نظارت هزار و ۶۰۰ بازرس بر انتخابات در استان همدان

هزار و ۶۰۰ بازرس نظارت بر انتخابات استان همدان را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، فرهاد فرزانه رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان همدان گفت: یک هزار و ۶۰۰ بازرس، سربازرس و بازرس ویژه، کار رصد و نظارت بر روند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در این استان را برعهده دارند.

او در جمع خبرنگاران بیان کرد: در هر شعبه، یک بازرس ثابت و به ازای هر ۱۵ شعبه یک سر بازرس و به ازای هر ۱۵۰ شعبه یک نفر به عنوان بازرس ویژه به منظور صیانت از آرای مردم، فرایند کنترل و رصد برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده است.

رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی بیشترین تخلف انتخاباتی در یک ماه گذشته بوده است اظهار داشت: مردم می‌توانند شکایات یا تخلفات داوطلبان، مجریان و دست اندرکاران انتخابات را از طریق پورتال استانداری (لینک شکایات مردمی انتخابات) و تماس با شماره تلفن ۳۸۲۵۶۰۰۵ برای رسیدگی و بررسی دقیق به هیات بازرسی گزارش کنند.

فرزانه خاطر نشان کرد: به دنبال ثبت شکایت در سامانه، این گزارش تخلف به صورت آنلاین به وزارت کشور منتقل شده و با توجه به نوع تخلف، موضوع رسیدگی می‌شود.

او با بیان اینکه نمایندگان هیات بازرسی تا پایان زمان شمارش آرا در شعب اخذ رای حضور دارند گفت: کلاس‌های آموزشی برای بازرسان و سربازرس‌ها برگزار شده تا به تکالیف خود آشنا و آن را به خوبی انجام دهند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر از جمعیت استان همدان شامل ۷۲۲ هزار و ۷۳۳ مرد و ۷۰۳ هزار و ۲۰۷ زن واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات هستند.

همچنین ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر از جمعیت واجد شرایط این استان رای اولی هستند که برای نخستین بار با شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رای نقش خود را در تعیین سرنوشت و آینده کشور ایفا می‌کنند.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» نیز برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستایی و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.