جمیری:

با این همه ظرفیت در حوزه تامین برق نباید بوشهری‌ها دچار سختی شوند

رئیس مجمع نمایندگان بوشهر گفت:با توجه به اینکه این استان در زمینه تأمین برق در حال خدمت رسانی به هموطنان است، نباید هم‌استانی‌ها در این زمینه دچار سختی شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم جمیری رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در نشست بررسی مشکلات برق شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم که با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و معاونان او در دفتر نماینده برگزار شد، بیان کرد: با وجود همه تلاش‌هایی که در زمینه تأمین و توزیع برق در استان  صورت گرفته است مردم با خاموشی و قطعی برق دست و پنجه نرم می‌کنند.

او با اشاره به ظرفیت عظیم تولید برق در استان بوشهر افزود: با توان بالای تولید انرژی در استان، ما نه تنها در زمینه تأمین گاز بلکه در حوزه تأمین برق نیز در حال خدمت رسانی به هموطنان در سراسر ایران هستیم منتهی نباید با این همه ظرفیت، هم استانی‌های ما دچار سختی شوند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید از منابعی که در اختیارمان است برای رفاه همه مردم ایران استفاده شود، ولی نباید به گونه‌ای عمل شود که مردم استان احساس کنند با همه داشته‌ها و توانمندی‌های موجود در حقشان ظلم شده است.

جمیری با بیان اینکه باید بخشی از ظرفیت تولید برق شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی به مردم استان اختصاص یابد، گفت: شرکت‌های پتروشیمی و صنایع آلاینده‌ای که در استان مستقر هستند، زندگی و سلامت مردم را تحت تأثیر قرار داده‌اند، حق مردم این است که از منافع این شرکت‌ها نیز بهر‌مند شوند. الحمدلله با پیگیری‌هایی که صورت گرفت بخشی از ظرفیت تولید برق این شرکت‌ها به شبکه توزیع سراسری منتقل شد و برای صفر شدن سهمیه خاموشی استان، باید این ظرفیت افزایش پیدا کند.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به دریافت نشدن مطالبات شرکت توزیع نیروی برق از دستگاه‌های دولتی استان، عنوان کرد: وصول مطالبات شرکت‌های آب و برق و مخابرات از دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر جایگاه مناسبی در کشور ندارد و مجموعه مدیریتی استان در این زمینه عملکرد خوبی ندارد، در صورتی که با مردم عادی برخورد سخت می‌شود و در کمترین مدت اشتراک و انشعاب آن‌ها قطع می‌شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی از ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی مطالبات وصول نمی‌شود، بخشی از بار آن بر دوش مردم می‌افتد و از طرفی نوسازی و تعمیرات شبکه و همچنین پرداخت حقوق کارکنان این شرکت‌ها نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.