افزایش خشونت‌های مسلحانه در آمریکا

تیراندازی‌های جمعی در پنج ایالت آمریکا در اوایل هفته جاری به کشته شدن ۱۲ نفر از جمله کودکان و نوجوانان منجر شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، کارشناسان افزایش خشونت‌های مسلحانه را در آمریکا با افزایش فروش سلاح در این کشور طی دوران همه گیری کرونا مرتبط می‌دانند. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، خشونت مسلحانه را در آمریکا همچون یک بیماری همه گیری توصیف کرده است.

خبرنگار الجزیره از لس آنجلس گزارش می‌دهد بر اثر تیراندازی در یک مهمانی تولد در ایالت نیوجرسی ۲ نفر کشته و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند. پلیس یک نفر را در ارتباط با این تیراندازی دستگیر کرده و معتقد است این تیراندازی، یک حمله هدفمند بوده است.

فیل مورفی، فرماندار نیوجرسی درباره این حادثه می‌گوید: این یک مهمانی تولد بوده و فرض بر این است که تولد، جشنی برای شادی باشد نه هدفی برای کسانی که می‌خواهند به جامعه صدمه بزنند.  این تیراندازی را با موج خشونت‌های مسلحانه در سراسر کشور مرتبط دانست.

در تیراندازی در یک کنسرت در چارلستون شمالی در کارولینای جنوبی که پلیس می‌گوید به شکل غیرقانونی برگزار شده است، یک نوجوان ۱۴ ساله کشته شد و ۱۳ نفر زخمی شدند. هنوز هیچ مظنونی در ارتباط با این تیراندازی بازداشت نشده است.

جان الدر از نیرو‌های پلیس مینیاپلیس نیز از کشته شدن ۲ نفر در تیراندازی در این ایالت خبر داد.

پلیس در کلمبوس در ایالت اوهایو در جستجوی فردی است که با تیراندازی در یک پارک باعث کشته شدن یک نفر و زخمی شدن چند نفر دیگر شده است. گفته می‌شود حال زخمی‌های این تیراندازی وخیم است.

همچنین در تیراندازی دیگری در مقابل یک کافه در همین ایالت سه نفر کشته و دست کم سه نفر دیگر زخمی شدند.

در پی کشته شدن یک کودک خردسال در تیراندازی خیابانی در منطقه اورنج کانتی کالیفرنیا، مردم این منطقه با قراردادن عروسک و تاج گل با خانواده او ابراز همدردی کردند. این کودک خردسال در حالی کشته شد که مادرش او را به مهدکودک می‌برد و در یک تیراندازی خیابانی گیر افتاد.خانواده قربانی از عموم مردم خواسته اند برای شناسایی ضارب به پلیس کمک کنند.

دست کم ۱۱۹ کودک زیر ۹ سال از ابتدای سال میلادی تاکنون در خشونت‌های مسلحانه در آمریکا کشته شده اند.کارشناسان معتقدند افزایش خشونت‌های مسلحانه در آمریکا با افزایش فروش اسلحه در این کشور ارتباط مستقیم دارد.

گزارش پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) نشان می‌دهد حدود چهار میلیون اسلحه در سال ۲۰۲۰ در آمریکا به فروش رفته که این رقم رکورد قبلی فروش اسلحه را در آمریکا شکسته است.

ارزیابی دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد همه گیری کرونا، ساختار شرایط اقتصادی و اجتماعی را در کشور بدتر کرده و این مسئله با افزایش خشونت‌های مسلحانه در ارتباط است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار