مقام آمریکایی: حملات سایبری خطر بزرگتری نسبت به حمله به کنگره است

یک مقام ارشد سنای آمریکا نسبت به تهدیدات روز افزون حملات سایبری به نهاد‌های این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فاکس نیوز، کارن گیبسون ، مدیر اجرایی سنای آمریکا تهدید ناشی از حملات سایبری به واشنگتن را بسیار خطرناک‌تر از تکرار حملات ۶ ژانویه به کنگره این کشور ارزیابی کرد.

کارن گیبسون در مصاحبه‌ای اعلام کرد: من بیش از نگرانی در مورد حمله گروهی دیگر به پایتخت، نگران امنیت سایبری هستم. او گفت: نفوذ در شبکه‌های پایتخت به صورت روزانه انجام می‌شود و با افزایش اخیر حملات باج افزار، امنیت سایبری به خطر بیشتری تبدیل شده است.

او گفت: امنیت سایبری برای من نگرانی بسیار بیشتری نسبت به احتمال هجوم هزاران نفر به تراس غربی ایجاد می‌کند.

این مقام سنا اظهار کرد: اعضا اطلاعات حساسی دارند که لزوماً نمی‌خواهند این موارد را در اسناد افشا کنند. بیشتر کار‌هایی که ما انجام می‌دهیم عمومی است و این می‌تواند زمینه ساز تهدید بزرگتری باشد.

در ماه‌های اخیر سلسله حملات سایبری سازمان دهی شده شرکت‌های خصوصی و نهاد‌های حساس آمریکا را هدف قرار داده‌اند. کاخ سفید در بیشتر موارد مسکو را مسئول اصلی این حملات سایبری معرفی کرده است. آمریکا همچنین می‌گوید روسیه مسئول دخالت در انتخابات آمریکاست. ادعا‌هایی که هر بار دولت روسیه آن‌ها را رد می‌کند.

گفته می‌شود حملات سایبری اخیر به شرکت فناوری اطلاعات «سولارویندز» موجب شده اطلاعات هزاران شرکت و دفتر دولتی که از محصولات آن استفاده می‌کردند در دسترس هکر‌ها قرار بگیرد.

ماه گذشته نیز بزرگترین خط لوله سوخت رسانی آمریکا که ۴۵ درصد سوخت ایالات شرقی را تامین می‌کرد مورد حمله باج افزار‌ها قرار گرفت. واشنگتن ادعا کرد هکر‌های روسی توانستند به سیستم اطلاعاتی این خط لوله نفوذ کرده و سوخت رسانی را برای مدتی با اختلال مواجه کنند. این هفته نیز حمله هکر‌ها به بزرگترین شرکت تامین گوشت در آمریکا فعالیت‌های این شرکت را با مشکلاتی مواجه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
بدبخت هنوز نفهمیده حمله به مجلس یعنی چی
آخرین اخبار