دبیر کل ناتو بر افزایش هزینه‌های نظامی این سازمان تاکید کرد

ینس استولتنبرگ در نشستی خبری پیش از نشست وزرای امور خارجه و دفاع کشور‌های عضو این سازمان در بروکسل بر افزایش هزینه‌های نظامی ناتو تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسوشیتد پرس، ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشستی خبری پیش از نشست وزرای امور خارجه و دفاع کشور‌های عضو این سازمان در بروکسل (پایتخت بلژیک) گفت: امروز مقامات ۳۰ کشور عضو این سازمان اینجا در بروکسل دیدار خواهند کرد و فردا من ریاست نشست‌های مجازی وزرای امور خارجه و دفاع ناتو را بر عهده خواهم گرفت.

او افزود: ما طیفی از موضوعات از جمله راه پیش رو برای حضورمان در افغانستان و تحولات در اوکراین و بلاروس را بررسی خواهیم کرد اما وزیران بر آمادگی‌ها برای نشست سران متمرکز خواهند بود. این لحظه‌ای مهم برای ائتلاف ما و امنیت جمعی ماست. در جهانی رقابتی‌تر و غیر قابل پیش بینی، ما به وحدت دو سوی اقیانوس اطلس نیازمندیم. اروپا و آمریکای شمالی قدرتمندانه در کنار یکدیگر در ناتو ایستاده اند.

استولتنبرگ در اداوه گفت: بنابراین، هدف ابتکار ۲۰۳۰ ناتو آماده کردن ائتلاف مان برای آینده است. طی ماه‌های گذشته، متحدان در حال رایزنی نزدیک و سازنده بوده اند. ما هنوز کار انجام نشده داریم، اما ما باید تصمیمات بلندپروازانه و با نگاه به جلو، اتخاذ کنیم. نخست، ما وحدت خود را تقویت خواهیم کرد و درباره همه مسائلی که بر امنیت‌مان در ناتو تاثیر می‌گذارد، تقویت تعهدمان به دفاع جمعی و توافق درباره توسعه مفهوم راهبردی بعدی ناتو برای ترسیم مسیری مشترک برای آینده، رایزنی خواهیم کرد. دوم، رویکرد ناتو به امنیت را با تمرکزی تقویت شده بر انعطاف پذیری از جمله زیرساختار، زنجیره‌های تامین و ارتباطات گسترش خواهیم داد.

دبیر کل ناتو تاکید کرد: ما همچنین تصمیماتی برای تقویت پیشرفت فناورانه مان و تعیین استاندارد هدف، وقتی نوبت به درک و کاهش پیامد‌های امنیتی تغییرات آب و هوا می‌رسد، اتخاذ خواهیم کرد. سوم، ما نقشی مهم‌تر در محافظت از نظم مبتنی بر قوانین بین المللی برای دفاع از ارزش‌ها و منافع مان، تعمیق شراکت هایمان با کشور‌های هم عقیده، ایجاد شراکت‌های جدید و افزایش آموزش و ایجاد ظرفیت برای شرکا ایفا خواهیم کرد. همه این کار نیازمند سرمایه گذاری مستمر در دفاع مان خواهد بود. ما با هفت سال پیاپی افزایش (سرمایه گذاری) متحدان اروپایی و کانادا در مسیر صحیح قرار داریم و باید خود را به شتاب فزاینده برسانیم. ما باید بیشتر هزینه کنیم. در نتیجه، متحدان باید با هم بیشتر سرمایه گذاری کنند، چون گسترش منابع مان نیروی مضاعف و روشی کارآمدتر برای تقویت امنیت مشترک مان است و پیامی قدرتمند مبنی بر وحدت و اراده هم به ملت هایمان و هم به هرگونه دشمن احتمالی ارسال می‌کند. ناتو اروپا و آمریکای شمالی را گرد یکدیگر می‌آورد. ما باید سازگاری با دورانی از رقابت جهانی را ادامه دهیم و باید ایستادن در کنار یکدیگر را برای دفاع از مردم یک میلیاردی مان ادامه دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار