رزمایش نظامی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی به هم پیمانان غربی خود برای برگزاری رزمایش نظامی خواهد پیوست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، رژیم صهیونیستی در رزمایش مشترک با آمریکا، انگلیس و ایتالیا شرکت خواهد کرد.

بنابر اعلام مقامات رژیم صهیونیستی، قرار است برای اولین بار جنگنده‌های اف-۳۵ رادارگریز این رژیم در خارج از اراضی اشغالی بکار گرفته شوند.

این جنگنده‌ها که روز پنجشنبه از اراضی اشغالی برخواستند، در رزمایش دو هفته‌ای تاج پنجم در کنار جنگنده‌های ایتالیا، آمریکا و انگلیس شرکت می‌کنند. در این رزمایش آمریکا جنگنده‌های اف-۳۵ و اف-۱۶ را به کار خواهد گرفت و نیروی هوایی سلطنتی انگلیس هم از جنگنده‌های اف-۳۵ خود استفاده خواهد کرد.

یک مقام ارشد نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به خبرنگاران گفت این تمرین حداقل برای یک سال برنامه ریزی شده است و هدف آن تقویت همکاری و توانایی بین نیرو‌های طرفین است که با هواپیمای اف-۳۵ پرواز می‌کنند.

پیشتر تارنمای عبری زبان واللا، اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی سه فروند جنگنده «اف–۳۵» خود را از آمریکا دریافت کرد. این جنگنده‌های جدید رژیم صهیونیستی در پایگاه هوایی «نواتیم» واقع در صحرای نقب مستقر شده اند. بر این اساس، تعداد کل جنگنده‌های اف–۳۵ دریافتی رژیم صهیونیستی از آمریکا تاکنون به ۲۷ فروند رسیده است.

گفته می‌شود، این رژیم طی سه سال آینده ۵۰ جنگنده دیگر نیز دریافت خواهد کرد. تل‌آویو نخستین جنگنده‌های اف–۳۵ خود را در اواخر سال ۲۰۱۶ دریافت کرده است و بر اساس اخبار منتشر شده ۵۰ جنگنده دیگر را نیز به شرکت آمریکایی لاکهید مارتین سفارش داده است.

این رزمایش مشترک در حالی صورت می‌گیرد که جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین با عنوان عملیات «شمشیر قدس» که پس از تجاوزگری صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و هدف قرار دادن نمازگزاران در ۲۸ رمضان آغاز شد، پس از انتفاضه موشکی مقاومت و پرتاب بیش از ۴ هزار موشک به سوی مواضع نظامی، فرودگاه‌ها و شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه که نشان داد برد موشک‌های مقاومت سراسر اراضی اشغالی را در بر می‌گیرد، کابینه رژیم صهیونیستی را به اعلام آتش‌بس مجبور کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار