شبکه فیبر نوری آذربایجان شرقی ۳۱ کیلومتر توسعه یافت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت:با توجه به اهمیت گسترش ارتباطات در حوزه سیستم‌های انتقال و مخابرات نوری، طول شبکه فیبر نوری زیرساختی استان افزایش ۳۱ کیلومتری داشته و به این ترتیب طول شبکه فیبر نوری زیرساختی در این استان به سه هزار و ۱۵۳ کیلومتر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، محمد فرزادمدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: به منظور جلوگیری از احتمال بروز قطعی یا صدمه به فیبرنوری در مناطق دارای عملیات راه سازی و جابجایی تأسیسات دولتی و خصوصی در استان، تیم مجرب و کارشناس‌های فنی به همراه پیمانکار‌های این حوزه به این مناطق ارسال می‌شوند.

او با اشاره به نقطه اتصال ارتباطی موجود در مرز نوردوز افزود: با پیگیری‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی و همکاری دستگاه‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان، هماهنگی‌های لازم برای افزایش نقطه اتصال در مرز نوردوز به طول حدود پنج کیلومتر انجام گرفته است.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته در آذربایجان شرقی در حوزه فیبر نوری گفت: انجام عملیات بهینه سازی در نقاط آسیب پذیر و بحرانی مسیر‌های فیبرنوری در سطح استان، برای ارتقا کیفیت این شبکه و همچنین رشد طول شبکه فیبر نوری در آذربایجان شرقی انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت:  علاوه بر رشد ۳۱ کیلومتری شبکه فیبر نوری زیرساختی، طول شبکه فیبر نوری مخابراتی نیز با رشد ۱۶۴ کیلومتری به ۱۱ هزار و ۶۰۰ کیلومتر رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فیبر نوری ، مخابرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.