فروش پهپاد نظامی ترکیه به عربستان

منابع خبری از فروش چند فروند پهپاد نظامی ارتش ترکیه به عربستان سعودی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبگاه خبری اسرائیل دیفنس در گزارشی مدعی شد ترکیه چند فروند پهپاد نظامی به عربستان سعودی فروخته است.

این پایگاه اینترنتی مدعی شد براساس اطلاعاتی که ازسوی ترکیه در سازمان ثبت تسلیحات متعارف سازمان ملل متحد ثبت شده، «۳ فروند پهپاد رزمی این کشور به عربستان سعودی فروخته شده است.»

این گزارش به‌طور دقیق نام این پهپاد‌ها را نیاورده، اما براساس نوعی که برای این پهپاد‌ها ذکر شده است ترکیه تنها دو مورد از آن را با نام «بیرقدار» و «تی بی-۲» تولید می‌کند. این نوع از پهپاد توانایی حمل سلاح‌های هدایت شونده را دارند.

در بخشی از این گزارش این معامله میان ترکیه و عربستان «غیرمعمول و منحصر به فرد» خوانده شده است.

پهپاد بیرقدار، ساخت کشور ترکیه، قادر است ۲۴ ساعت در حالی پرواز کند که ۱۵۰ کیلوگرم محموله باری دارد. همچنین این پهپاد قادر به پرواز در شب و روز است. در درگیری اخیر میان آذربایجان و ارمنستان، باکو از این نوع پهپاد استفاده کرده است.

این در حالی است که از سال ۲۰۱۵ عربستان و امارات با حمایت نظامی و اطلاعاتی آمریکا و غرب و با هدف حمایت از دولت مستعفی منصور هادی جنگی خونبار را در یمن به راه انداخته‌اند که نتیجه‌ای جز رقم زدن یک فاجعه انسانی بی‌سابقه در یمن نداشته است.

به‌تازگی حدود ۲۰ شهروند یمنی در استان‌های «صعده» و «الحدیده» و «ضالع» یمن در حملات ارتش سعودی و مزدوران آنان شهید یا زخمی شدند.

پس از آن سخنگوی ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان سعودی در بیانیه‌ای مدعی شد که حملات خود را در نزدیکی صنعا یا هر شهر دیگر یمن متوقف کرده است، زیرا می‌خواهد زمینه‌های سیاسی را برای حل‌وفصل صلح آمیز آماده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار