روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا:

روند شیوع کرونا کاهشی است/ رهبر انقلاب همیشه مشوق علم و دانش بودند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه روند شیوع کرونا در کشور کاهشی است، گفت: تنها چند استان شرایط متفاوتی دارند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: یادی کنیم از شهید بهشتی که یکی از مظلوم‌ترین چهره‌های تاریخ ایران است، او را به عنوان غرب گرا، لیبرال و... معرفی کردند و حرف‌های نامناسبی توسط منافقان و گروه‌های منحرف زده شد.

وی افزود: اتهامات فراوانی نسبت به شهید بهشتی وارد کردند و خارجی‌ها و افراد داخلی که در دل با انقلاب نبودند کینه‌ای نسبت به شهید بهشتی داشتند؛ شهید بهشتی جهان را میشناخت و به مکاتب فکری که در آن زمان وجود داشت آشنا بود، شهید بهشتی را به عنوان یک ستون مورد حمله قرار دادند و شهادت او شرایط را عوض کرد و بسیاری از مردم به ویژگی‌های آن شخصیت به نام واقف شدند.

روحانی ادامه داد: هفته قوه قضائیه را گرامی می‌داریم این قوه مسئولیت زیادی برای اجرای عدالت دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در  کشور روند کاهشی داشته است گفت: چند استان حالت ویژه‌ای دارند و عمدتا استان‌های جنوبی مثل بوشهر، سیستان و بلوچستان در این شرایط هستند، اما در سایر استان‌ها روند شیوع کرونا نزولی بوده و شاهد خیز جدیدی نیستیم؛ البته نباید مطمئن باشیم و باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم؛ در کشور‌های جهان مثل آفریقا و روسیه شاهد موج جدیدی از کرونا هستیم؛ همچنین در همسایگان شرقی و غربی شاهد خیز جدیدی از این ویروس هستیم و باید مراعات کنیم.

روحانی افزود: کرونا در اشتغال، آموزش، گردشگری و ... تاثیر زیادی داشت؛ در ابتدای شیوع کرونا مشکلاتی زیادی داشتیم اما در ۳ ماهه اول امسال نسبت با ۳ ماه اول پارسال، صادرات نفتی ما ۶۹ درصد افزایش داشته است؛ سال ۹۹ به دلیل  شیوع ویروس کرونا صادرات کشور با مشکل مواجه شده بود اما حالا مشکلات کمتر شده است، امسال ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشتیم، در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان کسب و کار  داشته باشیم و فعالیت‌های اصلی اقتصادی ما در کنار کرونا ادامه دهیم. در فروردین ۹۹ گفتند کشور باید چند ماه تعطیلی کامل باشد، اگر کامل تعطیل  شود آب، گاز و انرژی چه می‌شود؟ ما می‌گوییم که فعالیت اقتصادی و آموزش در عین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید انجام شود، عده‌ای مخالف برقراری امتحانات سراسری به صورت حضوری و کنکور بودند اما برگزار کردیم و وزارت بهداشت نیز از نحوه برگزاری امتحانات سراسری راضی بود.

رئیس جمهور درباره اقدامات صورت گرفته در شرایط کرونایی بیان کرد: بسته جامع حمایتی داشتیم، بسته معیشتی و وام پرداخت کردیم و برای مستاجران اقداماتی انجام و نسبت به مالیات امحال کردیم؛ همچنین در خصوص آب و برق و گاز نیز اقداماتی انجام دادیم.

وی گفت: مسئله واکسن از همان روز‌های اول شیوع این بیماری مطرح بود، دو مسئله تاثیرگذاری و بی‌خطری واکسن نیز مطرح شده بود، از روز اول ایران وارد عمل برای ساخت واکسن شد، جلساتی با دانشمندانمان داشتیم و تصمیم گرفتیم که به تمام افرادی که قصد ساخت واکسن دارند کمک کنیم و از تمام پلتفرم‌ها حمایت لازم را انجام دادیم، وزارت بهداشت نظارت لازم را بر این موضوع داشت و مجوز‌های لازم برای ساخت واکسن داده شده است، بسیاری از افراد نامه نوشتند که این کار وقت تلف کردن است و واکسن به این زودی ساخته نمی‌شود، اما ما از تمامی آن‌ها حمایت کردیم.

روحانی گفت: عده‌ای آمدند گفتند که واکسن خارجی نباید بخریم، اما ما گفتیم تا جایی که وزارت بهداشت تایید کنند ما واکسن می‌خریم، هم واکسن خارجی را شروع به خرید کردیم و هم از وا‌کسن داخلی حمایت کردیم، عده‌ای مخالف واردات واکسن بودند، اما دیدیم وا‌کسن خارجی زودتر دست ما را می‌گیرد و اقدام به خرید آن کردیم؛ ۲۱ بهمن سال ۹۹ اولین واکسن خارجی را تزریق کردیم بعد از ۶ ماه به وا‌کسن ایرانی رسیدیم، می‌توانستیم این ۶ ماه را رها کنیم؟ اولین گروه برای تزریق واکسن کرونا مدافعان سلامت بودند.

بیش از ۱۶ میلیون دز واکسن کوواکس خریدیم

وی گفت: پلتفرم‌های مختلف واکسن در کشور مجوز گرفته است و با تنوع خوبی در حوزه واکسن در داخل کشور روبه رو هستیم؛ ۱۶ میلیون و ۸۰۰ دز از کوواکس خریداری کردیم، ۱۰ میلیون دز از کشور دیگر خریدیم که هلال احمر واسطه ما با چین بود؛ همچنین از روسیه نیز واکسن خریداری کردیم؛ اکنون ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون دوز واکسن نیاز داریم هم از خارج و هم از داخل تامین می‌شود.

روحانی افزود: دوگانگی بیخودی در جامعه درباره قیمت خرید واکسن خارجی وجود دارد و برخی نیز بر این موضوع دامن میزنند، به واکسن داخلی افتخار می‌کنیم، اندیشمندان ما راه کوتاهی را طی کردند و واکسن مورد تایید را ساختند، روز گذشته رهبر انقلاب در زمانی که همه تزریق کردند واکسن دریافت و صبر کردند که واکسن داخلی بیاید و از واکسن داخلی استفاده کنند.

رئیس جمهور گفت: رهبر انقلاب همواره مشوق خوبی برای جوانان و دانشمندان ما بودند و اقدام رهبر انقلاب در دریافت واکسن داخلی تشویق فوق العاده موثری برای دانشمندان ما بود، مردم با تزریق واکسن آرامش خوبی پیدا می‌کنند و امیدواریم که در روزهای باقی مانده از دولت به وظایفمان به خوبی عمل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۵ تير ۱۴۰۰
نه کاهشی نیست !!! بیش از یکماه هست که از بیست هزار مبتلای روزانه, زیر ده نرفته, سه چهار روز بالای ده و یکروز زیر ده . . . بهار هزاروچهارصد فراموش ناشدنی بی سابقه هست
مردم نترس و بی ملاحظه . . شما هم تشویقشان کنید !!
تلفات آری همچی کاهشی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
آقای روحانی اگه راست میگی الان بیا جواب بده
موج پنجم هم اومد ، حالا چی میگی؟
بسه دیگه این همه دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۵ تير ۱۴۰۰
هروقت این آقا در مورد مسئله ای نظر داد دقیقا برعکس شد.
مردم مواظب باشید، موج پنجم کرونا تو راهه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۵ تير ۱۴۰۰
مردم گول حرفاش رو نخورید . روند شیوع کرونا کاهشی نیست . نکنه برید مسافرت و مواظبتها رو کم کنید . اتفاقا الان باید بیشتر از قبل مواظب خودتون باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۵ تير ۱۴۰۰
درود بر سردار سازندگی ایران نوین حضرت آیت الله دکتر روحانی بانی ایرانی آباد و آزاد و سربلند تاریخ ایران هیچگاه امثال چنین حکیمانی را فراموش نخواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۵ تير ۱۴۰۰
از اقوامشون هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۵ تير ۱۴۰۰
اقای حسن روحانی و مردان دولت هم مثل رهبر در مقابل دوربین واکسن برکت بزنن
Iran (Islamic Republic of)
قنبری اهواز
۱۵:۲۵ ۰۵ تير ۱۴۰۰
به یادت ای چراغ روشن عشق ، نیستان را به آتش می کشانم !!!

