اشتغال مجدد ۱۱۴ مقرری بگیر بیمه بیکاری در خراسان جنوبی

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از اشتغال مجدد ۱۱۴ مقرری بگیر بیمه بیکاری از ابتدای سال در استان خبر داد.

اشرفی مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: از ابتدای سال، تاکنون ۱۱۴ مقرری بگیر از طریق واحد‌های متقاضی نیروی کار و یا خود اشتغالی در خراسان جنوبی مشغول به کار شده اند.

او افزود: در حال حاضر یک هزار و ۳۵۹ کارگر از مقرری بیمه بیکاری در استان بهره‌مند هستند.

اشرفی ادامه داد: از ابتدای سال، ۴۸ مورد مقرری بیمه بیکاری افراد از طریق کشف اشتغال پنهان، قبول  نکردن شغل پیشنهادی و دیگر موارد قطع شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به بحث حمایت از مشاغل اشاره و تصریح کرد: از ابتدای سال، ۱۹ بنگاه اقتصادی مشکل دار با یک هزار و ۲۸۰ کارگر شناسایی شده است که در همین فرصت با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه و کارفرمایان واحدها، از یک هزار و ۱۱۶ کارگر واحد‌های مشکل دار استان حمایت‌های لازم صورت گرفت.

او  رصد مستمر واحد‌های دارای حقوق معوق از طریق بازرسی، تهیه گزارشات تحلیلی، صدور ابلاغیه، برگزاری جلسات با مسئولین واحد‌های مشکل دار، به روزرسانی آخرین اطلاعات واحد‌های دارای حقوق معوق در استان به صورت ماهیانه و انعکاس به وزارت متبوع و مبادی مربوط، طرح مشکلات واحد‌های کارگری در کمیسیون‌ها و جلسات  را از جمله اقدامات صورت گرفته عنوان کرد.

اشرفی در پایان اظهار کرد: این اقدامات منجر به کاهش ۲۰ درصدی تعداد واحد‌های دارای حقوق معوق و کاهش ۱۴ درصدی مبلغ معوقات کارگری در استان شده است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.