پوتین خطاب به رئیس ام‌آی ۶:

رابطه روسیه و انگلیس را از این خراب‌تر نکنید!

رئیس‌جمهور روسیه به رئیس جدید سرویس اطلاعات مخفی انگلیس هشدار داد روابط دو طرف را خراب‌تر نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  اسکای نیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دنبال اظهارات ریچارد مور، رئیس جدید سازمان جاسوسی انگلیس (ام‌آی ۶) با این مضمون که روسیه «یک قدرت رو به زوال» است، او را بی‌تجربه دانست.

پوتین در این باره گفت: «رئیس تازه وارد سازمان جاسوسی انگلیس احتمالاً ارزیابی‌های خود را از روسیه را مجددا بررسی خواهد کرد.»

مور طی مصاحبه اخیر با رادیو تایمز با مطرح کردن ادعاهایی، از رفتار روسیه و اقدامات این کشور در اوکراین ابراز ناامیدی کرد.

او در این باره گفت: «هنگامی که چنین الگوی رفتاری بی پروایانه‌ای روسیه دارد، ما را درباره آنچه در اطراف اوکراین اتفاق می افتد نگران می‌کند. به همین دلیل است که ما با متحدان خود برای مقابله با روسیه هماهنگ شده ایم.»

هنگامی که از پوتین در مورد نظرات مور در یک کنفرانس خبری سوال شد، او پاسخ داد: «شما گفتید که رئیس جدید «ام آی۶» این ارزیابی‌ها را انجام داده است، او تازه وارد است و من فکر می‌کنم که قصد دارد تجربه‌ای بدست آورد و احتمالاً ارزیابی‌های خود را درباره روسیه که یک قدرت رو به زوال است، دوباره بررسی خواهد کرد.»

پوتین در ادامه خطاب به مور هشدار داد: «چرا نگران هستید؟ فقط به زندگی خود ادامه دهید و سعی نکنید روابط روسیه و انگلیس را بیشتر خراب کنید.»

پوتین با اشاره به افزایش تعامل تجارتی سال گذشته دو کشور افزود: «اگر سعی نکنید در این روند دخالت کنید، همه چیز خوب خواهد بود.»

روابط بین لندن و مسکو از زمان حمله نوویچوک در سال ۲۰۱۸ متشنج بوده است. ادعا شده است در طی این حادثه دو نفر از افسران روسیه با ورود به انگلیس و اقامت در هتلی در واترلو، گاز «نوویچوک» را با خود به سالزبری برده و به سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه روس و دخترش در مقابل مرکز خرید این شهر حمله کرده‌اند. روسیه بارها این ادعا را رد کرده و گفته است در این ماجرا نقشی نداشته است.

 دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس اخیراً ادعا کرده است که روسیه در فرود اجباری پرواز رایان ایر در بلاروس نقش داشته است. در پی فرود این هواپیما یک  یک روزنامه‌نگار مخالف بازداشت شد.

راب در این باره گفته است: «بسیار دشوار است باور کنیم که این حادثه حداقل بدون رضایت مقامات مسکو رخ داده باشد.»

پیش از این، کرملین اعلام کرد پوتین معتقد است واکنش احساسی کشور‌های اروپایی نسبت به حادثه هواپیمای رایان ایر ایرلند نشان داد که آن‌ها علاقه‌ای به توضیحات در این مورد ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار