تاکید راب بر اهمیت دستیابی به یک توافق هسته‌ای قوی‌تر با ایران

وزیر امور خارجه انگلیس در گفتگو با همتای صهیونیست خود بر اهمیت دستیابی به یک توافق هسته‌ای قوی‌تر با ایران تاکید کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در گفتگو با همتای صهیونیست خود بر تعهد لندن به برقراری راه حل دو دولت تاکید کرد. او همچنین بر اهمیت دستیابی به یک توافق هسته‌ای قوی‌تر با ایران تاکید کرد.

گابی اشکنازی، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز امروز چهارشنبه، در دیدار با دومینیک راب از همکاری رژیم صهیونیستی با جوامع بین المللی برای تضعیف حماس خبر داد.

اشکنازی در اظهاراتی بی اساس گفت: «این  موضوع به نفع  اسرائیل، فلسطین، منطقه و بین الملل خواهد بود و باعث تقویت ثبات در خاورمیانه خواهد شد و تهدیدات علیه شهروندان کاهش خواهد یافت.»

راب سه شنبه شب برای یک سفر یک روزه وارد فلسطین شد تا در مورد آتش بس میان رژیم صهیونیستی و حماس  که بعد از ۱۲ روز نبرد از طرف رژیم صهیونیستی درخواست شد، گفتگو کنند. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی این ملاقات را «دیداری برای همبستگی» توصیف کرد.

اشکنازی از دومینیک راب برای حمایت انگلیس در جریان  نبرد ۱۲ روزه و محکوم کردن نیرو‌های حماس تشکر کرد. او از انگلیس خواست تا با تروریستی اعلام کردن حماس، منابع مالی آن را تضعیف کند.

اشکنازی همچنین با اشاره به ادامه مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ادعا کرد: «نقض توافق هسته‌ای از طرف ایران و اقدامات آن باعث تضعیف ثبات در منطقه خواهد شد.»

او در ادامه با مطرح کردن اظهاراتی بی اساس، ایران را عامل ترویج بی ثباتی در خاورمیانه عنوان کرد و خواستار ممانعت از ایران در دستیابی به توانایی هسته ‌ای شد.

این دو وزیر  همچنین در مورد روابط دو جانبه بین رژیم صهیونیستی و انگلیس با تأکید بر گسترش روابط تجاری  و مبارزه با کرونا گفتگو کردند.

هفته آینده، وزرای خارجه مجارستان و پرتغال که تا ۳۰ ژوئن ریاست اتحادیه اروپا را در دست دارند، قصد دارند با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار