انتخابات ۱۴۰۰

لحظه به لحظه با انتخابات ۱۴۰۰ در سرزمین علویان + تصاویر و فیلم

مردم دیار علویان با آغاز رای‌گیری خود را برای ثبت حماسه‌ای دیگر پای صندوق‌های رای آماده کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرآیند رای‌گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۷ صبح امروز همانند سراسر کشور آغاز شده است.

مازندرانی‌ها در این سه انتخابات همانند گذشته عزم خود را جزم کردند تا در ماراتنی مشارکت کنند تا شایسته‌ترین افراد برای تصمیم‌سازی کشوری و شهری انتخاب شوند.

حسن نژاد رییس ستاد انتخابات استان مازندران گفت: ۱۵۳۱ صندوق اخذ رای در شهرها، ۲۵۲۱ صندوق در روستا‌ها و ۳۶۸ صندوق سیار آرای مردم را جمع آوری می‌کنند.

او شمار واجدان شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات را ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۵۱ هزار نفر رأی اولی هستند.

رییس ستاد انتخابات استان مازندران ادامه داد: انتخابات از ساعت ۷ صبح امروز جمعه ۲۸خرداد ۱۴۰۰ آغاز شده است و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت.

حسن نژاد بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز تاکید کرد و گفت: علاوه بر عوامل اجرایی و نظارت، ناظران دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز بر چگونگی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نظارت خواهند کرد.

لحظه با لحظه با انتخابات ۱۴۰۰ در سرزمین علویان + تصاویر
لحظه با لحظه با انتخابات ۱۴۰۰ در سرزمین علویان
لحظه با لحظه با انتخابات ۱۴۰۰ در سرزمین علویان
لحظه با لحظه با انتخابات ۱۴۰۰ در سرزمین علویان




حضور نوعروس تنکابنی پای صندوق رای

نوعروس تنکابنی به همراه همسرش با حضور در شعبه اخذ رای در مسجد جامع شهر تنکابن آغاز زندگی مشترک خود را با ریختن آرای خود به صندوق رای جشن گرفتند.

لحظه با لحظه با انتخابات ۱۴۰۰ در سرزمین علویان + تصاویر و فیلم

 



انتخابات تمام الکترونیکی شورا‌ها در ساری

ستاد انتخابات مازندران از برگزاری الکترونیکی انتخابات شورا‌ها در مرکز استان خبر داد و اعلام کرد: با فراهم شدن زیرساخت‌ها و ارائه آموزش‌های لازم به عوامل اجرایی ،  انتخابات شورای شهر ب هصورت کاملا  الکترونیکی برگزار می‌شود.

۹۰۱دستگاه تمام الکترونیک اخذ رأی به هیات اجرایی انتخابات ساری تحویل و زیرساخت‌های لازم نیز فراهم شده است.

ابوذر قربانی رییس کمیته فناوری ستاد انتخابات مازندران گفت: شهروندان برای رأی دادن با این دستگاه پس از احراز هویت که به صورت مکانیزه انجام می‌شود، یک کارت الکترونیکی مشابه کارت‌های اعتباری دریافت می‌کنند و آن کارت را در محل تعبیه شده روی صندوق الکترونیکی قرار می‌دهند.

او افزود: با قرار دادن این کارت روی دستگاه مجوز رأی دادن برای فرد صادر می‌شود و شخص می‌تواند با استفاده از صفحه کلید دستگاه، کد داوطلبان مد نظر خود را ثبت و پس از مشاهده تصویر نامزد مورد نظر با فشار دادن دکمه سبز رنگ، انتخاب خود را ثبت کند و سپی کد نامزد بعدی را وارد کند.

 

تعلل رای گیری در برخی شعب

بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مازندران در برخی از شعبه‌های اخذ رای ساری با وجود اینکه برخی از مردم از ساعت ۷ صبح برای رای‌دهی به شعبه‌های اخذ رای مراجعه کرده بودند، اما مسئولان حوزه‌ها اعلام می‌کنند که رای گیری با تاخیر انجام می‌شود

 

انتخابات مظهر اقتدار نظام
آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری  با حضور در مصلی ساری رای خود را در صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران گفت: امروز عید برای ما رقم خواهد خورده است، زیرا یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند قدرت انتخاب و حق تعیین سرنوشت است که مردم از قدرت انتخاب استفاده کردند.

او افزود: حضور باشکوه مردم در بعد جهانی نیز اهمیت دارد و اقتدار نظام را افزایش می دهد

لحظه با لحظه با انتخابات ۱۴۰۰ در سرزمین علویان + تصاویر و فیلم

 

علی لاریجانی رای خود را در ساری به صندوق انداخت

علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری با حضور در استانداری مازندران رای خود را به صندوق انتخابات انداخت

لحظه با لحظه با انتخابات ۱۴۰۰ در سرزمین علویان + تصاویر و فیلم

 

قهر با انتخابات بی معنا است

علی لاریجانی در گفتگو با اهالی رسانه در محل ستاد انتخابات استانداری مازندران با بیان اینکه قهر با انتخابات معنی ندارد، گفت: مصالح کشور با خود مردم است و خودمان با خودمان که نباید قهر کنیم بلکه اگر مشکلی وجود دارد باید رفع شود.

علی لاریجانی افزود: در مقابل مشکلات باید نگاه راه حلی داشت و اگر ناراحتی وجود دارد با رای ندادن مشکل حل نمی‌شود.

او ادامه داد: اگر چه پس از اعلام آمادگی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری بنا به دلایلی این امر مهیا نشد، اما آن چیز که مهم است باید تلاش کرد این انتخابات که یک سرمایه ملی به حساب می‌آید باشکوه‌تر از همیشه برگزار شود.

حضور ۱۵ هزار ناظر در سر صندوق‌های رای مازندران
حجت الاسلام زکوی رییس هیات نظارت بر انتخابات استان با بیان اینکه ۱۵ هزار نفر برای برگزاری انتخابات با هیات‌های نظارت استان همکاری می‌کنند، گفت: در هر شعبه یک تا سه ناظر حضور دارند و روند برگزاری انتخابات را رصد می‌کنند.

او افزود: این هیات بر چگونگی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نظارت می‌کند و نظارت بر انتخابات شورا‌ها با هیات‌های نظارتی است که از طرف مجلس شورای اسلامی تعیین و معرفی شده اند.

حضور والدین مسیح علی نژاد در انتخابات

پدر و مادر مسیح علینژاد با حضور در شعبه اخذ رای روستای قمی کلای بابل رای خود را به صندوق انداختند

لحظه با لحظه با انتخابات ۱۴۰۰ در سرزمین علویان + تصاویر و فیلم

 

عذرخواهی برای تعلل در آغاز انتخابات

حجت الاسلام زکوی رییس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان رهبری مازندران تعلل در آغاز انتخابات را ناشی از عوامل پیش بینی نشده دانست و با عذرخواهی از مردم، گفت: فضای مناسبی اکنون برای معرفی مقصّر اصلی در خصوص تاخیر در آغاز انتخابات وجود ندارد و بعد از پایان انتخابات، دلیل تاخیر بررسی می‌شود.

او با بیان اینکه تاکنون تخلف خاصی در استان مشاهده نشده است، افزود: مردم استان می‌توانند هرگونه شکایات و پیشنهادات در رابطه با انتخابات را به نمایندگان نظارت شورای نگهبان حاضر در ۴ هزار و ۵۲ شعبه اخذ رای اطلاع دهند.

 

دستگیری ۸ متخلف هنگام خرید رای در چالوس
علی ادبی فیروز جایی رئیس دادگستری چالوس گفت :هشت لیدر نامزدهای متخلف هنگام خرید رای در این شهرستان دستگیر شدند.

او افزود: در صورت دستگیری هر فردی با این عنوان مجرمانه خودروی وی توقیف، وجه نقد ضبط و فرد متخلف بازداشت و روانه زندان می‌شود.


رای گیری در هیچ جا متوقف نشده و نمی‌شود

ستاد انتخابات استان اعلام کرد ۴۹۸ شعبه اخذ رای سیار برای جمع آوری آرای برخی روستاییان و برخی مراکز مانند مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اختصاص داده شده است

گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مازندران از رای دادن بیماران بستری در بیمارستان ساری را ببینید


خبر بروز رسانی می‌شود.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار