مکالمه آنتونی بلینکن با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

وزیر امورخارجه آمریکا در مکالمه با بنی گانتس، اظهاراتی درباره نوار غزه و کمک‌های بشر دوستانه به این منطقه مطرح کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، مکالمه‌ای با «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی داشت و در آن درباره تنش‌های نوار غزه نیز سخن گفت.

بلینکن پیش از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: «درباره تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل، نیازهای غزه به کمک‌های بشردوستانه، و تلاش برای بازسازی، بحث خواهیم کرد.»

این مقام ارشد آمریکا خطاب به بنی گانتس، مدعی لزوم «یاری رسانی به نوار غزه شد.»

بنی گانتس امروز (پنج‌شنبه) وارد وزارت امورخارجه آمریکا شد تا دیداری با بلینکن داشته باشد.

گانتس در این دیدار از بلینکن برای کمک‌ها و حمایت آمریکا قدردانی کرد و گفت: «پشتیبانی آمریکا در منطقه چالش برانگیز، واقعا برای ما مهم است.»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد مشتاق بحث درباره مسائل پیرامون «ایران، فلسطین، غزه و تعامل برای ثبات در منطقه» است.

به تازگی منابع خبری اعلام کردند اختلاف بین «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، و بنی گانتس، درباره تعامل با دولت آمریکا در مسئله ایران تشدید شده است.

پیشتر آنتونی بلینکن با ادعای تحریم جامعه جهانی برای کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌ها، اعلام کرده بود: «واشنگتن قصد دارد ۳۶۰ میلیون دلار به مردم فلسطین کمک کند.»

بلینکن درحالی این ادعا‌ها را مطرح می‌کند که در خلال بمباران غزه ازسوی جنگنده‌های صهیونیستی، منابع آمریکایی فاش کردند «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با رژیم صهیونیستی یک قرارداد تسلیحاتی به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار به امضا رسانده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار