چمبر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تمام جریان‌های سیاسی کشور تلاش خود را برای اصلاح وضعیت فعلی کشور بکنند/ بعید می‌دانم دولت سیزدهم فراجناحی باشد

فعال سیاسی اصلاح طلب درباره وضعیت جریان متبوع خود و کشور توضیح داد.

عیسی چمبر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت فعلی جریان متبوع خود گفت: معتقدم که جریان اصلاحات همین روال چند ماه اخیر را طی خواهد کرد. در وهله اول کمک به دولت و مجلس از دیدگاه کارشناسی را در اولویت خود قرار خواهیم داد، به خصوص اینکه بخش زیادی از نیرو‌های تخصصی کشور در حوزه کارشناسی حضور ندارند و نباید  از کمک فکری به دولت دریغ کنیم.

چمبر افزود: اصلاح طلبان باید یک بازنگری تشکیلاتی داشته باشند و آماده شوند برای رخداد‌های بعدی که مورد اقبال مردم قرار بگیرند؛ زیرا همه رخداد‌های سیاسی کشور معطوف به انتخابات ۱۴۰۰ نخواهد بود. ما قبل از انتخابات هم بیان کردیم که جبهه اصلاحات باید اصلاحاتی را در دستور کار خود قرار دهد، جبهه اصلاحات از طیف‌های مختلفی تشکیل شده که در بزنگاه‌ها معلوم نیست از چه افرادی حمایت خواهند کرد. در ابتدا باید از احزاب مختلفی که به صورت اقماری هستند و یا در روی کاغذ هستند فاصله بگیریم.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تاکید کرد: علاوه بر این باید به سمتی برویم که احزاب یا با هم ترکیب شده و یا یک ائتلاف جدید را تشکیل دهند. ما در روی کاغذ ۲۰۰ حزب داریم که این خیلی عجیب است؛ باید به این سمت برویم که ۴ یا ۵ حزب مشخص داشته باشیم. البته معلوم نیست که چه زمانی قرار است نظام انتخاباتی ما با نظام حزبی پیوند بخورد و حضور احزاب در کشور معنی دار شود؛ در حال حاضر که حضور احزاب در کشور چندان معنا ندارد. الان بیشتر از اینکه حضور یک فرد در یک حزب مفید باشد برایش مضر است، یعنی دستگاه‌های نظارتی و شورای نگهبان هیچ حمایتی از این موضوع ندارند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با اشاره به مطرح شدن تشکیل دولت فراجناحی توسط سید ابراهیم رئیسی بیان کرد: بعید است که چنین امری محقق شود.

او با اشاره به در دست داشتن تمام قوا توسط جریان اصولگرا بیان کرد: به طور طبیعی مسئولیت این جریان هم بیشتر خواهد شد، به خصوص الان که وضعیت کشور به سب وضعیت مردم طوری است که باید تمام جریان‌ها هم و غم خود را بر اصلاح وضعیت فعلی کشور بگذارند. تا امروز دوستان اصولگرا فرافکنی می‌کرده و در تلاش بودند تا در همه چیز اصلاح طلبان را مقصر جلوه دهند.

 چمبر یادآور شد: در همین مذاکرات اخیر شاهد بودیم که بسیاری از مشکلاتی که به سبب وضع بی رحمانه‌ترین تحریم‌ها که توسط ترامپ ایجاد شده بود را نیز نادیده بگیرند. امروز اصولگرایان باید بپذیرند که همه قوا دست آنهاست و عملکرد‌ها هم چه خوب و چه بد صرفا به خود این جریان بازمی‌گردد؛ اگرچه ما از سال ۸۴ تا ۹۲ شاهد نتیجه مثبتی نبودیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار