واشنگتن: صدها تحریم حتی در صورت احیای برجام باقی می‌ماند

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که حتی در صورت بازگشت این کشور به برجام، بسیاری از تحریم‌ها علیه تهران لغو نخواهند شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، در اظهاراتی مدعی شد: چنانچه احیای برجام صورت گیرد و آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بازگردند، همچنان تحریم‌های واشنگتن علیه تهران رفع نخواهد شد.

بلینکن مدعی شد: «اگر آمریکا و ایران به تعهد کامل خود به برجام بازگردند نیز همچنان صد‌ها تحریم ما علیه تهران برقرار خواهد بود.»

این مقام آمریکایی در کمیته سنای این کشور گفت: «من پیش‌بینی می‌کنم حتی اگر هر دو کشور به تعهد کامل برجام برگردند، صدها تحریم، از جمله تحریم‌های دولت ترامپ،  همچنان پابرجا باقی‌ بمانند. همچنین اگر اقدامات ایران با برجام مغایرت داشته باشد، تحریم‌ها تا زمانی باقی می‌ماند که رفتار این کشور تغییر کند.»

در حال حاضر چندین دوره از مذاکرات احیای برجام در وین برگزار شده است و گرچه تمامی طرف‌ها از پیشرفت‌های ملموس در مذاکرات خبر می‌دهند، هنوز اختلافات زیادی درباره نحوه برداشته‌شدن تحریم‌ها و نیز چگونگی دادن تضمین آمریکا به ایران برای پایبندی به تعهداتش باقی مانده است.

چهارشنبه هفته گذشته پنجمین دور مذاکرات برجامی در گراند هتل وین، و با اندکی تاخیر برگزار شد. پس از این نشست «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، در پیامی اعلام کرد: «مذاکرات درباره احیای برجام به نقطه‌ای رسیده است که در مواردی که نیاز به تصمیمات سیاسی است نیاز به مشورت با مقامات در کشور‌ها وجود دارد.»

 اما پس از آن «ند پرایس» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، اعلام کرد این کشور در انتظار دور ششم مذاکرات برجامی با ایران است.

همچنین «انریکه مورا» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا پس از این نشست اعلام کرده بود: «پیش‌بینی می‌کنم که در دور بعدی مذاکرات در مورد پرونده هسته‌ای ایران به توافق برسیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
مرگ بر خاینین به نظام و ملت ایران
یعنی چی که برخی تحریم ها باقی خواهد ماند!!!!!!!!!!
یا کل تحریم ها برداشته شود و یا همین وضع کنونی ادامه یابد
آخرین اخبار