سیاره فلزی Psyche خوراک زمین می‌شود؟ / سیارکی که مردم جهان را میلیاردر می‌کند

سیارک غول پیکر فلزی Psyche که توسط یک منجم ایتالیایی در سال ۱۸۵۲ کشف شد، مورد توجه کشور‌ها قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سولار سیستم ناسا، سیاره Psyche توسط ستاره شناس ایتالیایی Annibale de Gasparis در ۱۷ مارس ۱۸۵۲ کشف شد. این سیارک یکی از جذاب‌ترین اهداف برای زمینی‌ها بوده چرا که یک سیارک غول پیکر فلزی به نام ۱۶ Psyche است که تقریباً سه برابر زمین از خورشید دورتر است. قطر متوسط آن حدود ۱۴۰ مایل (۲۲۶ کیلومتر) است، یعنی تقریباً فاصله لس آنجلس تا سن دیگو. برخلاف اکثر سیارک‌های دیگر که دارای اجسام سنگی یا یخی هستند، دانشمندان فکر می‌کنند سیارک ۱۶ Psyche بیشتر از آهن و فلزات و نیکل تشکیل شده است و این فلزات به قدری زیاد هستند که می‌توان با استخراج آن‌ها مردم جهان را میلیارد کرد.

دانشمندان با تعجب فکر می‌کنند که آیا این سیارک می‌تواند هسته یک سیاره دیگر باشد که لایه‌های سنگی بیرونی خود را به دلیل تعدادی از برخورد‌های شدید در طول هزاران سال، از دست داده است؟

مشخصات سیارک Psyche

ستاره شناسان Psyche را در طول موج‌های مرئی و مادون قرمز و همچنین رادار مطالعه کرده اند که نشان می‌دهد این سیارک تا حدودی شبیه به سیب زمینی است. مشاهدات نشان می‌دهد که ابعاد آن ۱۷۳ مایل در ۱۴۴ مایل، در ۱۱۷ مایل است (به ترتیب ۲۷۹ کیلومتر در ۲۳۲ کیلومتر و ۱۸۹ کیلومتر). این سیارک Psyche در فاصله ۲۳۵ تا ۳۰۹ میلیون مایل (۳۷۸ میلیون تا ۴۹۷ میلیون کیلومتر) از خورشید در مدار به دور خورشید می‌چرخد.

سیاره فلزی Psyche خوراک زمین می شود؟

پنج سال زمینی طول می‌کشد که این سیارک یک دور در مدار خورشید بچرخد، اما چرخش یک بار در محور خود فقط حدود چهار ساعت زمان می‌برد که به این معنی است که در این سیارک حدودا هر ۴ ساعت زمان زمینی، یک روز است. این سیارک جذاب اکنون هدف اصلی ماموریت جدید ناسا است. هدف این ماموریت پرتاب در آگوست سال ۲۰۲۲ است، که با کمک نیروی گرانشی مریخ در سال ۲۰۲۳، در اوایل سال ۲۰۲۶ به سیارک می‌رسد.