معاون کل وزارت بهداشت:

ایجاد خاصیت آهن ربایی بعد از تزریق واکسن شایعه‌ای بیش نیست

حریرچی گفت: ایجاد خاصیت آهن ربایی بعد از تزریق واکسن شایعه‌ای بیش نبوده و مردم به این مسائل توجهی نکنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در ارتباط مستقیم با بخش خبری شبکه خبر با اشاره به انتشار برخی از شایعات درباره واکسیناسیون کرونا اظهار کرد: اگر برنامه های تلویزیونی ۳۰-۴۰ سال اخیر در کشورهای دیگر، کشور خودمان و فضای مجازی را بررسی کنیم، خواهیم دید که برخی ادعا کرده اند  فلز به بدن شان می چسبد،برخی از این افراد این کار را در قالب شعبده بازی و تردستی انجام می دهند که کاری با آن نداریم.

او ادامه داد: به دلیل خاصیت رطوبت و چربی پوست بدن افراد، فلزات سبک به بدن می چسبد و اگر بایستند و خم شوند از بدنشان کنده می شود  همچنین اگر بگوییم پودر لباسشویی یا پودر بچه به پوست شان بپاشند، یا یک کاغذ بین پوست و فلز قرار دهند این خاصیت از بین می رود زیرا پوست بدن خاصیت آهن ربایی ندارد.

به گفته معاون کل وزارت بهداشت، این شرایط جزو خاصیت‌های پوست است و هیچ ربطی به واکسن ندارد، حتی یک بچه ۶ ساله که واکسینه نشده بود هم این خاصیت را در خود داشت و این موضوع هیچ ربطی به واکسن های مختلف داخلی و خارجی ندارد .

حریرچی بیان کرد: در بعضی از داروها و واکسن ها ممکن است ترکیبات جزئی از آهن داشته باشند که حتی در غذای مان هم آهن وجود دارد و برای درمان کم خونی و کمبود آهن قرص آهن مصرف می‌کنیم و مضر نیست.

او بیان کرد: این بحث مطرح شده یک بحث انحرافی است. از انگلستان که با احتکار واکسن توانسته واکسیناسیون را به سطح قابل قبولی برساند و مرگ و میرش در روز‌های اخیر زیر ۱۲ نفر بوده و حتی در بعضی از روزها، به زیر صفر رسیده، دارد کلیپ‌هایی منتشر می‌شود که واکسن نزنید. باید آگاه باشیم که در زمین چه کسی بازی می‌کنیم و کلیپ‌های منتشر شده در فضای مجازی را باور نکنیم.

حریرچی گفت: واکسن‌های موجود در کشور، چه داخلی و چه خارجی مطمئن‌ترین واکسن‌ها و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی هستند و در کشور مبدا و حداقل در ۳۰ کشور دیگر دنیا هم مصرف شده اند. تنها راه برگشت به زندگی طبیعی و شاد  قبل از کرونا، واکسیناسیون کامل و جامع در سطح ۷۰-۸۰ درصد است و نباید به فضای وهم آلود و شایعه آلود نباید توجه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار