رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد:

شهروندان مرغ مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تهیه کنند

آغاز گفت: شهروندان مرغ مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و معتبر و تحت نظارت اداره دامپزشکی شهرستان تهیه کنند.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ضروری است شهروندان مرغ مورد نیاز خود را از مراکز عرضه بهداشتی شهر تهیه کنند چراکه مراکز عرضه، مرغ زنده بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کشتار می‌شود.

آغاز با بیان اینکه شهروندان از خرید مرغ از مراکز غیرمجاز جداً خودداری کنند، افزود: مرغی که در مراکز عرضه مرغ زنده توزیع می‌شود منبع تامین آن نامشخص بوده و این مراکز باعث آلودگی محیط زیست می‌شوند.

او اضافه کرد: با تشکیل یک تیم نظارتی در این شهرستان متشکل از شبکه بهداشت‌ودرمان، دامپزشکی و دستگاه قضایی به صورت مستمر بر مراکز عرضه‌کننده مرغ زنده نظارت می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول اذعان کرد: هم‌اکنون ۸۶ واحد مرغداری گوشتی در مهاباد دارای مجوز وجود دارد که از این تعداد، ۶۷ واحد با ظرفیت یک میلیون و ۹۸۲ هزار قطعه در هر دوره فعال است.

آغاز از شهروندان خواست تا فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند و در صورت مشاهده عرضه فرآورده‌های خام دام غیربهداشتی، مراتب را به کارشناسان شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.