رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی:

توقف اجرای ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی گفت: توقف اجرای ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از موازی کاری در حوزه کارشناسی جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علی اکبر بالاگر رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی گفت:پیگیری‌های طهماسب مظاهری رئیس شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری و همکاران او به ویژه غلامرضا هوایی و توقف اجرای ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان قابل تقدیر است.

اوافزود: تداخل در امور و موازی کاری یکی از مشکلات مطرح در ساختار اداری کشور است که متأسفانه در حوزه کارشناسی نیز قابل مشاهده بوده و در روند حل و فصل اصولی و نظام‌مند مشکلات حقوقی مردم و سازمان‌های مختلف ایجاد مشکل می‌کند.

اواظهار داشت: همکاری‌های تنگاتنگ و هدفمند کارشناسی و مهندسی در حوزه‌های مستقل تشکیلاتی و فقدان تداخل به ایجاد هم افزایی و بهبود امور منجر خواهد شد.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی به ارتباط معنی دار کانون کارشناسان رسمی دادگستری و سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و افزود: بسیاری از اعضای سازمان نظام مهندسی به عنوان کارشناس رسمی عضو کانون‌های کارشناسان رسمی دادگستری بوده و به ارائه خدمات مشغول هستند.

بالاگر تشریح کرد: موازی کاری در حوزه کارشناسی چیزی نیست که مطلوب باشد و در استان ما نیز موضوعیت ندارد و کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی با ۱۵۰۰ کارشناس در ۶۷ رشته مختلف قادر است به نیاز‌های کارشناسی منطقه پاسخ دهد.

او افزود: دیوان عدالت اداری بر اساس شکایت شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری و بر اساس قرار شماره ۱۴۰۰۳۱۹۲۰۰۰۰۳۹۴۷۳۶ مورخ ۳۱ خرداد امسال دستور توقف اجرای ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ۱۳۷۴ را صادر کرده است.

او تصریح کرد: پیگیری‌های متعهدانه و دلسوزانه شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری در تأمین منافع و مصالح کارشناسان رسمی دادگستری از هر لحاظ شایسته تمجید و تکریم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.