نرو حسن ، نرو که سخت دلتنگت میشیم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۵ تير ۱۴۰۰
پست بعدی، دربهترین بخش دولت رییسی، محفوظه!!!
Iran (Islamic Republic of)
امیدرفعتی
۱۵:۰۶ ۰۵ تير ۱۴۰۰
خدایا این چقدر پرسته این چرا نمیره...امروز همه جا پر شد که موج پنجم در راهه این میگه روند کاهشی این چقدر خوابه
چرا بیدار نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۵ تير ۱۴۰۰
حسن اقا تو رو خدا بسه دیگه مردم بریدن خسته هستن چرت و پرت نگو فقط زود برو !! باشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۴:۲۹ ۰۵ تير ۱۴۰۰
آقاي روحاني تورخدا وقتي ميخواي صحبت كني قبلش با ستاد كرونا هماهنگ باش ..اونا ميگن تعداد شهرهاي قرمز داره زياد ميشه شما ميگي روند كاهشيه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۵ تير ۱۴۰۰
وزارت بهداشت میگه تهران قرمز شد این آقا از همه جا بیخبر میگه رو به کاهشی است
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۳۳ ۰۵ تير ۱۴۰۰
ای مسبب این همه گرانی
به خاطر جوانانی که بیکار شدند. جوانای که فرصت ازدواجشان دود شد
کارگرانی که بیکار شدند
مستأجرانی که آواره شدند
کارخانه هایی که چرخشان از حرکت ایستاد
نان آورانی که شرمنده عیال شدند
آنهایی که به خاطر مسافرت عید کرونا گرفتند و مردند
زباله گردهایی که زیاد شدند
خیل عظیمی که زیر خط فقر رفتند
وگروه اندکی که با رانت دلار و وامت سرمایه دار شدند
استغفار کن و منتظر محاکمه باش.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۰۱ ۰۵ تير ۱۴۰۰
ای وای این که دیگه گفت روند ابتلا کاهشیه!! پناه بر خدا!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۵ تير ۱۴۰۰
رهبر عزیز همیشه مشوق علم و دانش بودن ولی چرا علم وتحصیل رو پولی شده نمیدونم!!! و این موضوع دقیقا نقطه متقابل علم و دانش هستش. مطالب در کتب آموزش و پرورش در حد سرفصل اومده و مجبوری برا درک مطلب و تمرین و یادگیری صحیح دنبال منابع و معلم و اتلاف وقت باشی آیا این همه مشوقهای شماست؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آموزش و پرورش جزو سرمایه گذاریهای کلان مملکت مصوب میشه نه هزینه یکبارم شده دقیق عمل کنیم اگر واقعا دلمان برای مملکت برای آینده جوانان برای اشتغال جوانان برای حضور جهانی برای قدرت جهانی علمی و اقتصادی و نظامی می‌تپد.
وقتی پدرو مادر خانواده در جهت هزینه تحصیل و خورد و خوراک مانده اند یا با استرس ادامه میدن یا تحت فشار شدید قرار می‌گیرند این یعنی ترزیق زهر در خانواده هستش. کمی دریابیم.......
Iran (Islamic Republic of)
eli
۱۱:۵۴ ۰۵ تير ۱۴۰۰
ی کاری کردن که در مملکت اسلامی شرط زندگی و موفقیت شده شانس و پارتی متاسفم برا مسولان کشور اسلامی که با اون همه ادعا قانون تصویب میکنن که چندتا دانش اموز با حرفاشون میتونن به چالش بکشن ادعاهاشونووووو
Armenia
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۵ تير ۱۴۰۰
به خود خدا دیگه خودتونم نمی فهمید چی دارید میگید!کدوم کاهش!؟
Iran (Islamic Republic of)
فرزان
۱۱:۳۰ ۰۵ تير ۱۴۰۰
در زمینه تولید ، واردات ، توزیع و تزریق واکسن سرعت بیشتری داشته باشید .

از اواسط شهریور مدارس جهت کلاس بندی و توزیع کتاب قراره باز شوند .

لطفا پوشش واکسیناسیون را گسترده تر کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۵ تير ۱۴۰۰
کی گفته می خواد باز بشه. تا دولت جدید و وزیر جدید نیاد سر کار هیچی معلوم نیست. تازه با این اوضاع کرونای نوع دلتای ۲ مگه دیوانه ایم بچه هامونو روونه ی مدرسه بکنیم. بخصوص مقاطع ابتدایی در مدارس دولتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۵ تير ۱۴۰۰
مگر واکسن برای تزریق به زیر 18 سال هم داریم که شماها منتظر واکسن برای فرزندانتان هستید.اگر دارید به سازمان بهداشت جهانی معرفی کنید تا برای تمامی دنیا تجویز کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۵ تير ۱۴۰۰
اگرروحانی نبودکشورهم نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۵ تير ۱۴۰۰
امیدوارم شفا پیدا کنی، خیلی سخته ولی سعی کن شاید شد، خدایا از دست امثال این به کجا پناه ببریم،
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۱:۱۳ ۰۵ تير ۱۴۰۰
سلام ،

خدا ما را از شر شیوع دوباره کرونا محفوظ بدارد ،
هم از نظر سلامتی و هم از نظر امنیت به خاطر رضایتمندی مردم از عملکرد دولت ،

دانش به معنای مهارت های زندگی است و
دانش حافظ و نگهبان آدم و سبب بقای او است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۵ تير ۱۴۰۰
به خاطر همین شهرهای قرمز دارند زیاد میشن؟ چون کرونا کاهشی شده!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۵ تير ۱۴۰۰
کجا روند کاهشیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۵ تير ۱۴۰۰
برو بابا، هم خودشو مسخره کرده هم ملتو. روند ابتلای کرونا کجا کاهشیه؟ با کی داری حرف میزنی. یه چیزی بگو همه باورشون بشه. وقتی نمیتونید یک واکسیناسیون رو انجام بدید و هی این ماه و اون ماه میکنید پس بدرد چی میخورید آخه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۵ تير ۱۴۰۰
وااااااا..ااای ،
پررویی های نجومی...!! علی برکت الله

( بدون شرح )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۵ تير ۱۴۰۰
شهرها دارن یکی یکی قرمز میشن، ایشون میگه روند کاهشی است.
مثل ایام نوروز که گفت پیک چهارم نداریم!!! و باعث شد این همه آدم بخاطر کرونا فوت کردن!
تا کی دروغ؟؟؟
آخرین اخبار