خبرهای انتخابات شوراها؛

آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستا از فردا/ قانون رعایت شود

خبر‌هایی از انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ما در این بسته خبری آخرین خبر‌ها در زمینه انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را به اطلاع شما می‌رسانیم.

آغاز تبلیغات نامزدهای شورای شهر و روستا از فردا

از فردا یعنی پنجشنبه ۲۰ خرداد تبلیغات نامزدهای شورا‌های شهر و روستا آغاز می‌شود و این فرآیند تا ۷ صبح ۲۷ خرداد یعنی ۲۴ ساعت قبل از انتخابات ادامه خواهد یافت.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر از ستاد‌های انتخاباتی نامزدها خواست اخلاق، قانون و رعایت وجدان را سرلوحه کار خود قرار دهند تا زمینه برگزاری انتخاباتی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم شود.

محمدتقی ایرانی گفت: رقابت سالم، بدون توهین، افترا و تهمت باید مورد نظر نامزد‌ها و طرفداران آن‌ها باشد و به جای تخریب برنامه‌های خود را اعلام کنند.

تعداد شوراهای شهر، روستا و عشایری در استان بوشهر

نامزدهای انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری در استان بوشهر برای تشکیل ۳۹۹ شورای روستا با هزار و ۲۸۹ کرسی و ۱۵ تیره عشایری با ۴۵ کرسی با هم رقابت می‌‌کنند.

داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهرها نیز در ۴۰ شهر و برای رسیدن به ۲۱۰ کرسی شامل ۳۶ شورا با پنج کرسی، سه شورا با هفت کرسی و مرکز استان با ۹ کرسی رقابت می‌کنند.

انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری جمعه ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

۱۹۹ داوطلب در انتخابات شورای شهر شهرستان بوشهر

فرماندار بوشهر گفت: شهرستان بوشهر چهار شهر دارد که در شهر بوشهر اکنون ۱۳۶ نامزد، عالی‌شهر ۳۱ نامزد، چغادک و خارگ نیز هر کدام ۱۶ نامزد برای حضور در شورای اسلامی این شهرها با یکدیگر رقابت می‌کنند.

عباس جمشیدی افزود: امسال ۱۴۵ شعبه اخذ رای در شهرستان بوشهر ایجاد می‌شود در حالی که در دوره گذشته انتخابات شورای شهر و روستا تعداد شعب رای گیری۱۲۸ شعبه بود.

او بیان کرد: ۱۹۸ هزار و ۸۲۲ شامل ۱۰۱ هزار و ۲۱۹ مرد و ۹۷ هزار و ۶۰۳ زن در این شهرستان واجد شرایط رای دادن هستند.

اعلام نام ۶۸ نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر‌های گناوه و ریگ

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات گناوه گفت: ۵۸ نفر در شهر گناوه و ۱۰ نفر در شهر ریگ به عنوان نامزد شرکت در انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی حضور دارند.

اکبر احمدزاده افزود: هیات اجرایی شهرستان مستقر در فرمانداری در اجرای ماده ۵۲ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی کشور از تاریخ انتشار این آگهی تا ۲ روز پس از اعلام نتیجه اخذ رای، آماده دریافت شکایات انتخاباتی است.

او ادامه داد: باتوجه به اینکه تعداد اعضای شورای اسلامی شهر گناوه هفت نفر است، در روز رای گیری شرکت کنندگان باید اسامی هفت نامزد را در برگه‌های اخذ رای بنویسند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات گناوه بیان کرد: شورای اسلامی شهر ریگ هم پنج عضو دارد و رای‌دهندگان باید اسامی پنج نفر را در برگه بنویسند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.