار کننده خودشون بلد نبودند با دستگاه
الکترونیکی چطوری کارکنند به بنده هم اشتباه یاد دادند
رایهام از بین رفت
اعتراضم کردم فقز معذرت خواهی کردند
Iran (Islamic Republic of)
محمدصالح
۱۷:۱۳ ۱۲ تير ۱۴۰۰
درود بر شوارای نگهبان . خوب شد که احمدی نژاد تایید صلاحیت نشد چون که آدم خوبی نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۲ تير ۱۴۰۰
من در انتخابات شرکت کردم وبه آقای رئیسی رای دادم واز این مشارکت راضی هستم چون حزب باد نیستم، حزب اللهی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
نصف مردم ایران فقط لیاقت دارن که ولیعهد عربستان یا ملکه الیزابت بهشون حکمرانی کنه و توی سرشون بزنه تا قدر عافیت را بدونن.یا مثل کانادا در گور دست جگعی قرارتون بدن تا قدر این آرامشی که الان دارید را بدونید
Iran (Islamic Republic of)
د
۱۶:۵۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
گل گفتی کاملا موافقم جانا سخن از زبان بسیاری گفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۲ تير ۱۴۰۰
تاحالا زندگی مرد عربستان و انگلیس و کانادارو دیدی؟؟؟کلا تا سرکوچتون بیشتر رفتی؟
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۱:۲۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۲ تير ۱۴۰۰
آدمهای حرف مفت زن الکی شایعه درست میکنن.اقوام ما که حتی یکبار هم رای نداده بودن دارن استخدام میشن.نظام اصلا به برگ رای شناسنامه کار نداره اما من به شخصه به آدمهایی ‌که رای نمیدن اعتماد ندارم چون آدمیکه سرنوشت کشورش براش مهم نباشه قطعا دلش برای منم نمیسوزه پس بهش اعتماد نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
چرا عزیز هست و شما خبر نداری
مهرها رو نگاه می‌کنند و خیلی جاها مهم هست و میتونه در سرنوشت کاری شخص تعیین کننده باشه، متاسفانه بعضی جاها هم به ناحق تاثیرگذار میشه
بعد هم چه مهم باشه چه نباشه در اصل قضیه تفاوتی نمیکنه چون مهم ترسی هست که انداخته شده بین مردم و خیلی از جوان ها که میخوان استخدام بشن مجبورن ریسک نکنن و رای اجباری بدن
فکر این تناقض رو باید زمانی می‌کردید که قوانین مصاحبه استخداما رو میچیدید و اجرا می‌کردید ولی متاسفانه اونموقع جیک جیک مستون بود و فکر زمستون نبود. حالا هم راهش اینه که به جای مغلطه و پیچوندن قضیه و خودمون رو گول زدن اشتباهات رو پذیرفت و اصلاح کرد تا یواش یواش انشاالله خدا هم کمک کنه و وضع کشور مطلوب بشه. والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۲ تير ۱۴۰۰
یکی از دوستام در انتخابات شرکت نکرد.دیگه دلم نمیخاد با همچین آدم بی درک و سیب زمینی ای دوست باشم.آدم احساس میکنه بهتره با جماعتی که از امکانات این کشور استفاده میکنند و در این کشور زندگی میکنند و سرنوشت این کشور براشون مهم نیست رفاقت نکنه.عین یه مشت مترسک هستن.والا مترسک هم یه منفعتی داره که اینا ندارن.ببخشید به مترسک توهین کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۳ تير ۱۴۰۰
حالا اینقدر جناییش نکن.
خود آقا هم گفتند نگذارید بحث های سیاسی رفاقتهاتون را خراب کنه.
حالا همه که از اول دانشمند نیستند. هرکسی یک درکی داره، یک شرایطی داره، زمان میبره تا به اون برسه
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۶:۱۱ ۱۲ تير ۱۴۰۰
احمدی نژاد ۸۰میلیون برنده شد تمام
Iran (Islamic Republic of)
شهروند گمنام
۲۱:۱۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
منو نشمر بیخودی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۲ تير ۱۴۰۰
من به سید بزرگوار رای دادم وافتخار می‌کنم درسرنوشت کشورم شرکت کردم ودشمن شادکن نشدم آوار برداری زلزله روحانی سالها طول می کشه می کشه نباید انتظار یک شبه داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
اینکه روحانی تو شرایط کرونا و بزرگترین جنگ اقتصادی تاریخ رشد اقتصادی مثبت رو به آقای رئیسی تحویل میده و هر روز داره بدون هیچ تشریفاتی طرح‌های بزرگ عمرانی رو افتتاح میکنه آواره؟

علت نارضایتی مردم از دولت روحانی افزایش قیمت دلار و تورم بالاست که عاملش اونایی هستن که تن به تصویب اف‌ای‌تی‌اف ندادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۲ تير ۱۴۰۰
ناشناس 17 :29 کمتر بی بی سی گوش بده ، شاید بتونی دنیا رو واقعی تر ببینی... طرف هنوز نمیدونه FATF مخفف چیه بعد میاد در موردش نظر میده... اینم از عجایب دولت روحانیه...
Iran (Islamic Republic of)
سها
۲۱:۲۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۲ تير ۱۴۰۰
برای اینکه بتونی قضاوت کنی در مورد یک مشکل باید از حرف همه‌ی طرف‌ها شنیده بشه حتی بی‌بی‌سی
من هم بی‌بی‌سی میبینم هم ۲۰:۳۰ و خبرهای داخلی رو میخونم

فقط از این حرف شما من موندم که شما چطوری فهمیدید من نمیدونم اف‌ای‌تی‌اف مخففه چیه؟؟ اصلا مهمه؟؟ و اینکه شما قرص استامینوفن میخوری میدونی فرمولش چیه؟ یا تاثیر استامینوفن براتون مهمه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۳ تير ۱۴۰۰
مشکل اینه که شما بی بی سی رو نمیشنوید...باهاش شستشوی مغزی داده میشی...
معلومه که باید بلد باشی fatfچیه...و موادش و تبصره هاش چیه...
خود آمریکا به عنوان ارائه دهنده اش چقدر اجراش کرده...بقیه چقدر...
چه اثری روی تحریم داره...
اینا رو باید بلد بود...نه اینکه فقط چون همه میگند ما هم تکرار کنیم...

Fatf یعنی خود تحریمی... یعنی سد شدن راه دور زدن تحریما...
از کشوری که به ملت ما میگه تروریست توقع چه راه نجاتی داری...
با عقلت تصمیم بگیر نه با گوشات...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۸ تير ۱۴۰۰
میشه به من بگی اگه اف‌ای‌تی‌اف تصویب نشه چطوری دلار تبادل میکنی فقط جواب این سوال ساده رو بده کشورداری نمیخوایم ازتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۲ تير ۱۴۰۰
باید در مورد یک مشکل از همه‌ی جهات به مسائل نگاه کرد و حرف همه‌ی طرف‌ها رو شنید این مطمئنا نشانه‌ی ضعف نیست و یک نقطه‌ی قوته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۲ تير ۱۴۰۰
مهر شناسنامه عامل اصلی بود.همین .بی خود دلیل نیارید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۲ تير ۱۴۰۰
خیلی از کسایی که رای دادن متاسفانه از ترس تبدیل وضعیت از شرکتی به پیمانی و یا رسمی و یا استخدام شدن بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۲ تير ۱۴۰۰
مضخرف نگو. برای استخدام به رای دادن یا رای ندادن کسی کاری ندارند. توی دنیا کمتر از بیست کشورند که رای دادن اجباریه و ایران جزو اونها نیست. خودتون هم میدونید دروغگویید. اتفاقا خیلی از اونهایی که رای میدند از ترس مخالفای نظام که یه مشت دروغگو و وطنفروش مثل شماند رای میدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۵ ۱۴ تير ۱۴۰۰
عامل اصلی نبود ولی عامل مهمیه
هرکس هم که تاثیر این عامل رو انکار میکنه کمی با خودش و خدای خودش خلوت کنه تا از راه عدالت فاصله نگیره. قطعا انتخابات درصد مشارکت قابل قبولی نداشته و هیچ جوره قابل توجیه نیست و آوردن دلایل الکی فقط خود را گول زدن هست و بهتره به کارنامه ی چهل ساله نگاه کنیم و جاهایی که اشتباه بوده رو کم کم اصلاح کنیم تا حداقل انشاءالله نسل های بعدی به خاطر اشتباهات اقلیتی از ما خسرالدنیا نشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۸ تير ۱۴۰۰
«مزخرف» نیست!


از خود من در مورد علت رای ندادنم تو انتخابات نمایندگی مجلس تو گزینشم سوال شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۲ تير ۱۴۰۰
به جایی رسیدیم که رای باطله هم برایمان ارزش دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
اینو نگین چی میخواین بگین؟ وقتی انتخابات مهندسی باشه پشیزی ارزش نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
مهندسی چی؟ خب اگه میخواستن مهندسی کنن خیلی راحت یه دو درصد میذاشتن رو آمار و میگفتن مشارکت 50 درصدی بود؟ به نظرت اگه واقعا مهندسی شده بود، این کار کاری داشت براشون که انجام بدن؟ پس مهندسی انتخابات یه حرف بیهوده بیش نیست و چنین چیزی اتفاق نیفتاده.
خوبه یکمی هم فکر کنیم و هر چیزی که هر کانال و شبکه ای گفت سریع باور نکنیم...
Iran (Islamic Republic of)
محمدصالح
۱۷:۰۴ ۱۲ تير ۱۴۰۰
چی !!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
خیلی ها به خاطر انتخابات شوراها و رای به خویشاوندانشان در انتخابات شرکت کردند و مجبور می شدند از سر اجبار تعرفه ی انتخابات ریاست جمهوری را بگیرند و سفید داخل صندوق بیندازند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۲ تير ۱۴۰۰
یه دروغی بگو که اینقدر تابلو نباشه. مشارکت انتخابات شورا تقریبا همیشه کمتر از ریاست جمهوریه.
Japan
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۲ تير ۱۴۰۰
رای اجباری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۲ تير ۱۴۰۰
هیچکس مجبورتون نکرده.الحمدلله اصلاح طلب دوستان که امسال رای ندادن.ما با افتخار رای دادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۲ تير ۱۴۰۰
باید امیدواربود تا مسئولین درک کنند علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات چه بوده است اگر درک نکنند و بخواهند به سیاستهای گذشته خود شدت بیشتری بدهند واقعا باید برای اینده ایران نگران بود. لازم است تا مسئولین نظام خودشان را به مردم نزدیک کنند. در شرایط فعلی کشور مسئولان خود را از مردم نمی دانند و فکر می کنند مردم باید در خدمت تمام رفتارها سخنان و عملکردشان باشند و اگر انتقاد کنند مثل امریکا دشمن اند و باید به بدترین شکل برخورد و از صحنه حذف شوند. امیدوار باید باشیم که در این دولت توجه به مشکلات مردم بشود و مشکلات کم و کمتر بشود. انشااله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۲ تير ۱۴۰۰
بزرگوارانی که میگند به خاطر استخدام و شغل رفتند رأی دارند، میشه بفرمایید یعنی اون 52 درصدی که رأی ندادند همشون شغل آزاد داشتند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۲ تير ۱۴۰۰
اشتباه مثبت دادم
علاوه بر اون چیزی که شما گفتید اضافه کنید استخدام شده‌ها آب از سر گذشته‌ها خانه‌دارها بازاری‌ها...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
وقتی کارمندان یا کارگران رو اجبار میکنند به رأی دادن و تهدید میکنند که تمدید قرارداد اونها منوط به شرکت در انتخابات هست، باز هم فکر میکنید که "اگر این رای دهندگان به نظام انتخاباتی اعتراض داشتند، رای نمی‌دادند"؟ نون مردم رو گره زدند به حفظ بقای خودشون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۲ تير ۱۴۰۰
بدون سند ومدرک حرف زدن کار منافقین کوردله
مواظب باش چی میگید ماهمه مذهبی ها رای به خاطر خدا وبعد رهبرمون ومملکتومون دادیم
کسی هم مارو تهدید نکرد همه هم کارمند یا کارکر بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۲ تير ۱۴۰۰
آخه نادان یه دروغی بگو که مردم ندونند. کجا برای استخدام به مهرهای انتخابات شناسنامه مردم نگاه می‌کنند؟ مگه اینکه یه ارگان خاص امنیتی باشه که طبیعیه هیچ جای دنیا کسی رو که دشمن سیستم باشه تو موقعیت حساس نمیزارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۳ تير ۱۴۰۰
من خیلیامیشناسم سالهاس رای ندادن سرکارهم هستن .پول دولت میخورد علیه دولت هم حرف میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۰
ما سربازان اجباری رای دادیم.مردی منتشر کن کامنت رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۲ تير ۱۴۰۰
معلومه آلبانی نشینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۲ تير ۱۴۰۰
ما سربازان که اجباری رای ندادیم شما از طرف خودت حرف بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۲ تير ۱۴۰۰
حرف مفت نزن. منم سرباز بودم اونم امریه و هیچکس وادارم نکرد رای بدم و برای گرفتن امریه هم به شناسنامه‌ام نگاه نکردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۲ تير ۱۴۰۰
جدی میگی؟ آلبانی هم مثل استرالیا و ترکیه و برزیل و ... رای دادن اجباریه؟ اینجا ایران که خوبه. هر کس نخواست رای بده نه از کار دولتی اخراجش می‌کنند نه یارانه رو قطع می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۲ تير ۱۴۰۰
حالا دیدین. با اینکه احمدی نژاد. کاندیدای انتخابات نبود. چقدر رای داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۲ تير ۱۴۰۰
چه ربطی به احمدی تزاد داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
این آقایان اصولگرا ها. مرتبا. در حال تخریب احمدی نژاد. هستند. ولی نمیدونن که. مردم. احمدی‌نژاد رو دوست دارن مخصوصا طبقه ضعیف جامعه
بنا بر این اگر احمدی‌نژاد شرکت میکرد. با رای ۲۵. میلیونی. رییس‌جمهور. میشد اما یه عده ای نمیتونن این محبوبیت رو ببینند . بخاطر همین
رد صلاحیت اش میکنند . این اصولگرا های بیعرضه. چهل سال نتوانستند قدرت رو از چنگ. لیبرالها دربیارن. الانم که آقای رییسی. شده رییس جمهور
بخاطر. افتضاحات فاجعه بار. حسن روحانی بود. برای همین هواداران. اصلاحات. به آنها پشت کردند . البته عملکرد مثبت آقای رییسی در قوه قضاییه و.
مبارزه. با. فساد ایشان و رویکرد مردمی وی موجب پیروزی ایشان شد اما این نشان از. قدرت اصولگرا یان نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۲ تير ۱۴۰۰
در این که آقای احمدی‌نژاد پیش مردم رای داره شکی نیست چون مردم ما از وعده‌های پولی خوششون میاد و ایشون استاد دادن وعده‌های عوام‌فریبانه هستن بلایی که ایشون سر اقتصاد ایران آورد رو فقط اقتصاددان‌ها درک میکنن با ۷۰۰ میلیارد درآمد نفتی تورم ۴۰ درصدی به روحانی تحویل داد ۲ سال دیگه رئیس‌جمهور بود اقتصاد ایران سقوط میکرد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۴۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
یعنی واقعا خودتون که این مطلب رو نوشتید قبول دارید.
چرا فکر میکنید ایرانیان نمی فهمند.
برادر جان من که خودم رای ندادم، ولی اطرفیان من که رای دادند حاضرند بیایند و مصاحبه کنند که چرا و به چه اجباری حاضر به رای دادن شدند.
شده یکبار از کسانی که رای باطله دادند بپرسید که چرا به قول شما بدلیل گرما و کرونا رفته اند پای صندوق.
فقط بلدید از خود داستان های قشنگ طراحی و بازنویسی کنید.
۵۱ درصد بعلاوه ۴ میلیون رای باطله مصداق بارز عدم مقبولیت هم کیشان شما است.
اگر کشوری دیگر اینگونه انتخاباتی داشت حتما تیتر یک خبری شما بود.
خوب میدانید که آب در هاون می کوبید ولی متاسفانه شما نیز مجبور به اینگونه پخش اخبار هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۲ تير ۱۴۰۰
برادر جان ماها و اطرافیانمان که هیچکدام اجباری رای ندادیم.با رضایت کامل رای دادیم.خودت و ۴نفر اطراف خودت که کل جامعه نیستین.پس جمع نبند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۲ تير ۱۴۰۰
نمیدونم این دروغ مسخره رای اجباری رو کی سر هم کرده. تا حالا نشده کسی به خاطر رای ندادن از کار دولتی اخراج بشه یا یارانش قطع یا از خدمات دولتی محروم بشه. این دروغها نشونه سوختگی شدید تحریم کنندگان انتخاباته. وقتی انتخابات ایران رو که مثلا تحریم کرده بودند و با وجود افتضاحات دولت روحانی و کرونا و هزار جور تبلیغات و پروپاگاندای رسانه‌ای با انتخابات فرانسه مثلا آزاد و دموکرات مقایسه کنی باید هم بسوزید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۳ تير ۱۴۰۰
درصدمشارکت فرانسه ۳۲درصدبود تازه اونا هزاران کانال وشبکه معاند نداشتن ک ازیسال قبل برعلیه انتخابات حرف بزنن ماها باعشق رفتیم پای صندوق وامیدداریم وضع درست میشه مابرای شماتصمیم گرفتیم چون شماها فریب خورده این ونمیتونین تصمیم درست بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۴:۳۸ ۱۲ تير ۱۴۰۰
چقدبیسواد بوده وزیر سابق ، حسینی
رای جابجا انداخته شده و دلیل افزایش ارا باطله این بوده . خخخخخخخخخخخخخ
توجیه بهتر از این نبود
خو با سواد رای اگ جابجا هم انداخته بشه موقع شمارش میره توی صندوق خودش و اونجا شمارش میشه و باطله محسوب نمیشه . یه سر به ایین نامه برگزاری انتخابات بزن
این اقا مثلا وزیر بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
به ایشان بگوید اشتباه قبل انتخابات صورت گرفته مردم اگاه هستند رای جابجا نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
این همه چیز بود؟!! یا فقط نظر خودتان را نوشتید؟!
شما حتی ذکر نکردید که طبق اطلاعات وزارت کشور بیش از 50درصد این آرا سفید بودند، بدون هیچ اسمی.
بقیه هم اسم امام زمان و دردو دل نوشته بودند و اسم فرد مشخصی بصورت خاص نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۰
چقد خوب بود شورای نگهبان نداشتیم ...
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۵:۱۷ ۱۲ تير ۱۴۰۰
شورای نگهبان عالیترین و دقیقترین شورای نظارتی می باشد و اگر نباشد باید شاهد نابودی همه چیز بود بسیار خوب و به موقع نقشه ها و توطءه ها را خنثی می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
خب این طور اگر یک میلیون نفر ثبت نام کنند برای انتخابات ریاست جمهوری باید همشون کاندیدای نهایی باشند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۰
احمدی نژاد خوب یا بد چرا یک بخشی از ملت را حذف کردید
Iran (Islamic Republic of)
ت
۱۵:۱۸ ۱۲ تير ۱۴۰۰
آن بخش از ملت که شما هم یکی از آنها هستید خودشان حذف کردند با بهانه راه بجایی نمی برید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۲ تير ۱۴۰۰
بانگاهی گذرا به گذشته و حال احمدی متوجه خواهی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
من مخالف آقای احمدی‌نژاد هستم ولی اینکه حذفش کردن انصافا درست نیست مثل اصلاح‌طلبان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۲ تير ۱۴۰۰
الان هر نانوایی میری پخت نمیکنن علت چیه رسیدگی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۲ تير ۱۴۰۰
برای گرون کردن نون
لطفا شایعه درست نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۲ تير ۱۴۰۰
؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۲ تير ۱۴۰۰
نانوایی های شهر ما همه پخت میکنن.چرا جوسازی میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
چرا دروغ میگی؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۰۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
لطفا منتشر کنید!
من الان متوجه نشدم! طبق این خبر اونی هم که رای باطله داده نظام را قبول داشته! باشه قبول می کنم ازتون
پس طبق این خبر و این قانون که "عکس یک قضیه صادق، خود صادق است" پس نتیجه میگیریم اون ۵۱ درصدی که رای ندادند نظام را قبول ندارند
درست فهمیدم!
البته میدونم که منتشر نمی کنید!
Lithuania
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۲ تير ۱۴۰۰
درست فهمیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
این قانون همراه چند قانون دیگه نتیجه میده
پیشنهاد میکنم یکبار کتاب منطق دهم و مطالعه کنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۲ تير ۱۴۰۰
من رای ندادم ولی مخالف نظام هم نیستم. برعکس به نظر من مخالفای این نظام برای کشور به شدت خطرناکند. اگه زمانی احساس کنم رای دادن برای حفظ این نظام و در نتیجه موجودیت کشور لازمه حتما رای میدم. ولی فعلا مطمئنم مشروعیت هیچ نظامی در دنیا به رای مردم نیست. همه حکومتهای دنیا از جمله همون غربیهایی که عر و عر دموکراسی دروغینشون گوش فلک رو کر کرده همه به خاطر قدرت نظامی سرپا هستند و ایران هم اگه قدرت نظامی نداشته باشه اگه ۱۰۰ درصد مردم هم رای بدند ظرف چند روز مورد حمله قرار میگیره و از بین میره. دموکراسی کشکه. تو اروپا و آمریکای مدعی دموکراسی اونایی که پول و رسانه دارند مردم رو گول میزنند و حکومت می‌کنند و خط قرمزهایی دارند که اگه کسی زیر سوال ببره زندانیش می‌کنند و از داشتن حتی یک سایت ساده و حساب بانکی برای زندگی محرومش می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۲ تير ۱۴۰۰
هنوز بعدازهشت سال نتونستندکوچکترین مدرکی علیه احمدی نژادپیداکنند دارند میسوزند فقط حرفای بدون سند ومدرک که بتونند اتش کینه خود رو علیه دکتر خالی کنند رو میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۲ تير ۱۴۰۰
به نظر من کسانی که رای باطله دادند بیشتر برای استخدام و آینده شغلی شون بوده و هیچ علاقه ای هم به رای دادن نداشتند
و همون رو هم مجبور شدند که رای سفید بندازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۲ تير ۱۴۰۰
والا منم تو همین نظام دکترا گرفتم و شاغل شدم...تا حالا یه بارم کسی صفحه برگه رأی من رو ندیده...

له نظرم حداقل اگر میخواید دروغ بگید چیزی بگید که دیگران مسخره تون نکنند...:)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۰
فامیل ما هم تاحالا رای نداده ولی داره استخدام میشه.پس الکی شایعه نسازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۲ تير ۱۴۰۰
هیچکدوم از معلمان و کارمندهای دولتی که میشناسم و میدونم تقریبا هیچوقت رای نمیدند تا حالا از کار اخراج نشدند. احتمالا شما آلبانی رو با ایران اشتباه گرفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۰
چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
افرادی برای انتخابات شوراها امده بودند و مجبور بودند برای ریاست جمهوری رای بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۰
چه حرف مسخره ای زدی.مگه خنجر زیر گلوشون بوده که مجبوری رای بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
هیچ اجباری در کار نبوده خودت هم میدونی داری دروغ میگی
Canada
اکبر
۱۳:۴۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
منم طرفدار آقای احمدی نژاد بودم ولی چون متاسفانه تایید صلاحیت نشدن به نامزد دیگه که اصلح دیدمشون رای دادم که آقای رئیسی بود .

ما مردم نظام اسلامیمونو دوست داریم ولی از وضعیت موجود اقتصادی دلمون پروه وو خیلی ها شرمنده زنو بچه هاشونن لطفا فکری به حال اقتصاد کنید و اقتصاد رو شرطی نکنید ک فلان کشور چی میگه یا و رئیس جمهور فلان کشور کی میشه . یکم با اقتدارتر باشیم و کارا تر ، ما مردم کشور اسلامی ایران این توانایی رو داریم که به لطف و مودت خدا کل دنیا رو به زانو در میاریم فقط کافیه یکم شجاع باشیم و کار کنیم .. واقعا کار کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۲ تير ۱۴۰۰
سر صندوق ها آرایی که به صندوق اشتباه ریخته شده رو در هنگام شمردن، دسته بندی میکنند، و این فرضیه غلطه
برگه رای رو طرفی که سر صندوق رفته و مهر انتخابات داخل شناسنامه اش خورده رو میگره و بعد رای باطله میندازه
و این موضوع که اگر سر صندوق ها رفته باشین و مسئول انتخابات باشین میدونین که آرای باطله رو تفکیک نمیکنن مثلا رای احمدی نژاد رو جداگانه بشمرند! باید با این فرد که حرف غلطی زده برخورد بشه و آمارش رو بگه چطوری ساخته، چون خود وزارت کشور هم صراحتا گفتن که آرای باطله تفکیک و جداگانه شمرده نمیشه ، هر کسی تجربه ی سر صندوق بودن داشته باشه این مساله رو میدونه و امر کاملا بدیهی هستش که رای های باطله به تفکیک شمرده نمیشن
عده ی زیادی از ارای باطله به خاطر استخدامی مهر انتخابات رو لازم دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۲ تير ۱۴۰۰
متاسفانه رسانه با توجیحات و دروغگوییها از خود سلب اعتماد کرده و دیگر به این سادگیها برنمیگردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۲ تير ۱۴۰۰
توجیه نه توجیح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۲ تير ۱۴۰۰
تو برو همون حرفهای دروغ بی بی سی را باور کن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۴۷ ۱۲ تير ۱۴۰۰
منظورت از رسانه رسانه های داخلی یا خارجی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۲ تير ۱۴۰۰
والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۲ تير ۱۴۰۰
کسی که رای باطله می دهد ترسو است .یا رای بده یا بشین تو خونه. یا نبر نامی زمردی یا حقیقت مرد باش. اینکه تو این شرایط رای دادن خوبه یا بده کاری ندارم اما رای باطله گول زدن خودمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
به تو ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
واقعیت رو میگه آقای به توچه یا آقای به تو ربطی نداره.حرف بلد نیستی نظر نده
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۳:۲۴ ۱۲ تير ۱۴۰۰
شما رسانه ای ها همه چیز رو به نفع خودتون مینویسین. اغلب این رای ها کسانی هستن که فقط بخاطر شوراها شرکت کردن
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۳:۱۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
من میدونم چرا رای خالی انداختن. بعضیا کارشون دولتیه فکر میکنن اگه رای ندن و تو شناسنامشون مهر زده نشه بعدا از کار بیرونشون میکنن. دیدم که میگم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۲ تير ۱۴۰۰
مگه کل جمعیت کارمند و معلم کشور چقدره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۰
اولا": آرای ریخته شده به صندوقهای دیگر باطله محسوب نمی‌شود.
ثانیا": کی اومده آرای باطله را وارسی کنه که ببینه احمدی نژاد هم چقدر رای آورده؟؟؟؟؟!!!! این ازون حرفهاست!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۰
کلا 48 درصد جامعه اونم گفتن گناه دارن صحنه خالی نباشه اومدن

مردم ناراضی هسن ازین مملکت درستش کنین تا یک سال دیه اگرنه دیه خودانین . مردم اتیش زیر خاکسترن فعلا دارن راه میان بخواین بدقولی کنین این اتیش گور میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
انشاالله. به امید روشن شدن این آتش خاکستر و نابودی مسئولان ظالم این کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
ما ۴۸درصد به قول شما تا پای مرگ در کنار رهبر و انقلابمون هستیم... و به خاطر دو روزه دنیا آخرتمون رو خراب نمیکنیم انشاءالله...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
تو مرد میدان نیستی پس حرف زیادی نزن .اینبار مثل دو یا سه سری قبلی بهت رفتار نمیکنند میگی نه بیا تو میدان (فریدون بکش به میدون )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۲ تير ۱۴۰۰
بله
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۲ تير ۱۴۰۰
اری احمدی نزادیها هم برای لج بازی امدند نه تایید شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۲ تير ۱۴۰۰
میشه به جای پرداختن به مسایل فرعی به موضوعات اساسی ورود کنید
نبود اب اشامیدنی در هویزه خوزستان یکی از این مسایل اساسی است
خوزستانی که یک سوم اب های جاری در اونجاست مردومش باید به دنبال یه جرعه اب باشند.آب و نفت و گاز و گندوم و..ــ کشورو تامین میکنه ولی مردومش دریغ از بهره از این همه نعمت
مسیولین خوزستان نه تنها باید پاسخگو بلکه باید محاکمه بشن
خوزستان تنهای تنهای تنها
خوزستان مظلوم مظلوم مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۰۱ ۱۲ تير ۱۴۰۰
وقتی شعار میدادی ما که هوا نداریم ولی هواتو داریم ! یادت رفته جیگر! الان هم باید آب نداشته باشید!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
در انتخابات 1400 و آراء باطله دو نکته نهفته است ،
1 حکومت با رد صلاحیت یک جناح سیاسی و راضی شدن به این حد مشارکت برای بالا آوردن مهره خود تصمیم قطعی گرفت و شاید با مشارکتی که از نظر این آقایان قابل قبول و قابل توجیه است در انتخابات بعدی این رد صلاحیت ها ادامه داشته باشد.
2 مردم هم یاد گرفتند با آراء باطله جواب حکومت را بدهند و در انتخابات بعدی اگر وضعیت همین باشد آراء باطله بیشتر خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۲ تير ۱۴۰۰
از نظر این حکومت قابل قبوله؟ این مشارکت توی دنیا یه مشارکت قابل قبوله. تو صد سال اخیر بیشتر انتخاباتهای آمریکا مشارکت حدود ۵۰ درصد و کمتر یا کمی بیشتر بوده و حداکثر تا حدود ۶۰ درصد رفته. انتخابات اخیر فرانسه هم که دیدیم چی شد. ایران رو تحریم کردند بجاش مشارکت در انتخابات فرانسه به زور به ۳۰ درصد رسید. اشتباه شما اینه که فکر می‌کنید مشروعیت یه حکومت تو دنیا به رای مردمه. نه خیر اینطور نیست. یا باید قدرت نظامی داشته باشی یا باید گاو شیرده باشی. مگه عربستان سعودی که مقبول اربابهای غربگداهاست اصلا قانون اساسی و انتخابات داره که بخواد کسی اونو مشروع بدونه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۲ تير ۱۴۰۰
بالاخره هر جور شده مسائل را به نفع خودتان تفسیر می کنید
Germany
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
باید تاسف خورد به حال کشوری که رسانه اش در پی حقیقت نیست و مجری سیاست های حزبی است. مردم چنین کشوری آرامش و آسایش نخواهند داشت.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۰۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
حالا مثلا رسانه های کشورهای غربی همشون به دنبال حقیقت هستند!!!!!!!! از کدام حقیقت حرف میزنی؟!
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۳۱ ۱۲ تير ۱۴۰۰
کسانی که رای باطل به صندوق انداخته اند کسانی هستند که نه شهامت رای دادن را داشته و نه قدرت رای ندادن افراد خنثی و بی ارزش هستند و کسانی که رای نداده اند نباید معیار ارزیابی کمی یا کیفی قرار گیرند زیرا عدم حضور را نمی توان در شمار آورد بنابراین واجدین شرایط را باید شرکت کنندگان قرار داد و آنوقت میزان حضور را مشخص کرد که در این صورت بالای 85 درصد در انتخابات شرکت کرده اند و رای داده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۲ تير ۱۴۰۰
نون بازوتو بخور جواز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۲ تير ۱۴۰۰
من رای دادم.ولی با این کار می خواستم حجت را تمام کرده باشم.و اگر نه با این وضعی که برای مردم درست کرده اند و امثال تو درکی از این وضعیت اسف بار ندارید هیچ وقت این گونه صحبت نمی کردی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۲ تير ۱۴۰۰
شما 110 درصد حساب کن کی به کی.
والاااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۲ تير ۱۴۰۰
لطفا از طرف بنده یک کیلومتر پارچه مالشی برای ایشان بخرید .
پولش نقد است .
بنده فقط به خاطر اینکه کشورم جلوی دشمن خارجی اش کم نیاورد رفتم سر صندوق .
با کاری که شورای نگهبان با برخی کاندیداها کرد و جمهوریت کشورم را از بین برد ، وجاهتی در بین مردم ندارند .
مردم انقلاب کردند که حق تعیین سرنوشت خودشان ( چه خوب و چه بد ) را به دست خودشان رقم بزنند .
از رهبری عزیز هم می خواهیم جلوی شورای نگهبان بایستند و نگذارند قانون اساسی پایمال شود .
به هر حال شورای نگهبان چند تا فقیه جوانتر هم لازم دارد که درد مردم را داشته باشد .
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۲ تير ۱۴۰۰
اونهایی که رای ندادن واکسن فایزر بهشان بزنید اونهایی که رای دادن واکسن کو ایران برکت ( علی برکت الله) .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۲ تير ۱۴۰۰
اگه احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور میشد به جای اداره‌ی کشور دائم داشت با دویچه‌وله و نیویورک‌تایمز و صدای آمریکا و رویترز و یدیعوت آحارنوت و... مصاحبه می‌کرد شایدم هی نامه می‌نوشت برای بن‌سلمان و بهش می‌گفت چه خبر داداشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۲ تير ۱۴۰۰
از توهمات خودت بیشتر بگو .
Canada
اکبر
۱۳:۵۴ ۱۲ تير ۱۴۰۰
اگر برخی مسئولین ما نصف عقلانیت آقای احمدی نژاد رو داشتن و سیاست بلد بودن الان وضع کشور و مردممون این نبود . درسته ایشون تایید صلاحیت نشد ولی خدارو شکر شخصی از خراسان که شهامت علوی داره و نترسم هست خدارو شکر ریاست جمهوری کشور رو بر عهده گرفته که انشاءالله موجب پیشرفت کشور هم خواهد شد . ما مردم هم هرجایی نیاز داشته باشن حاضریم داوطلبانه و خود جوش به کمک ایشون بریم . چون به راه و منششون اعتقاد و باور داریم .
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۵:۲۵ ۱۲ تير ۱۴۰۰
احمدی نژاد باید برای همیشه از صحنه سیاست و مدیریت کنار رود خودش هم می داند که نباید وارد این عرصه شود و تورم و آشوب در کشور از زمان ایشان شروع شد و به دولت بعد رسید و در هشت سال اخیر هم به اوج خود رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۲ تير ۱۴۰۰
وقتی کسی نام خانوادگی خودش راعوض می کنه ومی زاره احمدی نژاد یعنی خودش ، خودشا قبول نداره. درخانه اگر کس است همین یک حرف بس است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۲ تير ۱۴۰۰
گذاشته فریدون؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۲ تير ۱۴۰۰
علنی کردن این خبر نشان از بالاتر بودن آرا آقای احمدی نژاد بوده, کلا نتیجه آرا مثل همه خبرهای مصلحتی با واقعیت جور در نمیاد, قطعا در آرا باطله هم احمدی نژاد برنده این انتخابات بوده ولی آقای دکتر به خاطر اینکه در تله لاریجانی نیفتد هوشمندانه برخورد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
رای باطله ها رو که تفکیک نمیکنن داداش، این شخص دروغ گفته و چون دروغ هزینه نداره راحت دروغ میگن
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۰:۵۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
برای دولت منتخب آرزوی موفقیت دارم. هر چند رقیب قدری برای رقابت نداشت.اما یک ملت چشم و امیدشان به دولت است.
Germany
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۲ تير ۱۴۰۰
بعضی از دکمه های منفی رو غیرفعال کردید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
حالا کی نظر تو را قبول داره که منفی یا مثبت بدی این فقط برای خنده است .خیلی توجه نکن بیشتر به مسائل خانواده ات برس تا مشکلت حل شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
اقای حسین کنعانی مقدم قطعا هیچ اطلاعی از روند رای گیری ندارن چون قبل از شمارش برگه هایی که اشتباه به صندوق پلمپ شده دیگری انداخته باشن جدا میشن و میرن سرجاش و باطله حساب نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۲ تير ۱۴۰۰
ارزش نظر دادن نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۲ تير ۱۴۰۰
عشقی عشق احمدی نژاد ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۰
دنیا واحمدی نژاد کاشکی ربیسی بدون رقیب نمیشد اوموقع معلوم میشد کی طرفدار بیشتر داره .... ننتخب دولت ن ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۲ تير ۱۴۰۰
اگر احمدی نزاد را رد صلاحیت نمی کردند با بیشترین مشارکت ریس جمهور میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۲ تير ۱۴۰۰
یواش برو می ترکی...خخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۳۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
۱۱.۴۸ خودت داری میترکی بی ادب ....... .......‌
Iran (Islamic Republic of)
8
۱۵:۱۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
کشور هم نابود میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۲ تير ۱۴۰۰
کسانی که طرفدار احمدی نژاد هستند یکی حرف های چرت او را گوش بدهن
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۰:۳۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
مودب باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۲ تير ۱۴۰۰
حتما اینایی که انتخاب شدن همه گل و بلبلن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
اتفاقا تو برو مصاحبه هاش رو گوش بده مخصوصا در حوزه اقتصاد تا بفهمی کی رو از دست دادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
تو که از حرفات معلومه که خیلی بی فرهنگ و بی ادبی
United States of America
علی
۰۹:۵۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
هیچ کسی جای احمدی نژاد نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۲ تير ۱۴۰۰
خاک عالم تو سرت که هر چی می کشیم از شماست ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
12:35ازحرف زدن شما مشخص است
این همه بدبختی راازدست چه کسانی داریم می کشیم
یکم ادب داشته باش
آخه توهین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۲ تير ۱۴۰۰
اکثر طرفداران احمدی نژاد رای ندادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
برو اطلاعاتت رو به روز کن لطفا رای اشتباهی به صندوق دیگه باطله نیست چون همون ابتدا که در صندوق ها باز میشه این رای‌ها توسط عوامل اجرایی اصلاح وبه صندوق مورد نظر بر می گرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
یک تار موی احمدی نژاد به تمام دولت حسن می ارزه گرچه احمدی نژاد سابق نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۲ تير ۱۴۰۰
احمدی نژاد خائن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
آفرین به بینش وبصیرتت.احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۲ تير ۱۴۰۰
فاتحه اقتصاد از زمان احمدی نزاد شروع شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
برخی اقدامات احمدی سهام عدالت. یارانه ها .سهمیه بندی بنزین. مسکن مهر رو کردن دست دزدان و
هزاران خدمت دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۲ تير ۱۴۰۰
احمدی نژاد دور دوم خراب کرد ولی بنای مشکلات مزمن اقتصادی امروز در دور دوم خاتمی و در درجه اول با فعالیت بانکهای خصوصی و بعد با خصوصی سازی به توصیه بانک جهانی پایه گذاری شد ولی از اونجایی که بیشتر این خرابکاریها در اواخر دولت خاتمی انجام شدن اون زمان نمود چندانی نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۲ تير ۱۴۰۰
فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۲ تير ۱۴۰۰
امیدوارم احمدی نژاد دیگه نتونه حرفی بزنه از بس در این مدت حرفهای پوچ زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۲ تير ۱۴۰۰
حرف پوچ نزده حقیقتو گفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
خس و خاشاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۲ تير ۱۴۰۰
من خودم طرفدار دکتر احمدی نژاد بودم،از آنجایی و شورا نگهبان ب نظر مردم پشت کرد و دکتر احمدی نژاد رو رد صلاحیت کردند و با این کار ب شعور مردم توهین کردند،من بخاطر نظام رفتم رآی خودم رو بنام رئیسی ثبت کردم..ضمنا احمدی نژاد اخنتخابات رو تحریم نکرد و گفت من خودم یک رآی دارم و رآی نمیدم،از طرفداران خودش هم نخواست ک رآی ندهند،چون اگر این کار رو میکرد فک نکنم بیشتر از 10%پای صندوق رآی میرفتند..احمدی نژاد حذف شدنی نیس..چون مردم پشتیبان وی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۵:۱۴ ۱۲ تير ۱۴۰۰
مردم پشتیبان یک خیانتکار نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ali reza
۰۹:۱۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
من خودم سرصندوق رای بودم یکی از علتهای اصلی آرا ء باطله همزمانی دو ویا سه انتخابات باهم بود که تعدادی از مراجعه کنندگان اسامی نامزدهای مورد نظر خود را اشتباهی روی برگه دیگر انتخابات می نوشتند مثلا ریاست جمهوری روی برگه شورا یا خبرگان و یا بر عکس و طبیعتا بعنوان آراءباطله ماخوذه به حساب میاد و اینکه اینگونه آراءبه تعداد کل شمارش میشه و به تفکیک و به نام هیچ کاندیدی چه افراد تایید شده و یا تایید نشده شمارش نمیگردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
مطمئنی به سن قانونی رسیدی که بخوای سر صندوق باشی؟ ولی عجب تحلیل هم کردی
یعنی ارای باطله شورا ها را انداختن تو صندوق ریاست جمهوری بعد هم در شمارش جز آرای باطله ریاست جمهوری شمرده شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۲ تير ۱۴۰۰
والا منم بودم.شورای شهر اصلا کاغذی نبود!الکترونیک بود
Iran (Islamic Republic of)
عباس بوعذار
۰۸:۵۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
خدا وکیل این تحلیل ها رو از کجاتون درمیارید؟؟؟؟
والا بهتون می‌خندن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۲ تير ۱۴۰۰
یه عده کبک سر در برف فرو کرده جمع شدن دور هم این اراجیف رو به اسم خبر به خورد ملت میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
احمدی نژاددرادبیات سیاسی ایران خودکشی کردومرده... خوب بودولی مثل خیلی های دیگرخراب کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
تعرفه ریاست جمهوری با شورای شهر مشخصه
و توی هر صندوقی باشه بر میگرده به جای خودش
پس نمی تونیم بگیم جزء آرای باطله محاسبه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
درسته ولی اقایون وزارت کشور اونها رو باطل اعلام کردن،، جهت اطلاع!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۲۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
وقتی تو استخدامیا شناسنامه نگاه میکنن مجبوری رای بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
چرا حرف مفت میزنی؟ کجا برای استخدام تو شناسنامه نگاه می‌کنند؟ نکنه منظورت استخدام دولت آلبانیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۳ تير ۱۴۰۰
کاربر ۲۰:۲۲ کجا کار میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۲ تير ۱۴۰۰
چرا دروغ مینویسین؟
احمدی نژاد گفت انتخابات رو تایید نمیکنم، نه اینکه تحریم میکنم.
دوما اصلا به طرفدارانش نگفت شرکت نکنید. گفت من شرکت نمیکنم و هرکسی آزاده.
سوما واقعا حالتون خوبه؟؟ روی برگه نوشتن احمدی نژاد بعد میگین اینها به حرف احمدی نژاد اهمیت نمیدن؟
آخرتتون رو بخاطر دنیای سیاسیون از دست ندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
البته اشاره نکردی که بسیاری از این ارای باطله مربوط به کسانی بود که فقط به خاطر مهر روی شناسنامه و تبعات بعدی آن شرکت کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۲ تير ۱۴۰۰
پس مردم چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۲ تير ۱۴۰۰
زنده باد احمدی‌نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۷:۴۷ ۱۲ تير ۱۴۰۰
این تفسیزها دردی دوا نمیکند کار را شروع کنید اگر چیزی در چنته دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
این تفسیر نیست بلکه دردی است که ۸سال پیش عده ای بی بصیرت با انتخاب بدتر اوضاع اقتصادی ومعیشتی مردم را به فاجعه تبدیل کردند.واعتراض امروز نتیجه انتخاب بد آنهاست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۲ تير ۱۴۰۰
اگه انتخاب بدتری بین گزینه ها وجود داشت، شورای نگهبان جزو اسامی تایید کرده بودن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۲۸ ۱۲ تير ۱۴۰۰
خرابکاری که این دولت (تدیبروامید) که غیرشعارش عمل کرده خیلی خیلی انرژی ازدولن جدیدمیگیره تابتونه کاری بکنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
خوش بحالت
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۰۱ ۱۲ تير ۱۴۰۰
چرا نباید حدود سه میلیون نفر نامزد مورد نظرشون رو در بین گزینه ها نداشته باشن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
رای دادیم ولی احمدی نژاد را عشق است.اگر در انتخابات حضور داشت نفر بعدی به اندازه ارای باطله رای نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
احمدی نژاد هم یکی مثل بقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
فقط به عشق رهبر رای دادم.
آخرین اخبار