تاکید ناتو بر حمایت از نیرو‌های افغانستان

دبیر کل ناتو از حمایت این نهاد از نیرو‌های افغانستان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آستانه جلسات وزرای خارجه و دفاع کشور‌های ائتلاف ناتو که در تاریخ ۱ ژوئن از طریق کنفرانس تلیفونی برگزار شود، با تاکید بر اینکه این نهاد پس از بازگشت نیرو‌های خود از افغانستان قصد دارد به آموزش قوای مسلح این کشور ادامه دهد، گفت:ما از افغانستان حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این کمک ما به افغانستان بگونه‌ای است که قصد داریم حضور غیرنظامی خود را در این کشور تقویت کنیم.

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: از این جهت قصد داریم تا بودجه نیرو‌های امنیتی را تأمین کرده و از سوی دیگر نیز به حمایت از زیربنا‌ها کمک کنیم.

وی همچنین پیش از این در نشستی خبری پیش از نشست وزرای امور خارجه و دفاع کشور‌های عضو این سازمان در بروکسل (پایتخت بلژیک) گفت: ما طیفی از موضوعات از جمله راه پیش رو برای حضورمان در افغانستان و تحولات در اوکراین و بلاروس را بررسی خواهیم کرد اما وزیران بر آمادگی‌ها برای نشست سران متمرکز خواهند بود. این لحظه‌ای مهم برای ائتلاف ما و امنیت جمعی ماست. در جهانی رقابتی‌تر و غیر قابل پیش بینی، ما به وحدت دو سوی اقیانوس اطلس نیازمندیم. اروپا و آمریکای شمالی قدرتمندانه در کنار یکدیگر در ناتو ایستاده اند.

طی جلسات و تصمیم گیری‌هایی صورت گرفته مبنی بر خروج نظامیان بیگانه از افغانستان و تاکید دولت و گروه طالبان بر این امر، آمریکا تصمیم گرفته است تا نیرو‌های خود را تا ۱۱ سپتامبر از افغانستان خارج کند.

تصمیمی که از ته دل هیچکدام از کشور‌هایی که نظامیانشان در افغانستان حاضر هستند، گرفته نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار