۶۴۲ثبت پرونده جدید احراز جانبازان شیمیایی در سردشت تشکیل شد

مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در پی پیگیری‌ها و درخواست‌ها برای احراز جانبازان شیمیایی ۶۴۲ فقره پرونده جدید ثبت و تشکیل و به بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سعید عطاری مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در جلسه بررسی و پیگیری مطالبات جانبازان شیمیایی سردشت اظهار داشت: جهت احراز جانبازان شیمیایی در مرحله جدید که از سال گذشته آغاز شده بود در کمیته سه نفره شهرستانی اسناد و مدارک ۷۷۷ نفر درخواست‌کننده جدید بررسی شد که از این تعداد اسناد و مدارک اولیه ۶۴۲ نفر تایید و احراز شد.

او اضافه کرد: از این تعداد نیز اسناد و مدارک ۵۰۰ نفر فعلاً در سیستم ثبت تا برای این افراد کمیسیون پزشکی برگزار شود.

عطاری با اشاره به اینکه با نگاه ویژه و خاص به شهرستان سردشت می‌شود، افزود: آمادگی کامل برای برگزاری کمیسیون پزشکی است، اما با توجه به شرایط کرونایی موجود امکان برگزاری آن نیست.

عطاری بیان کرد: تعداد ۷۸۲ نفر دیگر در نوبت دهی مرحله دوم هستند که در صورت مهیا شدن شرایط برگزاری کمیسیون پزشکی هرچه سریع‌تر به پرونده‌ها رسیدگی خواهد شد.

او با اشاره به وضعیت کلینیک و داروخانه شهرستان، گفت: از بابت دارو‌ها مشکل خاصی وجود ندارد و تنها دغدغه و مانع اصلی کلینیک عدم تمایل به کار پزشکان متخصص در کلینیک است که تا حدودی برای رفع آن نیز اقداماتی شده، اما بایستی دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت راهکاری مناسب برای رفع آن بیابند و یاریگر مرکز مصدومان شیمیایی باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.