بازرسی از عرضه مرغ زنده در مهاباد تشدید می‌یابد

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: به منظور حفظ سلامت شهروندان، برخورد قانونی با عرضه‌کنندگان مرغ زنده در این شهرستان تشدید می‌شود.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با تشکیل تیم نظارتی متشکل از ادارات متولی و مرتبط امر جهادکشاورزی، دامپزشکی، صمت، اماکن، اتاق اصناف بر مراکز عرضه‌کننده مرغ زنده در این شهرستان بصورت مستمر نظارت شده و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

آغاز با اشاره به اینکه در این مراکز مرغ بدون نظارت بهداشتی ذبح می‌شود، افزود: برخی افراد در محله‌های مختلف شهر نسبت به فروش و ذبح مرغ زنده اقدام کرده و علاوه بر آلوده کردن محیط، سلامت شهروندان را با خطر مواجه می‌کنند.

او اذعان کرد: شهروندان در مصرف گوشت مرغ نگران نباشند، فقط مرغ‌های مصرفی خود را از طریق مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی و به صورت بسته بندی که دارای مشخصات می‌باشد، تهیه کنند.

این مقام مسئول با اشاره بر نظارت مستمر کارشناسان بر فعالیت کشتارگاه‌های دام‌وطیور گفت: فروش و عرضه مرغ‌زنده ممنوع است و مرغ باید در کشتارگاه‌های طیور به صورت بهداشتی ذبح و عرضه شود.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد از شهروندان خواست: هرگونه مراتب غیربهداشتی و گران فروشی را به شماره‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ شبکه دامپزشکی مهاباد تماس بگیرند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.